PRISPEVEK NAŠEGA OBČANA CIRILA STANIČA Avtobusne proge Ljubljansko barje Trnovo—mestno središče Avtobusne proge šl. 1. 6 in 9 so v merilu mesta najbolj gospodarne. Vse tri so najbolj dolge. Vse peljejo od skrajnega juga do setera mesla. Na progah številka 1. 6 in 9 je še nakazana gradnja bodoiega tramvaja. Sedanja proga šl. 17 pripelje potnike v KS Trnovo. kjer prestopijo v avtobus 51. 1. To so potniki iz Ljubljanskega barja. ki potujejo prvenstveno v mestno srediiče. Izstopajo na Trgu osvoboditve in pred pošto. Potniki z Barja niso zadovoljni s prcdlogom »Inte-grala«, da bi se vozili v središče mesta za Gradom in Poljanami ter po Resljevi cesti do kolodvora in nazaj. Okolica koiodvora je že sedaj vse preveč prometno obre-menjena. To velja tudi za Resljcvo in Poljansko cesto. Prebivalci Mirja. kjer imamo tudi več fakultet, devet inštitutov, dva doma starejših občanov. kopališie ild.. neprestano prosijo, da bi vozila sedanja proga i\. 9 vsaj delno skozi Mirje po Finžgarjevi ulici, ah, da bi imcli vsaj avtobusno postajali$Le. V novih blokih v Trnovem, se je že naselilo cca 300 novih prebivalcev. Vse te uporabnike moramo ob presoji novih prog upoštevati! Iz Kardeljeve ceste bosta speljani dve tramvajski progi. Ena v smeri ceste v Rakovo Jelšo in nove Ljubljane, ena v smeri Ceste v Melni log - nova mosta prcko Grabna in Ljubljanice po Jurčkovi poti do industrije na Rudnik. Temu pnmerno je treba že sedaj avtobusni progi skozi Mirje. Trnovo, Rakovo Jelšo, Bar- je. Murgle. Kolezijo, nakazati v dveh. po možnosti loče-nih fazah, in to tam, kjer živijo in dclajo uporabniki. Ko že bodo tramvaji vozili, pa bo treba za Barje uvesti samostojno traso tja do središča mesta v kolikor ne bo upeljano prestopanje iz avtobusa v tramvaj. Podjetje Integral je nakazalo željo, da se prebivalci tega območja odločijo za proge. ki bodo njim najbolj odgovarjale. Da pospešimo to reševanje, ki trenulno najbolj priza-dene Barje, Jurčkovo pot, Trnovo, Kolezija in Mirje prosim, da se znova prouči prikazani predlog, ki naj bi veljal do uvedbe tramvaja. Utemeljitev predloga: Kardeljeva cesta grc v izgradnjo ie letos. Na njo naj se prenese eno progo za Mirje, Kolezijo, Murgel, Rakove JelSe ter Zelenega loga. Poteka naj vsaj po Finžgarjevi ulici mimo inšlilutov do kopališča, mimo doma upoko-jencev in dalje po zcleni poti za potrebe Murgel ler nato na novo Kardeljevo cesto za Rakovo Jelšo in Zelenega loga. Druga proga naj bi šla po Finžarjevi ali Mtrju na Emonsko cesto za potrebe Krakovega, mimo cerkve za potrebe Trnovega in dalje po Jeranovi ulici preko novih mostov na Jurčkovo pot do Rudnika za potrebe cclolne Lavrice. Vsi moji predlogi, da bi šla ena proga iz Barja neposredno v mestno središče so strokovnjaki zavrnili, brez pojasnila.