URESNIČEVANJE DRUŽBENE SAMOZAŠČITE V OBČINI UUBLJANA CENTER Krajevne skupnosti da 159 TOZD ne Ustvarjanje pogojev in ures-ničevanje nalog na področju družbene samozaščite je traj-na, organizirana in neposredna dejavnost in odgovornost de-lovnih Ij-udi in občanov. Ta proces pa ni enako intenziven niti v vseh krajevmih skupno-stih niti y temeljnih in dragih organizacijah združenoga dela. Naloge na podrooju družbene samazaščite še ne temeljijo na ocenah konkretnih varnostnih razmer v posameznem okolju, ki jih tudi premalo povezuje-mo s potožajem in varnostjo vse naše socialistične samo-upravne skupnosti. Podružblja-nje družbene samozašfiite na podlagi zakona o družbeni sa-mozaščiti, varnosti in notranjih zadevah zahteva mobilizacijo vseh družbenopolitičnih in družbenih dejavnikov za čim boljšo organizacijsko in ka-drovsko usposobljenost ures-ničevanja družbene samozašči-te. Z enotnimi odbori za ljudsko obrambo in družbeno samoza-ščito y krajevnih skupnostih in temeljnih in drugih organizaci-jah združenega dela samo-upravnih organizaoijah in skup-nostih ter svetih pri obdinski skupščini bo možno probleme družbene samozaš&te obravna-vati bolj celovito. Delegatsko sestavljeni fcoordinacijski od-bori za Ijudsko obrambo in družbano samozaščito pri kon-ferencah krajevnih organizacij SZDL in občinski konferesnci SZDL pa naj usklajujejo celot-no družbenopolitično dejavnost na področju družbene samoza-ščite, ocenjujejo razližne poja-ve in predlagajo oblike tovrst-nega izobraževanja in usposab-Ijanja. Pormiranje narodne zašoite je gotovo največja novost in specifičnost zakona o družbe-ni samozaš6iti, varnosti in no-tranjih zadevah. Ta narareč na-laga vsaki temeljni oziroma drugi organizaciji združenega dela in krajevni skupnosti, da abveano ustanovi narodno za-ščito kot samozaščitnd instru-ment te skupnosti. Te jo snu-jejo in zanjo odgovarjajo v po-litionem, organizacijskem in materialnem pogledu. V svo-jem bistvu je to delavska za-ščita, ki deluje po programih in načrtih, ki jih na podlagi zakona določi svet oziroma od-bori za ljudsko obramibo in dmžbeno samozaščito. Dobra obveščenost delovnih ljudi in občanov j6 sestavni del idejinopolitičnih in mora.lnopo-litiSnih priprav na družbeno samozaščito. Tudi na tem pod-ročju bo potrebno storiti več za boljšo obve&čenost delovnih ljudi in občanov preko sred-stev internega in javnega ob-veščanja. Vzporedno z delovanjem zbo-rov stanovalcev, hišnih svetov, delegatskih zborov stanovalcev v krajevnih skupnostih, teren-skih organizacij SZDL in pre-našanjem družbenopolifcidne de-javnosti tudi na te oblike naše organiziranosti bomo lažje uspešneje delovali tudi na podrodju dnižbene samozašči- te in pri razvijanju vamostne kulture. To so pomembnejše ugoto-vitve skupne razširjene seje občinske konference ZKS in občinske konference SZDL Ljubljana Center, 4. aprila te-ga leta, ki je po uvodnih be-sedah obravnavala poročilo o aktivnosti v zvezi z družbeno samozaščito in oceno varnost-ne situacije v naši občini. Po-ročilo zajema ugotovitve v zvezi z uresničevanjem družbe-nega dogovora o družbeni sa-mozaščiti v občini, ki ga je ob-činska skupščina sprejela V aprilu 1976. Družbeni dogovor je od 640 temeljnih organiza-cij in skupnosti doslej spreje-lo in podpisalo 481, med njimi vse krajevne skupnosti. Poro-čilo vsebuje tudi prikaz dejav-nosti dražbenopolitičnih orga-nizacij na tem področju, ki se je odražala zlasti v množičnih oblikah osveščanja in usposab-Ijanja delovnih IJudi in obča-nov za bolj aktivno vključeva-nje v uresnlčevanje družbene samozaščite. J. S.