S PREDSEDSTVA OK ZKS O akrepih in usmerjenemu izobraževanju Ob razpntvi dopolnilnih ukrepov in ak-tivnosti za uresničevanje nalog ekonomske stabilizarije v LjuMjani (o tem je razprav-Ijala mestna skupšdna 7. junija) so člani predsedstva izpostavili več vprašanj. V ospredju je bil pristop in uveljavljanje ukrepov v organizadjah združenega dela, saj le-teh ne bo moi realizirati povsod v istem obsegu in na enak nadn. Ocena sta-nja razprav in možnosti ob seleklivnem pristopu in s skrbno opredeljenim akcij-skim programom, so tisti »pogoji« ob ka-terih bodo lahko uspešno stekle aktivnosti. Prav komunisti v osnovnUi organizadjah bodo morali tem vprašanjem posvetiti pre-cej pozomosti in organhdranih prizade-vanj. Obanska konferenca ZKS bo v biiž-nji prihodnosti organizirala problemske posvete po skupinah tako za gospodarsko kot tudi za negospodarsko področje. Ključni namen le-teh pa je oceniti, kaj je moč ob zadnjih nalogah storiti za večjo razbremenitev gospodarstva. Člani predsedstva so tudi opozorili, da se ob lotevanju takšnih akcij še vedno preveč »naslanjamo« le na razbremenje-vanja in odrekanja v temeljnih skupnostih, kar je sioer povsem na mestu, učinkovitej-ša pa bi bila družbena akcija, če bi se je s korenitejšimi ukrepi lotili tudi na nivoju republiške in zvezne porabe. Še to. Soglasnp je predsedstvo"sprejelo stališče, da opredelitev do iskanja more- bitne racionalizacije pri izhajanju občin-skih glasil podpira, vendar izključno ob nadaljnjem izhajanju glasila in istem obse-gu informacij kot doslej. Strokovne službe skupnosti samoprispevka III. pa morajo temeljito preveriti nadaljnje možnosti eventualnega zamika reaJizacije programa izgradnje. In kako se v naši občini uresničujejo stališča problemske konference CK ZKS o usmerjenem izobraževanju? V krajšem uvodu je bilo povedano, da so ljubljanski komunisti sicer že razpravljali o stabiliza-cijskem programu mestne izobraževalne skupnosti, ker pa je bil slabo pripravljen, bo razprava o novem stekla v septembru. O raztnerah v usmerjenem izobraževanju pa sta razpravljala aktiva komunistov srednješolcev in pedagoških delavcev, ki sta v razpravah namenila pozornost idej-nim vprašanjem usmerjenega izobraževa-nja. Širše razprave so bile vodene tudi v okviru mestne organizacije SZDL, kjer je bilo še posebej izpostavijeno vprašanje vpisa, ob tem pa poudarjeno, da se v na-šem mestu ne vršijo le vprašanja vpisa ljubljanskih šolarjev, temveč tudi šolarjev izrdrugih krajev, za kar je potrebno voditi širše aktivnosti. Sicer se pa naploh rade pojavljajo zelo poenostavljene ocene usmerjenega izobra-ževanja, ki prej škodljivo vplivajo kot ko-ristijo. Tako subjektivne sile v institucijah usmerjenega izobraževanja kot tudi v združenem delu še vse premalo aktivno pristopajo k ocenam rezultatov izobraže-valne refonne, saj so vendarle že opazni premild. Resda so prisotne še težave pri določanju mreže šol, pri uveljavljanju pro-izvodne prakse, pri zagotavljanju mate-rialno kadrovskih pogojev, pri čemer še ostaja nedorečen materialni status učite-ljev in s tem motiviranost za to delo, ven-dar bi se prav s sprotnim odpravljanjem pomanjkljivosti, ki spremljajo uvajanje usmerjenega izobraževanja morali bolj an-gažirati tudi člani zveze komunistov. In kakšne so razmere v naši občini? Verifikacija šol (izpolnjevanja pogojev) razen srednje šole za računalništvo, ki se sooča s slabo tehnično opremljenostjo, najbrž ne bo problematična. Ostaja sicer odprto vprašanje agroživilske šole, ki pa nima urejenega statusa, del procesa pa se že odvija v Kamniku. Vpis na šole je raz-meroma uspešno potekal z izjemo strojniš-tva (zabeležili so celo nekoliko manjši vpis) ter srednje šole za računalništvo (vpis je bil izjemno velik in najbrže bo uvedena omejitev). Še to. Po zadnjih podatkih se 65 odstot-kov mladih usmerja v gospodarske veje, kar navsezadnje tudi potrjuje uspešnost usmerjenega izobraževanja v funkciji po-treb združenega dela in programa pre-struktuiranja gospodarstva.