kazalo.p65

107 IZOBRAŽEVALNA MOČ SPLOŠNIH KNJIŽNIC Silva Novljan Oddano: 21.07.2004 – Sprejeto: 09.09.2004 Pregledni znanstveni članek UDK 027.022:37(497.4) Izvleček Izobraževalne storitve opredeljujejo tudi delo slovenskih splošnih knjižnic. Pri načrto- vanju ciljnih storitev se pogosto soočijo z zaostanki v razvoju, ki ob hitrem napredo- vanju novosti še toliko bolj izstopajo in opozarjajo, da še niso utegnile razviti knjižnične dejavnosti v vseh okoljih in tudi ne na enaki kakovostni ravni. Morda zato ne izstopajo pri razvijanju dejavnosti na področju zadovoljevanja izobraževalnih potreb, čeprav posamezni uspešni primeri kažejo, da se knjižnice zavedajo, kako bi morale delovati, in da so sposobne te naloge uresničiti ob ustreznih pogojih. Pregledali smo, kako z nabavno politiko in prireditvami spremljajo potrebe vseživljenjskega izobraževanja, izobraževanja uporabnikov in informacijskega opismenjevanja, ki jim ga nalaga zakon, pri čemer morajo upoštevati nivoje pismenosti svojih prebivalcev. Analiza dostopnih poročil in podatkov opozarja, da se bodo knjižnice dela na tem področju lahko uspe- šneje lotile ob močnejši strokovni pomoči, ki jo bo spremljala finančna podpora. Ključne besede : splošne knjižnice, vseživljensko učenje, bralna kultura, informacijs- ka pismenost Review article UDC 027.022:37(497.4) Abstract Education services also define the activities of Slovene public libraries. In planning targeted services they are often faced with development lagging. The accelerated progress in this field also reminds them of their lagging and points to a very uneven development and quality level of library activities in the various environments they are centered in. Perhaps due to such conditions public libraries do not excell in deve- NOVLJAN, Silva: Educational power of public libraries. Knjižnica, Ljubljana, 48(2004)3, str. 107-124

RkJQdWJsaXNoZXIy