Predstavnikom oblastev, gg. senatorjem, gg. narodnim poslancem in predstavnikom političnih organizacij! Glavni odbor Jugoslovenskega učiteljskega udruženja v Beogradu je izdal sledečo poslanico: Interes jugoslovenskega šolstva in interes učiteljskega stanu sta jasno pokat zala nujnost obravnave dveh važnih vprašanj, ki jih bo treba čim prej rešiti. Glavni odbor Jugoslovenskega učiteljskega udruženja v Beogradu je posvetil posebno pažnjo rešiivi teh vprašanj. Po vsestranskem razmotrivanju in proučitvi je glavni odbor sklenil dostaviti oba priložena projekta, ki obravnavata ti vprašanji, vsem mero' dajnim faktorjem s prošnjo, da s svojo avtoriteto in podporo pripomorejo, da se vnesejo predvidene dopolnitve v zakon o narodnih šolah, ki bi ga bilo treba nujno izpremeniti. Prvo vprašanje, ki je velike važnosti za pouk in izvenšolsko delo učiteljstva, jevprašanjeučiteljevestalnosti na službenem mestu. Po predpisih prejšnjega zakona o nar. šolah so imeli stalnost na službenem mestu oni učitelji, ki so bili nameščeni po razpisu. Potrebe šole jasno dokazujejo, da je stalnost na službenem mestu bila neprecenljive koristi za napredek pouka in izven* šolskega dela za narodno izobraževanje. Učitelj, ki si je svoje službeno mesto sam izbral, je v njem izkoristil do skrajnosti vse svoje moči in je bil srečen ter se je ra' doval nad uspehi svojega šolskega in izvenšolskega dela, ker je po daljšem prostovolp nem službovanju v istem kraju tudi sam videl rezultate svojega dela. To osebno za> dovoljstvo z uspehi in pozitivnimi rezultati osebnega dela in borbe z neprijetnostmi so utrdile učiteljevo voljo. Prostovoljno bivanje v kraju je ustvarilo v učitelju razpoloženje, da se je lahko vsega predal svojemu kulturnemu poslanstvu. Nagrada za delo in odgovornost v šoli. še posebej pa izven nje, je bila zavest, da država priznava njegove napove, ker ga je z zakonitimi predpisi o stalnosti na službenem mestu obvarovala pred raznimi nezaželenimi vplivi pri nameščanju. Sedanji zakonski predpisi se večkrat zlorabljajo od strani nepoklicnih in net odgovornih oseb, ki zahtevajo premestitev učitelja, a se pri tem niti najmanje ne ozirajo na interese države in šole. S temi vplivi se ne ustvarjajo težkoče samo minU strstvu prosvete, marveč se povzroča tudi materialna škoda državi — da niti ne poudarjamo moralnega ponižanja učiteljev, kulturnih borcev, ki se zavedajo, da njU hovih premeščanj v mnogih primerih ne zahtevajo inferesi države, šole in pouka; — pri tem pa nočemo niti podčrtavati materialne škode, ki se povzroča učiteljstvu s selitvijo. Jugoslovensko učiteljsko udruženje misli, da so izpremembe in dopolnitve Za* kona o narodnih šolah v tej smeri nujne in neodložljive. Z njimi je treba rešiti vprašanj e st alnosti učiteljstva samo tako, kakor zahtevajo interesi države, šole, učiteljstva in pouka. lz prvega projekta, ki si ga dovoljujemo dosiaviti, je razvidno, kako si učiteljstvo zamišlja te izpremembe. Drugo vprašanje jeizprememba in dopolnitev disciplinskih odredb, ki so sedaj veljavne za postopek pri preiskavah učiteljskih prestopkov in izrekanje disc. kazni. Predpisi §§ 185, 204, 211, 212, 222 in 223 Uradniškega zakona v zvezi s speciab nimi zakoni se uporabljajo za vse ostale uradnike. Učitelji, državni uradniki, so izt vzeti od teh predpisov vsled določb Zakona o nar. šolah. Med tem se množijo mnoge neosnovane ustmene, pismene in pa tudi anonimne obtožbe proti učiteljstvu. Radi iega, ker je učiteljski poklic zelo važen, je nujno potrebno dvigniti učiteljevo avto' riteto. Ne izključujemo možnosti učiteljeve krivde, poudarjamo le potrebo po izpremembi in dopolnitvi disciplinskih predpisov. Dokler je bila v veljavi uredba o učiteljskih disciplinskih sodiščih z dne 15. aprila 1927., objavljena v »Službenih novinah« štev. 90. z dne 23. aprila 1927., in uredba o učiteljskih disciplinskih sodiščih z dne 3. oktobra 1927., objavljena v »Služt benih novinah« z dne 15. oktobra 1927. št. 234, je bil postopek pri preiskavi in pteso: janju učiteljskih prestopkov deloma določen. Šolski interesi in interesi učiteljskega stanu zahievajo, da se potom izprememb in dopolniiev Zak. o nar. šolah vnesejo precizne odredbe o disciplinskem postopanju pri prestopkih učiteljstva. lz drugega predloženega projekta je razvidno, kako si učiteljstvo zamišlja te izpremembe. Dostavljajoč priložene projekte glavnega odbora Jugoslovenskega učitelj* skega udruženja, prosimo, da posvetite omenjenim vprašanjem svojo pažnjo in pripo> morete k uzakonitvi teh projektov. Prepričani o velikem prizadevanju za dobrobii nase narodne prosvete, se jugoslovenski učiielji nadejajo, da bodo našli popolno pod; poro. Jugoslovemko učiteljstvo je prepričano, da se boste zavzeli za njegove želje irt stremijenja, da bi tako skupno ustvarili boljšo bodočnost jugoslovenski šoli in jugo' slovenskemu narodu. Za aktivnc delo pri uzakonjenju teh predlogov jugoslovenskega učiteljstva izrekamo v imenu 25.000 učiteljev(ic) narodnih šol že vnaprej svojo najprisrčnejšo zahvalo in pričakujemo, da boste ostali tudi v bodoče iskren prijatelj Jugoslovew skega uciteljskega udruženja. Glavni odbor Jugoslovenskega učiteljskega udruženja Damnjan Rašič, predsednik. Blagoje P. Radojevič, tajnik. JulkaPatrijarh,ŽivojinSavič, podpredsednika. Člani: Duro Logomerac, predsednik sekcije za savsko banovino, Dorde Mirkov, predsednik sekcije za dunavsko banovino, Ivan Dimnik, predseds mk sekcije za dravsko banovino, Risto Šušljič, predsednik sekcije za drin. oanovmo, Svetolik J ankovič, predsednik sekcije za moravsko banovino, A n* nrJa^ Yukič.i Predsednik sekcije za zetsko banovino, Isaije Mitrovič, O p omb a: Priložene projekte je priobčila Narodna Prosveta v štev. 71. z dne 11. junija 1933. in jih je v imenu vsega učiteljstva izročilo vodstvo JUU predstavnikom oblasti, gg. senatorjem, gg. narodnim poslancem in zastopnikom centralnih političnih organizacij. Učiteljstvo se mora zavedati, da je borba za uveljavljenje notranjih načel načelna borba vsega članstva ter je dolžan vsak učitelj, član JUU, zagovarjati in zas htevati od svojih gg. poslancev ter sreskih in krajevnih odborov političnih strank, da se izrečejo za izvedbo predlogov Jugoslovenskega učiteljskega udruženja. Apeliramo posebno na stanovske tovariše, člane JUU, ki so v krajevnih in sreskih odborih polU tičnih organizacij, ter od članov teh organizacij, da zahtevajo obravnavo omenjenih predlogov in sklep za uzakonitev istih v vseh krajevnih in sreskih odborih, osobito ker so nekatere stranke že same uvidele potrebo pravične ureditve teh vprašanj, in so vnesle stalnost učiteljstva v svoj program. iz (tnnske banovine; Mihajlo Milič, član iz moravske banovine; Špiro Vu* kotic, clan iz zetske banovine; Peter Bogunovič, član iz vrbaske banovine.