Prulski most do 1985 Prebivalci Prutln Trnovega ie sedemdeset let čakajo na boljšo cestno povezavo preko Ljubljanice. Ker spadajo Prule pod občino Center In Trnovo z obšlrnlm zaledjem pod občino Vič, bl bll potreben občinskl dogovor na mestnl ravnl. Nesporno je ugotovljeno, da se mora trenutno stanje z le zasilnim mostom med Janežičevo ulico in Opekarsko cesto zboljšati. Na se-danjem mostičku, ki je namenjen samo osebnim avtomobilom in pešcem, se po izjavi strokovnja-kov konstrukcija ne da več ojača-ti ali celo razširiti. S semaforom smo zasilno uredili prometno pre-pustnost do take mere, da na mo-stu ni več šoferskih pretepov. Stari Fabianovi načrti so za prvo mestno obvoznico načrtova-li poševen most od Opekarske ce-ste na Privoz mimo gostilne »Ur-ška«. Na to povezavo so mislili tudi projektanti novega Karlov-škega mostu, vendar so se prebi-valci Prul odločno uprli, ker niso hoteli, da se jih še enkrat »prere-že«, kakor smo jih že v preteklosti prerezali z no\>o Karlovškp cesto, novo Janežičevo ulico... in kakor jih verjetno še bomo z novo Zvo-narsko ulico. Tudi vsi prebivalci Opekarske ceste v Trnovem so se uprli tej povezavi z novim karlov-škim prometnim križiščem. Pred dnevi sem objavil v »De-lu« prispevek, kjer zagovarjam možno gradnjo mostu še v trasi predor pod gradom - Zvonarska ulica - Svabičeva ulica - podalj-šek Titove ceste - Riharjeva ulica - Groharjeva cesta - nova Prešer-nova cesta. Ta trasa bi popolnoma razbremenila Cojzovo in Aškerče-vo cesto vzdolž univerzitetnih po-slopij, inštitutov, Križank, šol itd. Ne glede na trenutno pozidavo Trnovega je še vedno izvedljiva v celotni dolžini in bi tako delno nadomestila staro Fabianovo ob-voznico. Kljub temu, da revna občina Vič sama gradi nov most preko Ljubljanice na Livadi, zalastne in pretežno skupne mestne potrebe južnega območja mesta, bo le tre-ba zgraditi tudi še most med Pru-lami in Trnovim, ker je sedanje stanje prav sramotno. Sedaj, ko naj bi za ves osebni avtomobilski promet zaprli še kri-žišče na Prešernovem trgu, bomo resno prisiljeni speljati promet v predor pod Gradom ali celo za Grad. Neko povezavo med jugom in severom bomo le morali imeti, posebno še, ko bo zaprta še Tito-va cesta skozi strogo mestno sre-dišče. Sedanje možnosti premostitve Ljubljanice in zapora Titove ceste in Prešernovega trga, bo imela ve-lik vpliv za ves južni predel mesta in za samo osrčje starega mesta. Od stare in nove Prešernove ceste na zahodu pa vse do predora ozi-roma celo Ceste za gradom ne bo nobene tekoče povezave za smeri sever - jug, skozi mestno sredi-šče. Zato predlagam, da se v smerni-ce oziroma v sam plan za leta 1981-1985 vnese tudi gradnja pre-potrebnega novega mostu med Prulami in Trnovim. Osebno od-ločno zagovarjam traso v liniji predor - Zvonarska ulica - Trno-vo, s povezavo na Cesto v Mestni log do Tržaške ceste, po Groharje-vi na novo Prešernovo cesto in po morebitnem podaljšku Titove na avtomobilsko cesto na Barju. Po potrebi naj se razpiše za pre-bivalstvo Prul in Trnovega, ali ce-« lo za vse mesto, potreben referen-dum za izbor lokacije za nov most. Vpraša naj se za mišljenje vse oblikovalce, občane, zaščitni-ke in prometnike. Ciril Stanič