To in ono o obvoznici! Čeprav se zdi konec gradnje 6,6 kilome-tra dolge južne obvoznice, ki bo speljana po naši občini. še daleč, saj naj bi bila narejena konec leta 1988, so morali grad-binci krepko pljuniti v roke. Glavna grad-bena dela na cesti, za katero daje denar Skupnost za ceste Slovenije, opravljajo delavci SCT-Obnove, pridružila pa se jim bodo še nekatera manjša gradbena podjet-ja, saj je ireba pri tako zahtevni gradnji združiti vse moči in znanje. Cesta bo imela kar 21 cestnih objektov, med glavnimi pa so štirje nadvozi, devet mostov, viadukt, regulirati je treba pet vodotokov, vkopati hrib na Rudniku Pri Dolgem mostu prav zdaj poteka gradnja nadvoza industrijske ceste nad ob-voznico. Nadvoz bo dolg 72 in širok 12 metrov, dvigoval se bo pet metrov nad cesto, stal pa bo na šestih stebrih. Po ter- minskem načrtu bi moral biti narejen apri-la prihodnje leto, vendar pa vse kaže, da bo gradnja končana prej, saj se je tudi začela prej kot je bilo načrtovano. Poleg tega nadvoza bo narejen še nadvoz Peruz-zijeva cesta, kar 282 metrov dolg nadvoz nad Ižansko cesto in poleg priključka na Peruzzijevi še priključka na Kardeljevi in Dolenjski cesti. Najzahtevnejša bo gradnja mostu čez Ljubljanico, kjer prav zdaj utrjujejo desni brežini Ljubljanice in Iščice. Most čez Ljubljanico bo dolg 158 in širok 30 metrov, stal pa bo na betonskih 16 pilotih. Začetek gradnje je predviden za letošnji november, po terminskem planu pa bi moral biti most narejen konec maja 1988. Zelo zahtevna in dolgotrajna bo tudi gradnja priključka na Dolenjsko cesto, kjer je treba narediti kar sedem metrov globok ukop v hrib, v ukop pa bo speljan nadvoz nad »dolenjko«. Konec gradnje te-ga priključka je predviden za november leta 1988. Ob tem naj še povemo, da bo prav do priključka predstavljena tudi končna postaja mestnega avtobusa na pro- giHI. Pa še južna obvoznica v nekaj številkah: imela bo štiri vozne pasove, široke po 3,75 metra, odstavna pasova bosta široka po tri metre, srednji zeleni pas z bankinama pa štiri metre. V spodnji ustroj ceste je »zapi-čenih« 2,7 milijona drenažnih trakov, ki segajo do 15 metrov globoko. Za utrjeva-nje in nasutje spodnjega ustroja ceste pa bodo porabili več kot 410.000 kubičnih metrov elektrofiltrskega pepela iz ljubljan-ske Toplarne. Ob delu ceste, ki poteka ob sanitarni deponiji bosta zagotovo zgrajeni bencinski črpalki, kako pa bo z gradnjo sprva načrto-vanega motela, pa za zdaj še ni znano. Pomembno je, da so se gradbena dela začela, saj je bilo treba na to pravzaprav dolgo čakati. Ljubljana svoj 23 kilometrov dolg obvozni sistem prav gotovo potrebu-je, mi pa južno obvoznico še posebej, saj bo v veliki meri razbremenila razpadajočo in vso pokrpano Tržaško cesto.