DUAOOTIN MUMEK: Izpit za mesčanske šole iz tretje skupine. Veselo dejstvo je, da se zanimanje za :..i*-:i,čansko šoio v posiedni.m cusu nieu narouom in pri merociajniii krogih boijuiuoij dviga. izvestni ijudje so se prcd ¦leuavnim časom niescansko šolo preziian, nje pomen omalovaževali aii, nt; vein iz kateriii raziogov, zanikali. Marodova osamosvojitev nam je tuui v tem pogiedu pnnesla novih nazorov iii novega življenja. i^rejšnje števiio našili mesčanskili soi se bo v najkraj-em casu vec Kot pouesetoriio. iNizjini m srednjim slojem nastga uaioaa bo pa z rnescansko šoio ciana moznost, v dosego one višine obče lzou.azue, ki si jo je že pred desetietji oas raai venkanskega števila lnešcanskiu soi pnboril bratski ceiki narod. bmo torej na pravi poti. Le eno zlo nani v teu trenotkiii greuii veselje ia ogrozu ciai lntrejši razmaii slovenskili me_caa_kili sol. itojimo nanireč pred parauoi-suim uejstvoni, da mianio vrsto novin hieščanskin šoi, ki so pa Drez sposobncga uciteljstva. VeUno bolj sekazejo greln prejšnjega zisteni a, k i lii u j e t» i i a »s u p r e m a l e x«, zatirati, gmotno in duševno uoijati učiteljstvo. Kuo je mislii prej na izpit za mesčanske šoie, rn čerau ui ga oil ueiai-- Ali so uali takemu ucitetju kak pnboljšek za nadarjenost, pridnost in požrtvovalnost r1 Aii je imel dotionik, ki je vendar iiapravii izpit, kaj upaiija, da se pred smrtjo doseže mesto na niescanski solir1 luieli smo le njo žal še nimamo večjega slovenskega dela. Za natančnejše proučevanje aritmetike in geometrije se lotimo zatem knjig: Matek-Zupančič »Aritmetika za višje realke.« in istih pisateljev »Geometrija za višje realke«. Umevno je, da iz aritmetične kinjige laliko marsikai izpustimo, iz geometrije pa na vsak način analitiko. Dobro pa je, da se v tem pogledu natančno infonniramo pri dotičnem profesorju, izpraševalcu. V metodičmem oziru rrimamo veliko izbirc. Dobra je še vedno knjiga: Močnik »Das Rechnen in der Volksschule« — Praga, Dunaj Tempsky. (Konec prih.)