MLADI KEMIK IN FIZIK JURE JAVORŠEK Iz malega zraste veliko Jure Javoršek je star petnajst let, obi-skuje drugi razred srednje šole naravo-slovno matematične usmeritve. Da se šo-la ravno na tej smeri ni nobeno presene-čenje, ne zanj in tudi ne za njegove starše in učitelje. Jure je namreč vnet kemik in fizik. S kemijo se ukvarja praktično že od tretje-ga razreda osnovne šole, ko mu je oče kupil prvi komlet osnovnih pripomočkov za mladega raziskovalca. Danes je njego-vo delo že tako široko, da si je uredil eno sobo v majhen laboratorij, v katerem raziskuje in uživa. ' Drugače, kot da mu je kemija, pa tudi fizika v užitek si ne moreino razlagati njegove zavzetosti. Že v sedmem in osijiem razredu osnovne šole se je udele- ževal raznih tekmovanj, v osmem raz-redu se je lotil samostojne raziskovalne naloge. Odlično jo je opravil, nagrada za to njegovo delo pa je bilo potovanje na enotedenski seminar v Strunjan, da bi se še bolje izpopolnil. Tudi v prvem letniku srednje šole se je lotil" samostojne raziskovalne naloge in rezutlat njegovega vztrajnega dela je bila uvrstitev med osem najboljših kemikov-srednješolcev v Sloveniji. Z njimi se je udeležil letošnje kemijske olimpijade, ki jo vsako leto prireja Univerza East An-glia iz Nonvicka v Angliji. Tam je srečal sovrstnike iz Anglije, Japonske in Jugo-slavije. Ne le samo tekmovanje, tudi iz- kušnje, ki si jih je tam pridobil, so mu pomagale v nadaljnem raziskovanju. Vzporedno z raziskovanjem na po-dročju kemije, raziskuje tudi v fiziki. La-ni je bil na Zveznem tekmovanju mladih fizikov v Strumici in zasedel prvo mesto. Tega tekmovanja sta se iz Slovenije ude-ležila le dva srednješolca. Učim se pomembne stvari »S kemijo in fiziko se bom vsekakor še naprej ukvarjal, tudi poklicno«, nam je povedal Jure, ki je sicer izredno redko-beseden fant še posebno pa nerad govori o svojih uspehih. Zanj so verjetno naj-večji uspehi takrat, ko stvari pride do dna, ko pride do rezultatov, ki si jih je zastavil. Zadovoljen pa ni nikoli. Vedno znova išče nove naloge, nove izzive. Kmalu bo pričel z delom na novi razisko-valni nalogi, tokrat verjetno v laboratori-jih fakultete za kemijo. Prav nič ne dvo-mimo, da bo dosegal še boljše uspehe. Poleg teba raziskovalnega dela pa je Jure tudi učenec z vsemi dolžnostmi, kot jih imajo njegovi sošolci. Marsikdo med njimi namreč ne utegne opraviti niti vseh vsakodnevnih obveznosti do šole, kaj še,. da bi se ukvarjal še s čim. Jure je druga-čen. »Res je, nekateri se ogromno učijo in za kaj drugega nimajo časa. Jaz se seveda ne učim toliko. Nimam ambicij, da bi bil odličnjak, pa čeprav odličnjakov v našem razredu ni. Učim se vse, kar se mi zdi pomembno. S podrobnosti, s kate-rimi bi lahko dobival petice, pa se ne ukvarjam. Podrobnosti namreč vse pre-hitro pozabiš in tudi koristijo ti redkok-daj. Znati je treba pomembne stvari, takšne, ki ti pridejo prav.« Jure skratka ve kaj hoče in če mu bomo znali odpreti vsa vrata, da se bo lahko razvijal in izpopolnjeval, bodo vsi njegovi uspehi še kako koristili vsem NINAČOŽ