^EZpl\IA1920/21' ŠTEVILKA 10 rVAV/PDTl^ IZDAIA UPRAVA l\IA‘ RODNEBADltDAUMA V LIUBLJAMUREIA OTON ŽUPANČIČ CEIMA3K Spored za deseti teden Drama Poned., 15. nov. — Pohujšanje v dolini šentflorjanski. D Torek, 16. nov. — Ljubimkanje. B Sreda, 17. nov. — Sen kresne noči v opernem gleda- liiču ob dramskih cenah. C Četrtek, 18. nov. — Zlata jesen. Izven. Petek, 19. nov. — Figaro se ženi. E Sobota, 20. nov. — Ljubimkanje. A Nedelja, 21. nov. — Pohujšanje v dolini šentflorjanski. Izven. Poned., 22. nov. — Figaro se ženi. C Opera Poned., 15. nov. — Zaprto. Torek, 16. nov. — Dalibor. E Sreda, 17. nov. — Sen kresne noči. Dramska predstava. C Četrtek, 18. nov. — Dalibor. B Petek, 19. nov. — Plesni večer Sent M’ Ahesa. Izven. Sobota, 20. nov. — Lepa Vida. C Nedelja, 21. nov. — Dalibor. Izven. Poned., 22. nov. — Zaprto. ^stopnice kupljene za predstavi „Zlata jesen“ in „Lepa ^ir privede smrtno ranjeno Milado in ko zagleda zmagonosne sovražnike, se sam usmrti. — 12 - Začetek ob 8. Konec ob 11. Plesni koncert Pleše orijentalska (slaroegiptovska) plesalka Sent M’Ahesa. Bojni ples (indijska melodija) ^ Egiptovski nabožni ples ... Friedenthal. *aravi iz zbirke „Glasovi narodov" > boginja lune.........................................Capelleh. Ples iz „Belsazarove gostije"........................Sibelius. Siameško božanstvo > Arabeske .......................Bartels. “•askeradni ples ' beduinski ples......................................Miindler. - 13 - Začetek ob 8. Konec ob 11. LEPA VIDA Opera v štirih dejanjih. Besedilo po Josipu Jurčiču vglasbil Risto Savin. Dirigent: I. BREZOVSEK. Režiser: F. BUČAR. Anton, kmet in krčmar blizu Sušaka (bariton) Vida, njegova žena, poprej šivilja na Reki (sopran).................................... Neža, gospodinja pri Antonu (alt) . . Grega, njen oče (bas) ......................... Alberto, mlad Benečan (tenor) .... Pietro, njegov px*ijatelj (bas)................ Ninetta, služkinja pri Albertu (sopran) Giovanni, sluga pri Albertu (bas) . . . Lola, plesalka (sopran)........................ Gost (tenor)................................... Prva deklica (sopran).......................... Druga deklica (sopran)......................... g. Levar. gna Zikova. gna Šterkova. g. Pisarevič. g. Kovač, g. Zathey. ga Trbuhovičeva. g. Zorman, gna Chladkova. g. Simončič, gna Vrhunčeva. gna Šuštarjeva. Gostje, maske, romarji. — Godi se v začetku devetnajstega stoletja blizu Sušaka, v Benetkah in na Trsatu. — Plese priredil baletni mojster Polian. — Nove dekoracije je po načrtu akad. slikarja Klemenčiča naslikal gospod Skružn^. — Prva vprizoritev leta 1910. v Ljubljani. I. Vida uide ponoči z Benečanom Albertom. II. Biva že leto dni pri Albertu, ki pa ljubi plesalko Lolo. Albertov prijatelj Pietro si zaman skuša pridobiti Vidino ljubezen. Dasi se je uveril o nje zvestobi, jo Alberto vendar pahne od sebe. III. Vido je prignalo hrepenenje po otroku domov. Mož Antofl jo z veseljem pozdravi in hoče ž njo srečno živeti; a Vida ga ne more ljubiti. IV. Na Trsatu. kamor sta prišla poleg Vide in njenega moža tudi Alberto in Pietro. izve Anton za preteklost svoje žene. Ko ta vse prizna, plane Anton na Alberta in ga zadavi; on sam se zgrudi mrtev; zadela ga je kap. Vida zblazni. — 14 — »Slovensko narodno gledališče* v Mariboru. Slovensko gledališče v Mariboru, ki je pričelo lansko leto svoje delovanje, je končno vendarle tudi letos otvorilo ■duri umetnosti in zabave željnim množicam, ki so tekom Prošlih počitnic s skrbjo zasledovale razvitek krize, ki je grozila zadati temu važnemu kulturnemu torišču na naši severni meji smrtni udarec. Lanska sezona se je končala z velikim materijelnim deficitom, ne po krivdi prvega ravnatelja mariborskega slovenskega gledališča, gospoda Hinka Nučiča, temveč različnih drugih faktorjev, ki so pa končno svoj greh popravili, kajti letos sloni mariborsko gledališče na solidnem temelju. Letošnja sezona kaže napram lanski že v tem napredek, da je ansambl mnogoštevilnejši. Gospod ravnatelj Nučič, ki J® lansko leto pričel sezono v najtežavnejših razmerah, tako, da je bil vesel, da je sploh bilo mogoče začeti z igranjem, si je zamislil letošnje delovanje mariborskega gledališča mnogo bolj velikopotezno in je pritegnil v svoj ansambl štiri bivše elane tržaškega gledališča, gni Mezgečevo in Vovkovo ter Sg. Mikuliča in Šimenca. Za režijo muzikalnih del je angažiral gospoda Josipa Povheta, bivšega režiserja na ljubljanskem gledališču, v upravo pa je pritegnil kot dramaturga in reži-Serja g. Milana Skrbinška. Repertoar mariborskega gledališča, kakor je bil objavljen II a otvoritvenem plakatu letošnje sezone, je, dasi diktiran v Mnogem po materijalu, ki je pač bil na razpolago, vendarle •azmeroma lep in dostojen. Seveda pa faktični repertoar letošnjih predstav še mnogokrat kalijo vprizoritve del, ki so zašle po sili arhivske suše lansko leto na mariborski oder. Izmed že letos vprizorjenih novitet nam edino „Brat Martin* III Po godu, sicer pa so prišla na oder le dobra dela. Cankarjevi Hlapci, s katerimi se je sezona otvorila, An/.eti-gruberjev Samski dvor, Hebblova Marija Magdalena, ®chonherrjeva Zemlja, Shakespeareov Sen kresne noči in ^edvomno kot višek letošnje sezone v režiji g. Skrbinška Strindbergovi drami Smrtni ples in Vampir, ki tvorita «eloto zase, in se vprizorita prvič te dni ob dveh zaporednih večerih! Izmed letošnjih novitet so se vprizorili do zdaj Hlapci Petkrat, Samski dvor štirikrat, Marija Magdalena trikrat, pa Na dnu enkrat, Kralj na Betajnovi trikrat (enkrat v Ptuju), Smrt majke Jugoviča dvakrat. Mariborsko gledališče je pričelo že z rednimi gostovanji v Ptuju in prične ž njimi tudi v Celju, kakor hitro dobi to že obljubljeno državno podporo. Prvo muzikalno delo, ki ga je mariborsko gledališče letos vprizorilo. je bila opereta „Ples v operi“, ki je vzlic temu, da ni na razpolago izrazitega operetnega ansambla, pod režijo gospoda Povheta vendarle čisto dobro vspela. Pripravljajo se Parmove Amaconke, ki jih bo skladatelj sam dirigiral. Ustanovila se je tudi dramatična šola pod vodstvom gospoda M. Skrbinška. Po končno premaganih težkočah se je pričel že reden pouk. Glavni predmet — igranje (oderski jezik, pantomimo, recitacijo, deklamacijo in predstavljanje) podučuje g. Skrbinšek, dramaturgijo je podučeval do zadnjega g. Bratina, ki je pa radi obolelosti moral zadnji čas prenehati s predavanji, srbohrvaščino podučuje g. major Mecger, profesor na vojaški realki, ples pa baletni mojster g. Pečnik. Dramatična šola, ki jo obiskuje okrog 12 gojencev, pripravlja prvo javno produkcijo, ki bo obsegala recitacijo, deklamacijo in pantomimo. Tej produkciji bosta sledili še dve, ki bosta stopnjevaje kazali sistematični poduk in razvitek gojencev, med katerimi je nekaj izrazitih talentov. Uprava gledališča izdaja tudi gledališki list „Zrnje“ ki je izšel dozdaj v štirih številkah, katerih zadnja je priobčila dve pesnitvi Dementija, poročilo dr. I. Laha o „Prvi redni sezoni mariborskega gledališča", M. Skrbinška esej o Strindbergovem „Smrtnem plesu“, del Keleminovega uvoda k Zupančičevemu prevodu „Sna kresne noči“, kratek životopis R. F. I. Heubergerja, komponista operete „Ples v operi“, poročilo o prvem gostovanju v Ptuju, ter repertoar bodočega tedna. Drama pripravlja v Nučičevi režiji izvirno noviteto dr. Ivana Laha „Noč na Hmeljniku" in Ibsenovo Heddo G a bi er, v Skrbinškovi režiji pa Cankarjevo farso »Pohujšanje v dolini šentflorjanski". Predstav je bilo do zdaj 44. Milan Skrbinšek. — 16 - Ponatisk dovoljen le z označbo vira. Gledališki list izhaja vsak ponedeljek in prinaša poročila o reper-t(J«rju Narodnega gledališča v Ljubljani, vesti o gledališki umetnosti Pr' nas in drugod, kratke članke o važnejših dramskih in opernih ^elih in njih avtorjih. Sodelujejo: Fran Albrecht, Anton Funtek, Pavel ^°lia, Fran Govekar, Matej Hubad, Friderik Juvančič, Pavel Kozina, Alojzij Kraigher, Ivan Lah, Anton Lajovic, Ivan Prijatelj, Ivan Vavpotič, Josip Vidmar, Oton Zupančič in dr. TISKil UČITELJSKA TISKARNA V LJUBLJANI.