UVODNIK 1 Matematika v šoli, št. 1., letnik 23, 2017 ISSN 1318-010X MATEMATIKA V ŠOLI letnik XXIII, številka 1, 2017 Izdajatelj in založnik: Zavod RS za šolstvo Predstavnik: dr. Vinko Logaj Odgovorna urednica: mag. Mateja Sirnik, Zavod RS za šolstvo Uredniški odbor: dr. Darja Antolin Drešar, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta, Jerneja Bone, Zavod RS za šolstvo, mag. Melita Gorše Pihler, Zavod RS za šolstvo, dr. Marjan Jerman, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za matematiko in fiziko, Silva Kmetič, Sabina Kumer, Šolski center Krško – Sevnica, dr. Zlatan Magajna, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, dr. Sandra Mršnik, Zavod RS za šolstvo, mag. Sonja Rajh, Zavod RS za šolstvo, Simona Vreš, Gimnazija Ravne na Koroškem, dr. Amalija Žakelj, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Dr. Lucija Željko, Osnovna šola Sostro, dr. Herremans Adriaan, Universiteit Antwerpen, Belgija, dr. Jasmina Milinković, Pedagoška fakulteta Beograd, Srbija, dr. Evgenia Sendova, Institute of Matematics and Informatics at the Bulgarian academy of Sciences, Bolgarija. Jezikovni pregled: Katja Križnik Jeraj Prevod povzetkov v angleščino: Ensitra prevajanje, Brigita Vogrinec, s. p. Urednica založbe: Andreja Nagode Oblikovanje: Simon Kajtna Računalniški prelom in tisk: Design Demšar, d. o. o., Present, d. o. o. Naklada: 520 izvodov Prispevke pošljite na naslov: Zavod RS za šolstvo, OE Kranj (za revijo Matematika v šoli), Stritarjeva 8, 4000 Kranj, e-naslov: mateja.sirnik@zrss.si Naročila: Zavod RS za šolstvo – založba, Poljanska cesta 28, 1000 Ljubljana, faks: 01/30 05 199, e-naslov: zalozba@zrss.si Letna naročnina (2 številki): 22,00 EUR za šole in ustanove, 16,50 € za fizične osebe. Cena posamezne številke v prosti prodaji je 13,00 EUR. Revija Matematika v šoli je vpisana v razvid medijev, ki ga vodi Ministrstvo za kulturo, pod zaporedno številko 568. Revija je indeksirana in vključena v mednarodne baze podatkov: MathEduc – Mathematics Education Database, Zentralblatt fur Didaktik der Mathematik (ZDM), Co-operative Online Bibliographic System and Services (COBISS) © Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2017 Vse pravice pridržane. Brez založnikovega pisnega dovoljenja ni dovoljeno nobenega dela te revije na kakršenkoli način reproducirati, kopirati ali kako drugače razširjati. Ta prepoved se nanaša tako na mehanske oblike reprodukcije (fotokopiranje) kot na elektronske (snemanje ali prepisovanje na kakršenkoli pomnilniški medij). Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana. Spoštovani bralci revije Matematika v šoli! Pred nami je prenovljena pomladanska številka revije Matematika v šoli, spre- membe prinaša po obliki in strukturi. Nov večji format prinaša prispevke v barvah, ki so razdeljeni na naslednje rubrike: Iz teorije za prakso, Iz razreda, Matematika skozi zgodovino, Novosti. Zakaj tako? Le učenje in poučevanje brez prepada med teorijo in prakso nam prinaša kakovostne učne dosežke in zadovoljstvo na obeh straneh. Revije bodo še naprej tematsko obarvane. Pretekle številke revije Matematika v šoli so imele rdečo nit učne težave naših učencev in kako jih premagovati. V tej številki je nekaj člankov še posvečenih premagovanju učnih težav, kot splošno temo za v prihodnje pa smo si izbrali Formativno spremljanje naših učencev. Rezultati mednarodnih raziskav so nam jasno sporočili, da je znanje naših učencev na zelo zadovoljivem nivoju, kot problem pa se nam kaže nizka mo- tivacija za učenje. Vedno znova se nam zastavlja vprašanje, kaj je vzrok za to. Učitelji, ki že drugo leto uvajajo elemente formativnega spremljanja v svo- je pedagoško delo, sporočajo, da se večata pripravljenost učencev za delo in želja po uspehu. S skupnim načrtovanjem ciljev in kriterijev učenja, aktivnim zbiranjem dokazov o lastnem učenju, povratnimi informacijami, ki usmer- jajo učence pri učenju, samovrednotenju in vrstniškem vrednotenju sledimo formativnemu spremljanju napredka naših učencev, s tem pa se odmikamo od tradicionalnega frontalnega pouka. Učenci postajajo odgovorni za svoje znanje, samostojno delajo in se učijo, učitelj pa jim ob tem pomaga. Ali lahko rečemo, da je Formativno spremljanje – most do vsakega učenca, tudi tistega z učnim težavami? Da. Novost je rubrika Matematika skozi zgodovino, v kateri bomo poskušali os- vetliti matematiko skozi zgodovino in objaviti prispevke, ki nas usmerjajo k vpeljavi zgodovinskega vidika tudi v sam pouk matematike. Naj omenimo, da je bilo lani 300 let od smrti nemškega filozofa, matematika, zgodovinarja in politika Gottfrieda Wilhelma Leibniza. In na koncu se bomo vprašali: Ali je kaj trden matematični most? Če bodo vsi učenci prišli tako daleč, kot smo si skupaj zastavili cilje učenja, bomo rekli, kakor skala kost. Vsi bralci ste vabljeni k soustvarjanju revije in pisanju člankov. Mateja SIRNIK, odgovorna urednica