- PcMinanjkanje učifeljstva je že sedaj preobčutao. A navdaja nas toliko večja skrb daaes, ko nujno potrebujemo sposobnag-a učiteljstva za osvobojeno Koroško in jPre"kmurje. — Tako razglaša višji šolski svet v Ljubljaai, Potem svetuje, da bi gojeaci in gojenke po dovršenem 3. letaiku učiteljišča takoj na3topili učiteljsko službo. Menimo, da ta način, odpomoči pomanjkanju učiteijstva, ni pravi. Za učiteljski stan je študijska priprava (4—5 let) že po splošni sodbi že itak prekratka. Zdaj pa hočejo učiteljiščnike s 3 leti poslati v službovanje. Škodo bo čutilo učiteljstvo ia šola. Pač pa se da omejiti pomanjkanje učiteljstva, če se na kaaetih, kjer ti to zahtevajo, uvede poldnevni pouk, kakor ga imajo že ponekoJ. S tem odpade polovi^a učiteljskih moči, ki se lahko uporabijo drugod. In to bomo kmetovalci zahtevali vedno odločneje, ker nag razmere vedao boij silijo k temu. Delavcev in hlapcev ni dobiti. Vse dere v rudnike, tvornice, me3ta, kjer delajo samo osem ur, a plačo imajo, kakoršne jim kmet nikdar ne :)O mogel dati. Tvoraice si pornagajo s tem, da zvišajo ceno proizvodom; a kaieta določa ceeo žita ia živine svetovni trg. Mnogi kmetje bodo tudi brez agrarns reforme (poijedeiske spremembe) prisiljetii, odprodati od 4vo ih posestev ali Bjiva pustiti v seaožeti in hoste, ker ne morejo obdelati zemlje. Ediaa poir.ač bo kmeta otrok, to pa le, če bo šolski pouk poldneven. Tako bo otrok pol dneva delal, imel opoldaa hiano doma, delo in šola se mu bosta priljubila, dočim se mu sodaj pri celodnevnem pouiu na kmetih priskuti šola aii lielo, ča ne oboje. Lahkik del za kmetske otroke je vedno djsti: na njivah in travnikih, v sadovnjakih ia goricah, v hlevu ia na paši, varovati manjše otroke, opraviti kako pot in podobno. In zato je naš klic, ki ga naj uvažuje višji šolski svet: Poldnevni pouk -povsod, kjerje večina staršev za t>, in s tem bo preaehalo tudi pomaajkanje učiteljstva!