DELOVNI KOLEKTIVI Radovan Milič, Zavod za planiranje beograjskega ljudskega odbora Nov način razdelitve in Ijudski odbori Nov uačin razdelitve škupnega dohod-ka gos-podarskiii organ.izacij bo nedvomno pomenil krepitev materia'lne osnovc sa-mou.pravnosti ne samo kolpktivov, tcmveč tudi krajevnih orgamov oblasti. Potrebno je poudaritii, da fio ta krepitev v veliki meri odvisna od kvantitativiiih odnosov v razdelitvi sredstev na .področju komune, prav tako pa tudi od stvaroih sredstev. Izhajajoč iz tega, da b<> predJagarii sjstem razdelimnn.i, da prepi-e-čuje odvečno in »kodJjivo »prelivanje« kadrov na svojem pcnfročju. Razen v^čje sigUTnosti (zaradi trajnej-šega učinkovanja) samega sistema jazde-litve bi bilo potrebno komuni nudiiti več sigurno^ti v razdeldivi sredstev. Z zako-nom bi bi. da pri-padajo T mesiili. ki so razrleli<-na na ob-rine. nraviee o.bčip*kp.ia lju-dskpga od-bora liudskenvu odboru mesia oziroma prenustiti mestu. da del pravic, za katerp misli, da ie potrebna. prenese na občine. ker terja enofcno raestno področje v večji nieri vodenje enotne politiJie. Koiriuna.lna podjetja na primpr, za kaiera bi odv). To Tse-kakor zmanjšuje inleres komune za raz-roj gospodarskih organizacij. Ni najfcolj posrečena rešilev, ki jo predlaga osnutek zakoiia, da je mogoče v breme amortizaeije plačevaiti anuitete za od.plačilo posojiil za gospodarske iovesti-cije. Prav tako ne bi smeli dopustiti niož-rosti, da se iz amortizacije plačujejo obres(i na osnovna sredstva in ceio tudi na obralna sredstva. S "tem se popolnoma izgTiblja gospodarskd smisel amortizacije. Komplicimnost sisfema Sprejemajoč postavko. da pogojuje raz-vojaa stopn.ja gospodarstva in vsa pisa-nost, ki je značilna za naše gospodarstvo, tudi precej kompliciran sistem razdelitve skupnega doliodka in siistem raznih in-»friiineiitoT, bi bilo veindar Ireba čijn bolj težiti k omiljevanju te kompliciranosti. Sam obračun osebnih dohod.kov in obvez-nosti na nj:iho\"i osuovi bo v znatni meri obreraenil adininistracijo podjetja (zato nismo za II varianto 36. člcna, ker je še bolj koiinplicirana kakor prva varianta); prav tako bi bilo treba razdelitev pri-spevka proračunom na posampzne prora-čuine opravljati mimo podjetja (r banki z g.)oba'lnimi zneski). Končno bi bilo mogoče izreči nekaj kri-tiske tiidi k predlaganemu bescdilu zako-na. V njem so znatna nepotrebna ponav-Ijanja i,n ne-prectenosti (kaj je na primer 7, izrpdniimi doliodki in izdatki? Kolikor se po 86. členu obveznosti za komunalne obraic do družbene skupnosti določajo s paršalnim 7.neskom, zakaj raztegnMev 82. do 85. člena, ki rpgulirajo drugo materijo, tudi na komunalne obrate?). Morda bi bilo bolj smotrno, da bi se izognili poinavljanjem. ki se pojavljajo med osnovrami in drugimi določbami- za-kona, vnesti v osnovne dolo51>p načala, nn ka.terih sloni nov:i sistem razdelitve, samo materijo zakona pa reguilirati z d-rwrimi določbami.