talina plačana v gotovini. V 10 10 37 2ENSKI LIST »VIGRED«, ženski list z Modno in Krojno ter Vzorčno prilogo. — Izhaja vsak meeec. — Naročnina maša Din 25.—, z mesečno prilogo Din 50.—• Če se naroči 20 izvodov (brez priloge) pod enim naslovom, le Din 20.—. Za inozemstvo Din 32.—, s prilogo Din 64.—. Izdaja konzorcij »Vigredi« (Vida Masič) v Ljubljani, Masarykova c. 12. Uredništvo (odgovorna urednica Zora Poženel) in upravništvo Masarykova cesta 12, Vzajemna zavarovalnica. Telef. št. 3519. Tiska Misijonska tiskarna v Grobi j ah. Za tiskarno odgovarja Jožef Godina C. M. Sklep uredništva 10. dan prejšnjega meseca. Rokopisov uredništvo ne vrača, nenaro- čenih prispevkov ne honorira. Rokopisi in vsi dopisi, ki *e tičejo vsebine lista, naj 6e naslove na uredništvo, vsi dopisi glede priloge na upravo. Naročila, reklamacije in naročnino sprejema uprava »Vigredi«. Uredništvo in uprava: Masarykova c., 12. Duhovne vaje v Domu Device Mogočne se bodo vršile: Za žene od 28. novembra do 2. decembra. — Za dekleta od 26. decembra do 30. decembra. — Pričetek prvi dan ob 6. uri zvečer, sklep zadnji dan zjutraj. Oskrbnina znaša 100 Din. Prijavite se na: Predstojništvo Lichtenthurnovega zavoda v Ljubljani, Ambrožev trg 8. VSEBINA: Mala misijonarka (dr. J. Kolarič). — Dr. Krek in slovenska žena (dr. Vinko Brumen). — Od spomladi tja v jesen (Magda). — Mina Jeglič rojena Tomec (Narte Velikonja). — Sestra Dragica (j Tilka Lamprecht). — Marija v umetnosti (J. Pajman), — Angel tolažnilk (M. Toff - Hibšer). — Koroški Aman (O. S.). — Dekliška KA. — Anica (F. J.). — Po ženskem svetu. — Žena v domu. DOBRE KNJIGE Zavarovanje za onemoglost, starost in smrt, priredil Smersu Rudolf, pravni referent OUZD v Ljubljani. Knjižica vsebuje vsa glavna zakonita določila o imenovanem zavarovanju, ki se je pričelo izvajati s 1. septembrom letošnjega leta. Zato bo ta brošurica prav dobro služila tako delodajalcem, kakor delavcem glede pravic in dolžnosti, ki jim pripadajo po teh zakonitih odredbah. Prav dobra navodila bo v njej pri preračunavanju dajatev in prispevkov, ki jih plačujeta oba za imenovano zavarovanje. Dobro naj prečita vsa navodila vsak gospodar in gospodinja, ki ima uslužbence pri svojem obratu, da ve, kaj in koliko zakonite odločbe od njega zahtevajo. Prav tako naj dobro prečita brošu-rico vsak delavec in delavka, uslužbenec in uslužbenka, da vidi, koliko mora prispevati sam za to zavarovanje in koliko bo prispeval njegov gospodar. Če si bosta oba na jasnem glede tega, bo odpadlo vsako prerekanje in bodo zginili vsi predsodki od ene, kakor druge strani in bo začetek tega zavarovanja res v blagor vsem uslužbencem. Cena brošurici je din 3.—. Dobi se po vseh knjigarnah. VI GRED ŽENSKI LIST & XVXll&C 10 V LJUBLJANI, 1. OKTOBRA 1937 Dr. Jakob Kolarič C. M.: Mala misijonarka (Za misijonsko nedeljo.) Ko stopiš v Lizjeju iz vlaka, te z griča nasproti postaji pozdravlja mogočna nova bazilika sv. Terezije Deteta Jezusa, ki jo je šele letos 11. julija posvetil papežev državni tajnik, kardinal Pacelli. Ozadje bazilike tvori štirinajst reliefnih postaj križevega pota, ki so razvrščene po terasah. Na najvišji terasi je Kalvarija, s katero je združena tudi zadnja postaja. To je kri-žev pot sv. Terezije Deteta Jezusa. Po pravici zasluži to ime. Saj nas ves spominja na svetnico. Začenja se z njenim spomenikom, na katerega je naslonjena prva postaja. Pod napisom vsake postaje pa je vklesan po en izrek, ki je skrbno izbran iz njene duhovne zakladnice in je primeren vprav skrivnosti tiste postaje. Romarji, ki dan za dnem v velikem številu prihajajo na grob Male Cvetke, obiščejo tudi njen križev pot. Molče hodijo od postaje do postaje in premišljujejo Gospodovo trpljenje z mislimi in čustvi njegove ljubljenke. Prišli smo do enajste postaje: Jezusa pribijejo na križ. Pod tem napisom pa sem bral besede: »Ko sem gledala Jezusove rane in sem videla teči njegovo božjo kri, je moje srce užgala žeja po dušah.« Zamislil sem se. Razumel sem zdaj, kje je svetnica zajemala tisto požrtvovalno ljubezen do duš, ki ji je prinesla častni naslov Male misijo-narke. In mislil sem še dalje: Glej, bila je vse življenje zaprta v samostanskih zidovih, nikdar ni oznanjevala božje besede, pa je bila vendarle misijonarka. Pomagala je misijonarjem z molitvijo in žrtvami. Moliti in trpeti za duše, to je bila njena življenjska naloga. Pred redovnimi zaobljubami je izjavila: »Prišla sem, da bi reševala duše in molila za duhovnike.« Najbolj so se ji smilili ubogi pogani, ki niso še nikdar ničesar slišali o dobrem Bogu, ki ga je ona tako ljubila. Njim je hotela v prvi vrsti pomagati, če ne neposredno, pa vsaj posredno. Zato je na dan svojih zaobljub (8. septembra 1890), na tisti veliki dan, ko je vedela, da bo od Boga, kateremu je vse dala, tudi vse prejela, prosila Jezusa, naj da kakemu duhovniku to milost, da bo občutil v svojem srcu tako ljubezen do duš in tako vnemo za njihovo zveličanje, kakor jo občuti ona sama. Mislila je, da bo tega apostolskega misijonarja, ki ga je ta dan v molitvi od Boga izprosila, spoznala šele v nebesih. Toda Bog Jo je usllišal preko njenih največjih nad. Šest let pozneje se je pred odhodom na Kitajsko oglasil v lizjejskem Karmelu mlad misijonar in zaprosil, da bi samostansko predstojništvo izbralo katero izmed redovnic, ki bo vse življenje molila za njega in za duše, ki jih bo spreobračal. On se je bo iz hvaležnosti vsak dan spominjal pri najsvetejši daritvi. Predstojnica je izbrala s. Terezijo Deteta Jezusa. Že od otroških let ni mlada redovnica občutila takega veselja kakor v trenutku, ko je sprejela dolžnost moliti in trpeti za misijonarja. Kajti izpolnila se ji je s tem obenem tudi velika želja njene mladosti, da bi imela brata duhovnika, ki bi vsak dan zanjo molil pri oltarju Gospodovem. Sedaj ga je dobila. Mladi misijonar je postal njen duhovni brat. Spoznala pa je v njem tudi tistega gorečega duhovnika, za katerega je prosila na dan svojih zaobljub. Ko se je misijonar poslavljal od domovine, je prejel od nje še naslednje vrstice: »Zelo sem srečna, da sodelujem z Vami za zveličanje duš. Zato sem postala karmeličanka; ker ne morem neposredno misijonariti, sem hotela biti misijonarka ljubezni in pokore . . .« Misijonar je odpotoval, pa tudi Terezija je stopila zanj na pot molitve in žrtev. »Želim,« je dejala, »da bi bil moj brat vedno deležen samo tolažbe, jaz pa preskušenj.« Toda Terezija ni dolgo misijonarila na zemlji. Bližal se je čas njenega odhoda k nebeškemu Misijonarju. Nekaj tednov pred smrtjo piše svojemu bratu, da se njeno sodelovanje z njim za rešitev duš na zemlji bliža h koncu, da pa se bo kmalu pričelo njeno delo v nebesih. »Trdno upam, da tam gori ne bom počivala. Želim še delati za Cerkev in za duše.« To je delo Male misijonarke. Vligrednice! Morda je tudi katera izmed vas nosila kdaj v svojem srcu isti ideal kakor sv. Terezija D. J., da bi šla v misijone in tam neposredno delala za rešitev duš, pa so okoliščine idealni polet njene duše neusmiljeno zavrle. Glejte, rič ni izgubljeno. Postanite po zgledu Male Terezije misijonarke molitve in žrtev! »Jezus hoče, da rešitev mnogih duš zavisi od naših žrtev, naše ljubezni; darujmo Jezusu trpljenje, da rešimo duše. Živimo zanje! Bodimo apostoli!« (Sv. Terezija D. J.) II Dr. Vinko B rumen: Dr. Krek in slovenska žena (Za dvajsetletnico njegove smrti.) Krek je močno cenil pravo rodbino. Ona mu je bila temeljna edinica socialnega ali družabnega življenja. Njen pomen je mnogokrat naglašal, za nedotakljivost in trdnost rodbine se je vse življenje potegoval in boril. Ko so v začetku našega stoletja hoteli v Avstriji nekoliko spremeniti državljanski zakonik, ki ima tudi osnovne pravne določbe o zakonu in rodbini, se je Krek s pisano in govorjeno besedo protivil nameravanemu civilnemu zakonu, možnosti razporoke in nove poroke ter drugim takim zahtevam, ki bi ogrožale trdnost rodbine, zlasti pa še rejo in vzgojo otrok. »Otroci potrebujejo dolgotrajne vzgoje. Medtem ko se eni vzgajajo, se rode drugi. Zato je uspešna vzgoja nemogoča, ako ni zveza med očetom in materjo trajna. Kdor hoče rojenje otrok, mora hoteti tudi njihovo vzgojo;'te pa ne more, ako nima trdne volje trajno ostati v zakonu. Zakon na omejen čas je protinaraven, ker nasprotuje svojemu naravnemu smotru . . . Gre za najvažnejše stvari človeške družbe, ki se ne morejo dosegati razen po trajni, neprenehni zvezi. In tu naj bi bila dovoljena pogodba, ki bi se glasila: Vzamem te do smrti, če se prej ne razideva. Vseeno je, kakšne pogoje stavi država za razdružitev. Če se razdružitev načelno prizna, je pot navzdol odprta.« (»Kat. obz.«> 1905, 223.) Kako močno je cenil rodbino in kak pomen ji je pripisoval, je povedal Krek tudi v svojem lepem slavnostnem govoru na proslavi desetletnice akademskega društva »Danice«. Visokošolcem je naglašal pomen lastne vzgoje: »Vzgoji samega sebe!« Toda svetoval jim je, naj ne stremijo v prvi vrsti po tem, da bi postali politični voditelji ali socialni reformatorji, bojevniki za javne ideale. »Slovenski katoliški akademik, upri svoje oko v bližnji cilj, iz (katerega se šele morejo razrasti pota k višjim. In ta cilj je: vzgoji se za polteno krščansko življenje. Krščanske rodbine so naš temelj med ljudstvom, krščanske rodbine naš cilj med izobraženstvom.« Torej v prvi vrsti naj se vzgojimo za pravo rodbinsko življenje, za prave žene in prave može, za prave matere in prave očete, za prave vzgojitelje svojih otrok. »Dobre očete, dobre matere, krščansko vzgojo otrok — to nam da j, dobrotno nebo, pa smo rešeni.« (»Slovenec«, 13. sept. 1904). S tem seveda Krek nikakor ni hotel terjati ne od akademikov, ne od drugih, naj puste na stran vsako drugačno zanimanje in naj imajo pred očmi kot edini cilj ženitev ali možitev, nato pa ničesar več. Nasprotno, vsakdo izmed nas mora postaviti celega moža in vsaka celo ženo na pravo mesto. Toda le »rodbinsko vzgojen, naslonjen ob blagoslovljeno romarsko palico krščanske rodbine, boš pravo zadel. Organska zveza tvoje osebnosti in z njo tvoje rodbine z naravo, ljudstvom in Bogom, te bo vedno postavila tja, kjer bo po tvojih razmerah in močeh pravo mesto zate!« (Prav tam)- Da ni videl edinega, človeškega stremljenja vrednega cilja le v ženitvi in možitvi, je Krek ponovno pokazal tudi s tem, da je naglašal vrednost prostovoljnega samstva. »Zakonski stan je svet stan, toda ni za vsakega obvezen, ampak celo popolneje je, če se mu kdo iz višjih nagibov odreče. Ta misel mora prodreti in prekvasiti vse ljudstvo. Potem bomo imeli krepke rodbine, zraven pa tudi mož in žen, ki bodo v zdržnosti služili Bogu in človeštvu. Koliko dela krščanske ljubezni, koliko potrebnega socialnega dela se ponuja! Samski stan je za to najprikladnejši. Celega, nerazdeljenega srca je treba pri njem. Požrtvovalni, po splošni koristi hrepeneči duh bi pri mnogih vzbudil smisel za zdržno, samsko življenje.« (Krek III, 119). Po pravici pa je vendar od vsakogar terjal, naj se rodbinsko vzgoji. S tem bo sam globlje vzrastel v družbeno življenje, da ga ne bo omajal vsak piš, s tem pa bo tudi mogel podpirati in zdraviti rodbinsko življenje drugih, kolikor ni pravo. Saj je vedel, da je tudi rodbinsko življenje že precej bolno. In 'enega izmed vzrokov takega stanja je videl v tem, da se ljudem »nove dobe« že nič »več ne ljubi, najlepše dolžnosti človekove prepuščajo drugim najetim ljudem. V družinskem življenju že ni skoro opravka, ki bi ga novodobni starši ne prepuščali plačanim osebam. Vzgoja, pouk, strahovanje — vse to je v drugih rokah; morda bodo taki starši še posebej plačevali koga, da bo otroka namesto njii'h ljubil. Zato ni čuda, če se najimenitnejše zveze sklepajo tudi po plačanih posredovalcih, ni čuda, če tudi snubijo in se ženijo — po agentih in časnikih.« (II, 130). Take rodbine ne morejo biti zdrave, v njih vzgoja ne more biti prava. Tuji, plačani ljudje so dninarji in najemniki, vzgoja pa je stvar ljubezni, stvar najtesnejše zveze med vzgojiteljem in gojencem. Če odrečeta mati in oče, kdo naj ju nadomesti? Plačani ljudje? Koliko potrebnega socialnega dela se ponuja tukaj ljudem, ki so sami rodbinsko vzgojeni, pa so se odrekli lastni rodbini, da se morejo posvetiti delu za splošno korist! In kaj šele tam, kjer se oče in mati oba zunaj doma ubijata za bornim zaslužkom! Saj tudi najeti ne moreta nikogar k otrokom- V Krekovi povesti »Iz nove dobe« je Ulmerjeva Pavla zavrnila snubca in prodala tovarno, ustanovila pa je »zavod za zapuščene delavske otroke« ter se mu je tudi sama posvetila. Toplo rodbinsko ozračje je hotela ustvariti tistim, ki ga doma niso imeli in torej tudi prave rodbinske vzgoje doma niso mogli dobiti. * Rodbina je Kreku temeljna edinica človeške družbe. V njej pa igra prav važno vlogo žena kot tovarišica in pomočnica svojega moža, kot mati in vzgo-jjiteljica svojih otrok, kot svečenica doma ter angel varuh vseh članov rodbine. Žena podpira hiši tri ogle, na pjej v prvi vrsti sloni dom. Mož in oče mora iti po opravkih, ubija se in ubada na polju ali v delavnici, v tovarni ali v plinarni, domov pa se vrača zbit in utrujen. Ženi pa je pravo delovno torišče dom. V njem mora ona kraljevati, vladati vso družino in vzgajati otroke. »V tem oziru ima žena tako veliko nalogo, življenjsko nalogo, da vse druge prekaša. Tu je pravzaprav njeno kraljestvo.« (»Mladost« 1908, 70). Pač mora često tudi iz hiše, pomagati mora možu ali iti za lastnim delom in zaslužkom, toda tedaj trpi dom in trpi rodbina. Izredna je delavnost in požrtvovalnost naših mater, ki zmorejo vse kakor čudodelnice, delajo zunaj in vodijo dom. Kreku so se kmečke matere zelo smilile. »Ko bi bilo tako, kakor ni, in kakor bi moralo biti, kakor je tudi bilo, preden, se je začelo preseljevanje s kmetov, bi morala biti kmečka mati za hišo, gospodinjstvo, vrt in predvsem seveda za otroke. Prva njena dolžnost je materina. Na polje bi jo vodila pot le tupatam, ko bi utegnila, za nadzorstvo in vodstvo plevic in žanjic, koscev in oračev. Zdaj je vse preobr,njeno. Hlev ji je na glavi in še vse poljsko delo. Kako se more tu brigati za vzgojo otrok, ki nanje pride pri tem vedno manj časa, manj nego za pujske in teličke? Kako je s kuho, snago doma? Kje naj se mlade deklice nauče šivanja in sploh domačega gospodinjskega dela, ko je mati sama dekla brez miru in počitka! Ves svel se je uprl suženjstvu in ga iztrebil; za obratne delavce je določeno, koliko časa smejo delati; posebne postave so za otroke in ženske v tovarnah. Kmetske žene pa nihče ne vidi. Največja trpilnka je med vsemi, ki delajo, prava sužnja, !ki nima ne dovolj spanja, ne počitka, ne postrežbe. Delo jo goni od ranega jutra pozno v noč, dokler ne omaga. Strašno žalostno je, kako hira pri tem zdravje naših kmečkih žen in mater, in koliko jih v krepkih letih pobere smrt.« (Koledar dr. sv. Moh. 1919, 85 str.). Krekova mati ubada vsaj na deželi v svežem zraku ter se po delu zateka v lasten dom, vati, ga tožim na krvav pečat.« (Prav tam, 85). Tako je mislila ona, ki je bila sama kmečka hči in se je kot učiteljeva žena in vdova vse življenje tolkla z revščino. Pa ona se je vsaj mogla svoji rodbini vsa posvetiti, svojim otrokom in revežem je mogla vsa živeti. Prav tako težko in obupno je stanje delavske žene. Dočim se kmečka mati ubada vsaj na deželi v svežem zraku ter se po delu zateka v lasten dom, manjka delavski trpinki tega in onega. Zato sama prehitro oslabi, zato rodi slabotne otroke, ki ji mladi mrjo, zato tudi tako »brzo izhirajo delavske žene. Po dnevi delajo v tovarni, potem gredo hitro domov, nimajo priložnosti nikdar se nasrkati zdravega zraka. Mož to lažje more, delavska žena pa mora domov k otrokom in pa da kuha, pospravi, opere itd.« ( Govor v drž. zb. 24. nov. 1905). Da bi jim pomagal, se je Krek mnogo trudil. Med ostalim je tudi ustanovil društvo, ki je brez lastnega premoženja sezidalo v nekaj letih nad sto delavskih hišic. S tem je hotel okrepiti delavsko rodbinsko življenje, kajti v nepravih stanovanjih se tudi kaka zakonska nezvestoba »zgodi silno lahko in se tudi godi, potem je še tisto rodbinsko življenje, katero edino ima ubogi delavec, ko najde zvezo in pomoč in tolažbo pri svoji ženi in ravnotako žena pri možu, izgubljeno in živi pekel nastane potem za tako rodbino« (Isti govor). V takem peklu pa žena in mati še huje trpi, zato je z gradnjo delavskih hišic Krek hotel olajšati vsaj malo tudi njeno žalostno usodo. Da, pravo torišče ženskega dela in prizadevanja, njene skrbi in molitve, je dom. Na shodu Kršč. soc. ženske zveze v Ljubljani 27. aprila 1902 je Krek kot govornik povdarjal, y>da mora biti žena misijonarka v rodbini. Z zgledom in besedo mora žena navajati rodbino k pravemu rodbinskemu življenju.« Ta njen posel ni lahek in »priznati mora vsakdo, da žena mnogo več pretrpi kakor moški. Žena ima opraviti in skrbeti, poučevati in vzgo-jevati otroke, da ne zaidejo na napačna pota, da se uče za poznejše življenje. Mnogo težja naloga jo pa še čaka tam, kjer je mož zapravljivec, pijanec ali igravec. Tam se mora žena še hujše ubijati za gmotni obstanek rodbine. Tam mora žena jako pametno, jako previdno, tam mora žena res kot prava misijonarka nastopati proti rodbinskemu liberalizmu. Tam mora ženska duša goreti v ognju nesebične in prave ljubezni do bližnjega. Ženska mora gledati na to, da pomaga nesebično drugim in s tem osreči svojo rodbino, osreči ž njo človeško družbo.« (»Slovenec«, 1. maja 1902). Pravo torišče ženskega dela je v rodbini. Da pa bo svoji nalogi kos, se mora seveda pripraviti nanjo. In Krek, ki je začel svoje javno delovanje s tem, da je zbiral okrog sebe delavce ter jim kazal pot v lepše čase, tudi ženstvu svoje pomoči in skrbi ni odrekel. Ko je poleti 1894 pomagal ustanoviti v Ljubljani »Slovensko katoliško delavsko društvo«, katerega člani so mogli biti le polnoletni moški, se je Krek potrudil, da se je še proti koncu istega leta ustanovilo posebno »Katoliško društvo za delavke«. Šentjakobskega župnika Rozmana je naprosil, da je prevzel predsedstvo, sam pa je bil vedno pripravljen, kadar je društvo želelo kakega predavanja. Posebno lepo je govoril na proslavi društvene desetletnice 22. oktobra 1904. Z grenko besedo je ugotovil, da »naš čas ženske osebnosti ne spoštuje«. Slikal je delavkam njihove tegobe in boli ter je podčrtaval vrednost ženskega društva, ženske organizacije, zlasti še Marijinih družb: »Velika je religiozna vrednost Marijinih družb, a večja se mi še vidi kulturna in socialna. Deklice, žene — osamele, zapuščene, teptane v svoji ženski osebnosti se družijo in sijaj Marijin dvigne njihove zveze, dviga vsako posamno izmed njih. Vrača se osebna samozavest, krepka volja, spoštovanje do sebe — sami zlati žarki, ki prodirajo pogrebno meglo. Organizovane si ženske po ti- poti z nadnaravnimi močmi same izsiljujejo spoštovanje v svetu in s tem gladijo pot rešitvi.« (»Slovenec«, 24. oktobra 1904). V tem je videl Krek pač prvo nalogo ženskega društva. »Naj bi naša organizacija v ženi vzbudila in gojila zavest, da ni sužnja!« (Mladost 1908, 69). Naj pa bi tudi pomagala našemu ženstvu v izobraževalnem pogledu! V obojem je bilo »Katoliško društvo za delavke« na mestu in zato ga je Krek slavil »kot prvo trdnjavo časti ženske delavke, ženskega dostojanstva na slovenskih tleh«. A mogel je povedati še več. »Mnogo ženskih organizacij je medtem nastalo v naši domovini. V socialnem, društvenem življenju so se vse učile od tega društva. Pesmi, ki jih žgole društveni slavčki, done križem slovenske zemlje po raznih dekliških družbah; igre, ki so se tu pričele, se vprizarjajo povsod; duh, ki je tu doma, se širi daleč na okoli.« (Slovenec«, 24. okt. 1904). In, započetnik tega veselega ženskega gibanja je bil on sam, Evangelist Krek. Ustanoviitv tega društva in nekaj govorov, pa nikakor ni bilo edino, kar je Krek storil za slovensko ženstvo. Tudi v dkviru osrednje slovenske izobraževalne organizacije »Slovenske krščanske socialne zveze«, ki ji je dolga leta predsedoval Krek, se je ustanovil poseben ženski odsek. Dasi se je tudi ženstvo udeleževalo skupnih predavanj in tečajev, vendar je ta odsek meni? . . . Št. 9. Volneno ogrinjalo, kvačkano s fino volno slonokoščene barve, mešano z zelenim, rožnatim in belim kvačkancem. — Solze mi zalivajo oči, ko zrem v to delo; •— bilo je zadnje za mamico, saj ni dočakalo, da bi jo ogrevalo, -— mojo ljubo, dobro mamico ... E. O. (Dalje prih.) (Ha jst. fU>ctytLS žufisuJza- Kneippa jLcutičlta. jul JUZJZJ&OOAČ Kneipp ZAHTEVAJTE ŠTEVEC ZA ZNIŽANO GOSPODINJSKO TARIFO! - NAJEMNINA ZA ŠTEVEC JE PftI POHABI NAD 20 kWh LE 4 DINARJE NA MESEC. ttMka za gospodinjstvo je cenejša! Opremite kuhinjo z električnimi aftamii! Električni štedilnik Električni hladilnik Električni ogravalnik za vodo je potreben vsaki novodobni kuhinji mestna elektrarna v™-<" - Ljubljanska Vam nudi za gospodinjstvo nizke ccne: pri porabi 20 kWh mesečno po din 1.50 za kWh pri porabi 100 kWh mesečno po din 1.30 za kWh in pavšal za nočni tok od 22. do 6. ure poljubno, po 60 para za kWh Za celodnevno izbrano kuho zajtrka, obeda, ju-žine in večerje, vključno pripravo tople vode za kuh. svrhe znaša poraba elektrike: Pri druž. Mesečna poraba : 2 oseb 60 kWh 3 oseb 75 kWh 4 oseb 90 kWh 5 oseb 105 kWh Mesečni stroški : din 90.— in trošarino din 6.— din 112.50 „ „ din 7.50 din 117.— „ „ din 9.— din 136.50 „ „ din 10.50 J. Ev. Krek, spisal urednik Ruda Jurčec. Za Krekovo 201etnico smrti je izšla v založbi Hram knjiga o Kreku. Označuje ga kot velikega politika, ki je po svojih zmožnostih prekašal svoje prednike in sodobnike in držal v rokah usodo svojega naroda. Opisuje ga tudi kot moža, ki je razumel potrebe delavstva in zanj delal vse življenje. Knjiga stane vezana v platno din 54, vezana v polusnje din 74 in se dobi v vseh knjigarnah. Mihec Magone, spisal sv. Janez Bosko, prevedel A. L. V Salezijanski založbi je izšla drobna knjižica, ki vsebuje življenjepis gojenca dan Boskovega zavoda. Izšel je prvič že 1.1868, komaj devet let po njegovi smrti in pozneje v še več izdajah. Vi-grednice, ki v polnem življenju stremijo za višjimi cilji, bodo v tem življenjepisu našle marsikateri migljaj, ki se na prvi pogled zdi malenkosten in brezpomemben, a bodo videle, kako so prav take drobne stvari dale malemu dečku izpričevalo stremljenja po resnični popolnosti. Tudi kot dar bratom bo Vigrednicam ta knjižica dobro služila. Cena din 5.—; dobiva se pri upravi Salezijanskih knjižic, Ljubljana, Rakovnik. Strukturna psihologija in pedagogika. Spisal Etbin Boje. Zlasti našim učiteljicam bo nudila knjižica veliko snovi za vzgojno delo. Obvarovala jih bo marsikaterih stranpoti, kamor bd jih zavedle zablode sedanjega časa. Tako šolsko in domače delo vzgojiteljevo se bo lahko oslonilo na premnoge strnjene smernice, ki jih knjižica podaja. Želeti bi bilo, da si jo nabavijo vse učiteljice - Vigrednice. Dobiva se po vseh knjigarnah za ceno din 16.—. Kuhaj varčno in dobro! Dobi se v upravi Vigredi za din 3.—. Plača se lahko tudi v pisemskih znamkah. Dekleta in gospodinje! Radi velike zaloge in pomanjkanja prostorov prodajamo vse blago za perilo in obleke, dokler traja zaloga, s 20% popustom. Na zalogi izbira oprem za neveste, n. pr, platno, gradi, odeje, zastori, morska trava, žima itd. Izkoristite ugodno priliko! F. I. GORIČAR, - LJUBLJANA, Sv. Petra cesta 29 in 30 Ako gre za zavarovanje pride v poštev le Vzajemna «—« ljubljana zavarovalnica lMiklošičeva19 1. požar, vlom, nezgode, jamstvo, kasko, steklo, zvonovi; 2. doživetje, smrt, rente in dote v vseh možnostih; posmrtninsko zavarovanje >KARITAS«. Zavarujte sebe in svoje imetje edino pri naši domači slovenski zavarovalnici. Izkušena gospodinja: Mil sam poskusila dosti Vendar do spoznanja sem prišla, Da najboljše vse lastnosti Zlatorog terpentin ima. f