PO NOVEMBRSKI ZAPORI PROMETA V Šentjakobu bodo gradili nov most Delavci Mostovne so popra-vili stari most fiez Savo v Sentjakobu na cesti Ljublja-na—Domžale. Strokovnjaki toštituta za tnetalne, konstmk-cije so nekaj mesecev pred tem zahtevald, da se znianj-ša najve&ja dovoljena teža vozil, ki lahko vozijo preko mostu, z deset ton na tri to-ne. To je pomenilo, da čez most nlso smeli voziti tovor njaki. Zmanošani nosilnosti mostu je sledila popotaa zapora za motorna vozila. Takaimenova-ne vetrne vezi, ki služljo aa t», da se most ne prevrne, so bUe popolnoma dotrajale. Nekaj križnih vezi na spod-nji strani mostu se je že alo-milo In odtrgalo. Sentjakobski most je tako pričakal prvo temeljito po-pravilo po letu 1905, ko so ga zgradlli. Kot so povedali stTokovnjaki, most kljub po-pravilu ne bo prenesel veC kot sedaj. To pomeni, da bo-do preko lahko vozila le ti-sta vozfla, ki skupaj s tovo-rom ne tehtajo več kot tri lone. Popravilo, ki je stalo 300.000 dinarjev, je torej le začasna rešitev. Zapora mostu je po-vzročUa veliko preglavic pre-bivalcem Domžal, Dola, Beri-čevega in drugih naselij na levd strani Save in ljudem v Zalogu, Polju, Mostah na des-ni strani brega, ki so upo-rabljali pot čez šentjakobski most kot bližnico, ko so ho-dili v službo, iz nje »li po opravkih. Zaradi obvoza čez črnuški most, skoz.i Ježico in Crnuče, so se ob konicah na tem delu Titove ceste naibi. rale neskondne kolone. Po-vssročale so hudo kri pri voz- niteih, saj je vožnja iz Beži-grada, pa do konca črnuč, tjajala tudi po eno uro. Kaj pomeni to za promet na eni glavnih ljubljanskih vpadnlc in za promet po njenem po-daljšku, magistralmi cesti pra ti Celju in Mariboru, verjet-no ni treba posebej omenjati. Pa ne le zastoji, veliko ne-varnost predstavlja gost pro-met skozi Crnuče tudi za otro-ke, ki morajo hoditi v šolo čez Titovo cesto. Znana je namreč ugotovitev, da se s povečano gostoto prometa po. večuje tudi število prometnih nesreč. čmuče pa so nasploh znane po tem, da je v tem delu mesta največ povoženih pešcev. K temu pripomorejo tudi neurejeni pločniki ob straneh ceste. Edina rešitev je torej, da zgradijo v šentjakobu nov most. Zamisli o tem so že sta. re, te pa so prav v zadnjem času dobile svojo končno re-šitev. Denar za nov most je preskrbela republiška skup-nost za ceste, projektanti IBT Trbovlje so iadelali na6rte in objavili razpis za izvajalca del. Tako pričakujejo, dabo-do z deli pričeli v začetku prfhodnjega leta, ker pa je projekt zahteven, ga ne bo-do mogJi končati v enetn le-tu. Predvidevajo, da bodo de-la končana v prvi polovici le-ta 1978. Na&rti ne predvidevajo le novega, večjega, močnejšega vn modernega mostu čez Sa-vo, temved tudi 1300 metrov nove sodobne ceste. Most in cesta bosta pomaknjena -za nekaj deset metrov v desno od sedanjih, če gledamo pro-ti Domžaiam. Most čez Savo bo dolg 116 metrov, polegte-ga! pa bodo zgradili tudi manj-šega, čez tisti del struge, po kateri teče voda le takrait, ka-dar nivo Save modno naraste. Ta drugi most, takoimenova-ni inundacijski objekt, bo dolg 21 metrov. Kot predvi-devajo, bodo ta dela stala okoli 42 milijonov dioarjev. Veliko težav so imeli projek-tanti, da so izdelali ustrezno dokumentacijo za del ceste na desnem bregu Save, saj je tam zaščiteno območje za Ijubljanski vodovod.