61 Šolska knjižnica, ljubljana, 26 (2017), 2, 60-61 vanja, knjižnice ter posamezniki ali kolektivi, ki vsakodnevno spremljajo delo predlagane kandidatke oziroma kandidata. Kriteriji za nagrado so izvirnost na področju spodbujanja veselja do branja ter inovativnost programa, ki ga kandidat/-ka izvaja, število otrok in mladostni- kov, ki sodelujejo v programu za spodbujanje veselja do branja, ki ga izvaja predlagani/-a kandidat/-ka, in objave o izvajanju in rezulta- tih programa na spletni strani šole, v šolskem glasilu in v drugih medijih. V letu 2017 sta bila za nagrado izbrana šolska knjižničarja Maja Nagode Miklič z Osnov- ne šole dr. Vita Kraigherja in Gregor Škrlj z Osnovne šole Prule. V utemeljitvi nagrade so zapisali: Maja Nagode Miklič je v knjižnici Osnovne šole dr. Vita Kraigherja zaposlena že več kot 12 let. Njena delovna soba, knjižnica, je prostor kreativnih idej, v njej se vrstijo učenci, navdušeni nad knjigami. Je tudi prostor, ki ji daje moč, da nebralce spreminja v bralce. Ne s ča- robno paličico, pač pa s trdim delom in izvirnimi idejami, skozi številne pro- jekte, kot sta čarovničkin bralni kotiček in knjižne čajanke, skozi dobre zgodbe, primerne starosti in zanimanju mladega bralca. Svoje znanje vsako leto deli s študentkami Od- delka za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo. V sodelovanju s študentkami v šolski knjižnici nastajajo zanimive aktivnosti in spremembe, na primer oprema knjižnega gra- diva s piktogrami. Poleg opreme s piktogrami Maja Nagode Miklič vseskozi razvija opremo in postavitev gradiva v šolski knjižnici, med zadnjimi novostmi, ki jih je razvila, je označe- vanje poučne-poljudnoznanstvene-strokovne literature za mlade bralce z besednimi in barv- nimi oznakami, ki učencem omogočajo veliko samostojnosti pri iskanju gradiva. Maja Nagode Miklič je aktivna tudi v social- nih medijih; kdor želi stopati po poti njenega bralnega zemljevida, ji lahko sledi skozi blog, ki ga piše. Gregor Škrlj je knjiž- ničar na Osnovni šoli Prule. Je knjižničar, ki vedno pro- movira dobre knjige in branje med učenci, med učitelji in med stanovskimi kolegi. Je človek, ki ne gleda na uro, njegov delovnik se začne kmalu po šesti uri zjutraj, ko otrok še ni, takrat se v njegovi glavi rojevajo ideje, kako navdušiti za branje, kako približati čudežne svetove majh- nim in večjim glavam, polnim vsakdanjih skrbi in šolskih obveznosti. Izvirnih idej Gregorju Škrlju ne manjka: ob projektih, ki jih vodi, pripravlja razstave, se povezuje z učitelji, išče dodatno motivacijo za branje za bralno značko, še zlasti v tistih kritičnih skupinah, kjer branje knjig še zdaleč ni samoumevno. In jo najde, v družabnih igrah, ki se navezujejo na literarne predloge, skupnih branjih zanimivih odlomkov ter v pogovorih, kjer vsak, tudi učiteljica slovenšči- ne, pripoveduje o svoji zadnji prebrani knjigi. Tako se veča število otrok, ki uspešno opra- vijo bralno značko, veča pa se tudi odstotek izposoj. Gregor Škrlj je dejaven tudi na strokovnem področju: na različnih posvetih, simpozijih in mednarodnih strokovnih konferencah deli svoje znanje in izkušnje s področja knjižni- čarstva, dela z mladimi bralci ter prepleta vzgojo, izobraževanje in knjižničarstvo.