URN_NBN_SI_DOC-MCPS8GXQ

PRIPRAVE N USTANOVITE V ŠOL ZA KNJIŽNIČARJ E IN ARHIVSKE POMOČNIK E Kadar smo razpravljal i ovzrokih, ki zavirajo razvoj naših stihijskih in še posebno ljudskih knjižnic, smo morali vedno znova govoriti o finančnih sred­ stvih, prostorih in ostrokovnem knjižničarske m kadru. Ob tem smo vedno zno­ va ugotavljali , da je za razvoj knjižnic ajvažnejši -človek. Ako je knjiž­ nico vodil splošn izobražen in strokovn dobro podkovan knjižničar ali bi­ bliotekar, si je ssvojim požrtvovalni m in odličnim delom znal pridobiti u- gled pri oblasteh in pomoč ostalih organizacij . Zato te niso odrekale knjiž­ nici pomoči, kadarkoli jo je potrebovala . V naših mnogih ljudskih in ponekod tudi vštudijskih njižnicah so nameščen­ ci znezadostn izobrazbo. Takšno stanje e često posledica objektivnih zro­ kov. Ta ugotovite v lja predvsem za ljudske njižnice. Tečaji, ki so jih prirejal oblasti in množične organizacij e prva leta po osvoboditvi, so bilpredvsem namenjeni k jižničarje m -volonterjem . T čaj­ niki so običajno imeli nizko formalno izobrazbo. Tudi na daljših tečajih, ki jih je prirejala Ljudska prosveta Slovenije za poklicne knjižničarje , večina tečajnikov ni imela velike mature. Prva leta po osvoboditvi je bilo zares težko dobit vljudske njižnice zobražene ljudi, hkrati pa smo tudi prema- lo odločn vztrajali na zahtevi, da morajo bitvknjižnicah dovolj izobra­ ženi ljudje, ako hočejo pravilno izvrševati svojnalog sstrokovne i vzgojne plati. Največ zaslug za vzgoj strokovnega knjižničarskeg in bibliotekarskeg ka­ dra ima Narodna i univerzitetn a knjižnica, ki je prirejala tečaje za knjiž­ ničarje in bibliotekarj kot pripravo za strokovni izpit. Pri sedanjem stanju knjižničarskeg kadra vvelikih mestnih, okrajnih in večjih občinskih ljudskih knjižnicah, vnekaterih študijskih in strokovnih knjižnicah, nujno potrebujemo knjižničarje , ki bi se knjižničarsk e stroke hitro in temeljito priučili in ki bi bilpo enoletni knjižničarsk i šoli že praktično sposobni opravljati posle knjižničarj a vl udski ali znanstveni knjižnici. 29

RkJQdWJsaXNoZXIy