URN_NBN_SI_DOC-PH1TI2EE

ZNANSTVENA UTEMELJENOST RAZISKAV O UPORABNIKIH ŠOLSKIH KNJIŽNIC ZNANSTVENA UTEMELJENOST ISTRAŽIVANJA KORISNIKA ŠKOLSKIH KNJIŽNICA Dr. Jadranka Lasič-Lazič, Filozofska fakulteta Univerze v Zagrebu UDK 001.891:027.8:024.5 Povzetek Prispevek govori o raziskavah uporabnikov šolskih knjižnic, opravljenih v Hrvaški. Najprej analizira uporabljene metode in tehnike, nato pa poskuša ugo­ toviti njihovo veljavnost in opredeliti napake in pristranskost v nekaterih od raziskav za razliko od napak, ki so posledica pomanjkljive znanstvene utemel­ jenosti načrta ali realizacije raziskovanja. S teoretičnega vidika je mogoče ustreznost raziskovanja uporabnikov analizirati glede na vrsto modelov teoretične ali praktične narave z namenom, da se v prihodnjih raziskavah ne bi ponovile enake ali podobne napake. Samo ugotavl­ janje povezanosti rezultatov raziskav uporabnikov po različnih parametrih in primerjava z objektivnim zunanjim kriterijem, kot je nabavna politika ali povečanje števila članov kot posledica upoštevanja njihovih potreb, lahko nudi priložnost za argumentirano evalvacijo uporabljenih metod, brez napak in pris­ transkosti v raziskovanju. Pred raziskovalci uporabnikov, ki naj bi izdelali tudi sliko uporabnikov posameznih knjižnic, ugotovili možnosti knjižnice kot institu­ cije ter vlogo knjižničarjev pri posodabljanju vzgoje in izobraževanja s pomočjo novih oblik učenja in izmenjave informacij in znanja, je obdobje učenja, ugotavl­ janje napak in publiciranja, s čimer bi (ne glede na meje) omogočili splošni napredek stroke. Da bi prispevali k temu cilju, smo poskušali napraviti analizo dosedanjih raziskav v Hrvaški. Iz njih smo poskušali izluščiti vzroke napak in pristranskosti ter razbrati, kakšen je njihov možen vpliv na splošno veljavnost raziskovalnih dog­ nanj. Rezultat tega naj bi bilo priporočilo za izboljšanje metodologije in splošne veljavnosti uporabniških raziskav. LASIČ-LAZIČ, Jadranka: Scientific Justification of the School Library User Re­ search. Knjižnica, Ljubljana, 40(1996)3/4,153-167

RkJQdWJsaXNoZXIy