> Cd Didakticni pripomoček Pozorko ^ kot rezultat timskega dela ^ Sanja Draksler Osnovna šola Vransko-Tabor Darja Korpnik Osnovna šola Vransko-Tabor V sodobnem casu in pri hitrem tempu življenja smo odrasli in tudi otroci izpostavljeni množici dražljajev v okolici in v nas samih. Pomembno je, da se znamo nanje osredotočiti oziroma da smo nanje pozorni. Za učence v šoli je izredno pomembna aktivna pozornost, ki jo morajo razvijati in krepiti in je potrebna tako v šolskem prostoru pri pridobivanju in usvajanju šolskega znanja, v samem ucnem procesu, kot pozneje v življenju. Aktivno sodelovanje strokovnih delavk razlicnih izobrazbenih profilov ucinkovito vpliva na koncni rezultat dela. Zorni koti uciteljice razrednega pouka, specialne pedagoginje in pedagoginje se precej razlikujejo, vendar spodbujajo konstruktivno mišljenje, iskanje razlicnih poti, širjenje lastnega miselnega obzorja in sprejemanje novih izzivov. Med aktivnim sodelovanjem so se porajale najrazlicnejše ideje, ki smo jih postopno realizirale in preizkusile v praksi. Kot rezultat našega dela bi radi prestavili Pozorka, didakticni pripomocek za sistematicno spodbujanje aktivne pozornosti. Ključne besede: pozornost, aktivna pozornost, didakticni pripomocek Pozorko, www.pozoren.si, raziskava Uvod Sodobni svet predstavlja splet najrazlicnejših dejavnikov, ki pomembno vplivajo na oblikovanje posameznikovega življenjskega sloga. Nezavedno postajamo ujetniki zahtevnega sveta, ki od nas pricakuje odzivanje na vedno nove dražljaje. Množica dražljajev v digitalni, tehnološko inovativni dobi na naše telo deluje razlicno. Mobilni telefoni, elektronska sporocila, družabna omrežja, najrazlicnejše misli, stres, preobremenjenost, utrujenost, pomanjkanje spanca so le nekateri dejavniki, ki prekinjajo miselni tok in slabijo osredotocenost na eno dejavnost. Šola predstavlja svetvmalem. Ucenci preživijo v šolskih prostorih zelo veliko casa. Med ucnim procesom so izpostavljeni najra-zlicnejšim dejavnikom, ki pozitivno ali pa tudi negativno vplivajo na njihovo aktivno pozornost. Zaradi številnih dražljajev se težje VODENJE 1I2016: 69-81 Sanja Draksler in Darja Korpnik osredotočijo na sam učni proces oziroma dejavnost, ki bi se ji morali v tistem trenutku posvetiti. Učenčevo osredotočenost lahko zmotijo zunanji in notranji dražljaji. Prenekaterega otroka zmoti zgolj prelet muhe, ptičje žvrgo-lenje, ropot kosilniče, dogajanje na hodniku, pisana obleka učite-ljiče, padeč knjige z mize, klikanje s kemičnim svinčnikom, ka-šljanje sošolča, veliko večino pa obvestilo po zvočniku, trkanje na vrata, klepetanje vrstnikov, sprehajanje sošolča po razredu ... Na zunanje dražljaje lahko deloma vplivamo ali jih čelo odstranimo. Težje je z notranjimi, saj nimamo vpogleda v posameznikovo notranje delovanje. Posameznikove misli pogosto usmerjajo čustva, npr. strah (»Kaj bo rekla mama, ko bom povedal, da sem dobil negativno očeno?«), zaskrbljenost (»Le kaj je hotel oče včeraj povedati s svojim ostrim pogledom?«), negotovost (»Ali bo fant iz 7. b >lajkal< mojo novo sliko na Fačebooku?«), veselje (»Komaj čakam popoldneva, da greva z najboljšo prijateljičo v >šoping