STALlŠČA IZVRŠNEGA SVETA K POROČlLU O URESNlČEVANJU POLITIKE STANOVANJSKE IZGRADNJE Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana-Siška je razpravljal o poročilu odbora za graditev samoupravne stanovanjske skupnosti o uresničevanju politike stano-vanjske graditve. Izvršni svet ocenjuje, da poročilo v glavnem odraža dejansko stanje na tem področju, vendar meni, da ni v zadostni meri izpostavljena nastala kritična situacija, ki je posledica zmanjšanega obsega načrtovane stanovanjske gradnje in njene kas-nitve. Prav tako niso dovolj konkretno opredeljene nje-ne lastne naloge, s katerimi je samoupravna skupnost soočena ob nevarnosti naraščanja stanovanjskega pri-manjkljaja, ki se nam obeta. Orgaftiziranost samoup-ravne stanovanjske skupnosti doslej ni bila zmožna za-gotavljati učinkovitega uresničevanja njenega lastnega srednjeročnega plana, iz poročila pa niso razvidni kon-kretni organizacijski ukrepi (zlasti znotraj njenih stro-kovnih služb), ki jih bo samoupravna stanovanjska skupnost morala izvesti za zagotovitev odgovornega iz-polnjevanja nalog, ki so ji naložene v skladu s ključno vlogo, ki ji pripada v stanovanjskem sisterriu. V si-tuaciji, ko sleherni pričakovalec stanovanja nastopa kot soinvestitor, mora biti stanovanjska skupnost tisti pove-zovalec in koordinator vseh pričakovalcev, ki bo v nji-hovem interesu zagotavljal potrebno skladnost vseh de-javnosti v procesu gradnje. V pogojih omejenih bančnih sredstev, razpoložljivih za stanovanjsko gradnjo, ter posledičnega zmanjšanja števila načrtovanih stanovanj, ki naj bi bila zgrajena v tem srednjeročnem obdobju, bi morali posvetiti ustre-zno pozornost zagotovitvi večje učinkovitosti tistih fi-nančnih sredstev, s katerimi razpolagajo delovne orga-nizacije v lastnih skladih skupne porabe. Ta sredstva, oplemenitena z lastnim angažiranjem pričakovalcev sta-novanj, bi lahko v obliki zadružne gradnje razrešila marsikateri stanovanjski problem. Iz istega razloga bi morali preveriti neizrabljene možnosti glede pridobitve cenejših stanovanj na območjih, ki so komunalno že opremljena (z izrabo zazidljivih vrzeli, podstrešij s pre-novo). Planirane obveznosti, zlasti pa številne težave, ki običajno zapletejo prenovo v postopku urejanja premo-ženjskih zadev in v procesu izvedbe, terjajo takojšnjo pridobitev ustrezne dokumentacije za 8 objektov, ki naj bi bili prenovljeni v tem srednjeročnem obdobju. Prav tako bi pričeli pridobivati potrebno urbanistično doku-mentacijo za območja, ki naj bi jih prenavljali po letu 1985. Izvršni svet je v tem smislu pred kratkim že opre-delil konkretne zadolžitve. V trenutni situaciji prepočasnega uresničevanja na-črtovanega obsega stanovanjske izgradnje se zdi skrb za dolgoročno razmišljanje o kvaliteti bodočih bivališč morda manj pomembna. Vendar dolgoročni pomen zgra-jenega stanovanja, še zlasti pa nekateri manj zgledni primeri stanovanjskih sosesk v naši občini, terjajo večjo strokovno prisotnost stanovanjske skupnosti tudi v procesu načrtovanja. Zato mora na področju prido-bivanja urbanistične dokumentacije za stanovanjsko novogradnjo stanovanjska skupnost izraziteje oprede-liti lastno dolgoročno vizijo glede kvalitete bivališč, ter se v interesu bodočega pričakovalca stanovanj tvor-neje vključiti v proces izdelave urbanistične dokumen-tacije. Ža zagotovitev večje učinkovitosti pri bodočem iz-polnjevanju pomembne vloge, ki jo ima samoupravna stanovanjska skupnost, predlaga izvršni svet skupščini naslednje sklepe v zvezi s poročilom Odbora za novo-gradnje samoupravne stanovanjske skupnosti: 1. Skupščina občine Ljubljana-Siška podpira takoj-šen začetek gradnje stanovanj in sosesk na območju Ljubljana-Siška, ki imajo vse optimalne pogoje z vi-dika urejenosti zemljišča, stopnje pripravljenosti doku-mentacije in oblikovanja cen. 2. Skupščina občine Ljubljana-Šiška poziva vse de-lovne organizacije na območju občine Ljubljana-Šiška, naj pospešijo uskladitev samoupravnih splošnih aktov z določili zakona o stanovanjskem gospodarstvu in nje-govim izvedbenim aktom Družbenim dogovorom o usklajevanju družbenoekonomskih odnosov na področju stanovanjskega gospodarstva v cilju, da pospešijo sta- novanjsko izgradnjo po principu investitorstva oziroma soinvestitorstva. 3. Osnovno pozornost pri lastnem organiziranju mo-ra samoupravna stanovanjska skupnost posvetiti zago-tovitvi pogojev za učinkovito izvajanje svoje vloge koordinatorja pričakovalcev — soinvestitorjev ter vseh ostalih dejavnikov, ki nastopajo v procesu stanovanj-ske gradnje. 4. Za zagotovitev racionalizacije postopkov v inte-resu skrajšanja rokov gradnje in pocenitve stanovanj, pa tudi učinkovitega spremljanja izvajanja planiranih aktivnosti naj strokovne službe stanovanjske skupnosti izdelajo mrežne plane vseh aktivnosti v zvezi z reali-zacijo sosesk po tekočem srednjeročnem planu. 5. Za odpravo različnih kriterijev pri vrednotenju stroškov gradnje in stroškov urejanja zemljišč in ko-munalnega opremljanja Skupščina občine Ljubljana-Siška predlaga skupščini mesta, naj v okviru zveze komunalnih skupnosti zagotovi izdelavo ustrezne me-todologije izračunavanja stroškov urejanja zemljišč in komunalnega opremljanja. Ta pridobitev bo zagotovila ustrezno poenotenje vseh udeležencev pri financiranju izgradnje celovitih stanovanjskih sosesk. 6. Za zagotovitev večje učinkovitosti razpoložljivih sredstev za stanovanjsko gradnjo naj samoupravna sta-novanjska skupnost skupno z delovnimi organizacijami prouči možnosti svojega tvornejšega vključevanja v usmerjanje sredstev, ki jih imajo delovne organizacije v skladih skupne porabe. 7. V ta namen naj stanovanjska skupnost prouči možnost svojega večjega vključevanja pri ustanavljanju stanovanjskih zadrug, ter iskanju še neizrabljenih mož-nosti za pridobitev cenejših stanovanjskih površin. Zato je pristopiti k izdelavi dokumentacije o možnostih iz-rabe podstrešij v večstanovanjskih hišah na območju občine ter preveriti možnosti novogradenj v zazidljivih vrzelih. 8. Za uresničitev načrtovanega obsega dejavnosti na področju prenove je nemudoma pristopiti k določitvi 8 objektov za prenovo na območju Stare Šiške in Sent-vida, ter pridobiti ustrezno izvedbeno dokumentacijo. 9. Za zagotovitev strokovnih osnov za prenovo v pri-bodnjem srednjeročnem obdobju je pristopiti k izdelavi potrebne urbanistične dokumentacije. 10. Za spremljanje teh nalog je zadolžen komite za urejanje prostora. 11. Samoupravna stanovanjska skupnost mora zago-toviti ustrezno organiziranost svojih strokovnih služb za strokovno vodenje vseh aktivnosti pri izvajanju plana stanovanjske gradnje, ter o poteku mesečno ob-veščati izvršni svet. Izvršni svet