URN_NBN_SI_doc-NCRSEJEL

214 UDK 373.3.016(497.4):811.124'02 1.04 Strokovni članek Prejeto: 2. 10. 2015 Anja Ragolič * Vloga rimskih napisov pri pouku latinščine – primer Osnovne šole Prežihovega Voranca Ljubljana 1 The role of Roman inscriptions in Latin lessons – the example of Prežihov Voranc Primary School in Ljubljana Izvleček Osnovna šola Prežihovega Voranca Ljubljana je danes edina osnovna šola v Sloveniji, ki je obdržala tradicijo zgodnjega učenja latinske- ga jezika. Profesorica Aleksandra Pirkmajer Slokan je, da bi spodbudila učence, uvedla ne- katere nove pristope pri poučevanju latinskega jezika – ena izmed učnih metod je bila tudi epi- grafika. Rezultati večkratnih obiskov lapidarija Narodnega muzeja Slovenije so bili zbrani v raziskovalnih nalogah, predstavljeni na razsta- vah, ključnega pomena pa je zlasti vodnik po lapidariju Narodnega muzeja Slovenije, ki je bil izdan na pobudo učencev in profesorice, da bi lapidarij približali zlasti mladim. Ključne besede : osnovna šola, latinski jezik, epigrafika, raziskovalne naloge, vo- dnik po lapidariju. Key words : primary school, Latin, epigraphy, research tasks, guide to the lapi- darium. OŠ Prežihovega Voranca v Ljubljani je edina javna osnovna šola v Sloveniji, ki je kontinuirano ohranjala tradicijo zgodnjega učenja latinščine (11−15 let) vse do šolske * dr. Anja Ragolič, ZRC SAZU, Inštitut za arheologijo, Ljubljana, e-pošta: anja.ragolic@zrc-sazu.si 1 Članek s podobno vsebino je bil v okviru projekta Eagle predstavljen na konferenci International Conference on Information Technologies for Epigraphy and Digital Cultural Heritage in the An- cient World v Parizu, 1. 10. 2014, in objavljen v zborniku konference (dostopen samo na spletu): http://www.eagle-network.eu/wp-content/uploads/2015/01/Paris-Conference-Proceedings.pdf. Abstract Prežihov Voranc Primary School in Ljubljana is today the only primary school in Slovenia to maintain the tradition of the early learning of Latin. In order to encourage pupils, the teacher Aleksandra Pirkmajer Slokan introduced a number of new approaches to the teaching of Latin – one of the methods was epigraphy. The results of numerous visits to the lapidarium at the National Museum of Slovenia were collected in research tasks presented at exhibitions, but most important was the guide to the lapidarium at the National Museum of Slovenia published at the initiative of the pupils and their teacher to bring it closer to particularly young people.

RkJQdWJsaXNoZXIy