Kaj niore in mora odgoja storiti, koliko ji niora pomagati šola in družina, kako se goji in kako se ne goji, kako goji Bog, svet, življenje, in kako se človek satn goji, — tako in enako se v živih zgledih ložeje kaže, kakor pa s samimi suhiuii vodili. Torej naj bi ti le zgledi kaj veljali: Neki učitplj je bil navajen dveh izrpkov, ki ji je vselej pravil staršpni, ko so mu pripeljali kakpga otroka v šolo. Pervič je rekpl: wSara ne morpm peljati, vi mi morate pomagati!" Drugič: ,,In če mi pomagate, pa ne smete nazaj vleči, kedar jaz naprej vlpčem*. rite!« Učeni: nJutri bo solnce ob petih vzhajalo". Kmet: BNi rps; jutri bode poznejp prisijalo". Učeni: nJaz vendar bolje vem , kakor vi; kaj se šopi- •) Te mične zglede smo prestavili iz am eri kanskeg a šolskega časnika ,,Katli. Schulblatt", ki ga slavni gosp. Franc Pirc iz Amerike pošiljajo v Ljubljano. Vr.il«. Kmet: In jaz vem bolje, kakor vi. Ob petih ste vi se v postplji; jaz sein žp takrat na polji, in vidim, kako in kedaj pride solnce izza gore". Učeni: ,,Mora vzhajati ob petih! Tako je zapisano v moji knjigi". Kmet: ,,Ali so naše visoke gore tudi v vaši knjigi? Vi učeni znate dobro pisati!" Stari učitelj prišedši v šolo, vidi dečka , ki je ravno zapisal na desko: ,,UčiteIj je oslovski". Stari ueilelj je tiho, vzaiue kredo , in pri.stavi k besedi ,,oslovski" še besedo: w