| RAZREDNI POUK | 2021 | 1 | 56 Razvijanje znanja o prometni varnosti z medpredmetnimi dejavnostmi IZVLEČEK: Na OŠ Bršljin že vrsto let poudarjajo pomen varnega in odgovornega ravnanja v prometu, zato vsako leto z učenci izvedejo različne dejavnosti, s katerimi širijo znanje o prometni varnosti, petošolci pa urijo za njih pomembne kolesarske spretnosti. Šola nosi naziv zdrava, EKO in kulturna šola, zato so vse aktivnosti usmerjene v spodbujanje trajnostne mobilnosti, njihovo izvajanje pa so podprli z vključevanjem in spoznavanjem sodobne tehnologije. Vsako leto so dejavnosti pričeli z ogledom prometne ureditve v bližnji šolski okolici in opredelitvijo varnih in nevarnih točk za vse udeležence v prometu. Učenci so podajali predloge o načinih predstavitve prometnih vsebin, primernih za različne starosti, s katerimi so širili zanje in ozaveščali o pomenu trajnostne mobilnosti. Do zdaj so tako pripravili različne zemljevide varnih in manj varnih šolskih poti, različne igre in kvize, didaktični pripomoček za učenje o obvezni opremi kolesarja ter predloge za kolesarske izlete v okolici Novega mesta. Vse ugotovitve izvedenih dejavnostih so predstavili Mestni občini Novo mesto in tako pomagali do varnejših poti v okolici šole.  Mag. Irena Gole, OŠ Bršljin, Novo mesto | 1 | 2021 | RAZREDNI POUK | 57 Ključne besede: trajnostna mobilnost, prometna varnost, didaktična igra in pripomoček, kviz in zloženke o prometu, sodobna tehnologija Building Knowledge of Traffic Safety through Cross- Curricular Activities Abstract: For many years now, Bršljin Primary School has emphasised the importance of safe and responsible traffic behaviour, which is why every year they carry out different activities with the pupils, spreading knowledge of traffic safety, while fifth graders hone their cycling skills which are very important for them. The school has been awarded the title of healthy, ECO and cultural school, which is why all activities are focused on promoting sustainable mobility, and their implementation is supported by including and learning about modern technology. Every year, the activities begin by taking a look at the traffic regime in the school’s vicinity and by defining the safe and unsafe spots for all road users. The pupils made suggestions on how to present traffic- related contents suitable for different ages, with which they spread knowledge and raised awareness of the importance of sustainable mobility. So far, they have prepared various maps of safe and less safe routes to school; various games and quizzes; a didactic tool for learning about mandatory cycling equipment; and suggestions for cycling trips in the vicinity of Novo mesto. They have presented all the findings obtained from the implemented activities to the Urban Municipality of Novo mesto, helping to make the routes in the vicinity of the school safer. Keywords: sustainable mobility, traffic safety, didactic game and tool, traffic quiz and folded leaflets, modern technology Uvod Trajnostna mobilnost je način življenja, ki spodbuja hojo, kolesarjenje, uporabo javnega potniškega prometa in alternativne oblike mobilnosti, s čimer prispevamo k zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov, čistejšemu zraku v mestih, večji kakovosti bivanja ter spodbujamo zdrav način življenja (Trajnostna mobilnost, 2019). Na OŠ Bršljin že vrsto let spodbujamo učence, ki so opravili kolesarski izpit, da v šolo prihajajo s kolesom, vključili pa smo se tudi v projekt Prometna kača, kjer smo učence in starše spodbujali k hoji in kolesarjenju ter uporabi javnega prometa in souporabi avtomobila za pot v šolo in iz nje. Petošolci vsako leto opravljajo kolesarski izpit, zato učenci že od prvega razreda naprej preizkušanje svoje kolesarske spretnosti na različnih poligonih v okviru športnih dni ali pri urah športa, vendar pogosto to ni dovolj, da ozavestijo vse situacije, ki se lahko zgodijo udeležencem v prometu. V sklopu izdelave načrta varnih poti šole smo z učenci večkrat prehodili in prekolesarili šolske poti v okolici šole in ugotavljali varne in nevarne prometne poti. Na parkirišču pri šoli smo označili varno kolesarsko pot in učence ob prihodu v šolo opozarjali na pravilno ravnanje. Pogosto smo se srečevali tudi v učilnici, pri urah za nadarjene, interesnih dejavnostih ali pa smo si vzeli čas pri urah likovne umetnosti ter naša opažanja in ideje za izboljšanje poznavanja prometnih pravil strnili in pripravili različne didaktične pripomočke in igre, slike oz. aplikacije in videe. V zadnjih letih smo na področju prometne varnosti na šoli uvedli veliko novosti. Za ta namen smo z učenci izdelali zanimive in aktualne pripomočke, s katerimi si pomagamo pri učenju ustreznega ravnanja v različnih prometnih situacijah. Večino dejavnosti smo izvajali v 5. razredu v sklopu rednega pouka pri različnih predmetih (NIT, DRU, MAT, LUM, SLJ in ŠPO) in pri dodatnem pouku. S starejšimi učenci smo sodelovali pri interesni dejavnostih v povezavi z likovnim ustvarjanjem ali računalništvom ter v sklopu dejavnosti za nadarjene učence. Mlajšim učencem smo naše izdelke pokazali pri pouku kot spodbujanje medvrstniškega učenja pri različnih predmetih (SLJ in SPO). Pri dejavnostih smo med seboj povezali različna predmetna področja, saj smo lahko s posamezno IDEJE IZ RAZREDA Slika 1: Označevanje kolesarske poti pred šolo.  | RAZREDNI POUK | 2021 | 1 | 58 dejavnostjo uresničili različne učne cilje več predmetov hkrati. Pri vseh predmetih je v didaktičnih priporočilih učnih načrtov zapisano, da naj učitelj spodbuja tudi uporabo informacijske tehnologije ter pouk, ki je raziskovalno naravnan. Pri predmetu družba v 4. in 5. razredu v vsebinskih sklopih Ljudje v družbi in Ljudje v prostoru smo preko spodaj opisanih dejavnosti zadostili naslednjim splošnim ciljem (Digitalni UN), kjer so učenci: • širili prostorsko orientacijo od domačega kraja, • se kartografsko opismenjevali – brali preproste zemljevide različnih meril in vsebin, skicirali preproste zemljevide, • raziskovali in spoznavali geografske pojave in procese na različne načine (pisni, grafični viri, film, neposredno opazovanje, anketiranje, kartiranje), • spoznavali pomen delovanja in načrtovanja z vidika trajnostnega razvoja, • razvijali sposobnost za argumentirano izražanje svojih mnenj in stališč, • navedli primere povezanosti in soodvisnosti prebivalcev Zemlje skozi vlogo, prometa. Pri pouku Naravoslovje in tehnika so v 4. in 5. razredu vsebine povezane z raziskovanjem, prometom in kolesarjenjem preko področij Snovi, Sile in gibanja in Pojavi. Cilji, ki smo jih uporabili pri izpeljavi dejavnosti so naslednji (Digitalni UN): • dokazati, da nekatere snovi prevajajo električni tok, nekatere pa ne, • ugotoviti pomen posebnih pravil za promet, • pojasniti, da je za varnost prometa pomembno, da so udeleženci v prometu pozorni na druge, • razložiti, čemu so namenjeni signalna oprema vozil in pešcev ter prometni znaki, • utemeljiti pomen varnostne čelade pri vožnji s kolesom ter pripenjanja varnostnega pasu v avtu, • poimenovati in opisati sestavne dele in obvezno opremo kolesa in ga znati pravilno vzdrževati, • razložiti in utemeljiti pomen ravnanja v prometu skladno s predpisi in glede na razmere na cestišču, • sestaviti preprost električni krog in razložiti pomen posameznih sestavnih delov, • razložiti vlogo električnega stikala v električnem krogu, • izdelati model električnega kroga, • poiskati in opisati vzroke nesreč pri ravnanju z električnimi napravami in razložiti načine varovanja, zaradi varovanja zdravja in življenja, • opisati porabnike električnega toka v šoli in doma, • ugotoviti koristnost varčevanja z elektriko, • ugotoviti pomen embalaže za shranjevanje predmetov in snovi ter jo vrednotiti z naravovarstvenega vidika, • prepoznati in opisati glavne povzročitelje onesnaženosti zraka in lokalne onesnaževalce zraka, • vrednotiti ravnanje oz. odnos ljudi do onesnaževanja zraka in ob tem razložiti, kaj pomeni odgovoren odnos do okolja. Pri dejavnostih smo urili tudi naslednje spretnosti, ki so zapisane v učnem načrtu predmeta naravoslovje in tehnika (Digitalni UN): • kako delati z viri: informacije pridobiti, jih uporabiti in biti do njih kritičen, • prikazati in brati podatke iz grafičnih zapisov (prikaz s stolpci in vrsticami, figurni prikaz in črtični prikaz,) • načrtovati in izvajati preprosto raziskavo, oblikovati sklepne ugotovitve in poročati, • načrtovati, skicirati, izdelovati in preizkušati izdelke ter predlagati izboljšave, • varno uporabljati orodja in pripomočke, • skrbeti za urejenost delovnega prostora. Učenci 1. triletja obravnavajo prometne vsebine pri predmetu Spoznavanje okolja v tematskem sklopu Promet. V času njihove obravnave omenjenega sklopa so učencem petošolci predstavili didaktični pripomoček Stop, opremi se! ter tako mlajšim učencem na zanimiv način razložili obvezno opremo kolesarja. V sklopu pouka Slovenščine smo razvijali zmožnosti pogovarjanja, branja in pisanja ter dvosmernega sporazumevanja. Preko dejavnosti smo iz digitalnih besedil varno, ustvarjalno in kritično pridobivali informacije, jih ustrezno uporabljali in po potrebi tudi dopolnjevali. Tako smo učence ozaveščali, da presojajo uporabo digitalne in druge tehnologije ter prek nje pridobljenih informacij – ob tem razvijajo svojo digitalno zmožnost (Digitalni UN). Pri vseh opisanih dejavnostih so učenci razvijali sposobnost opazovanja, prostorske predstavljivosti in vizualizacije, si pridobivali občutek za orientacijo v notranjem in zunanjem prostoru, se seznanjali z novimi likovnimi tehnikami, materiali, orodji in tehnologijami ter razvijali tudi čut za estetiko, kar so splošni učni cilji pri pouku likovne umetnosti (Digitalni UN). Učenci so pri vseh dejavnostih z veseljem sodelovali in krepili sodelovalno učenje, kar je razvidno tudi iz slikovnega gradiva. IDEJE IZ RAZREDA | 1 | 2021 | RAZREDNI POUK | 59 Slika 2: Ogled križišča pri šoli. Pred izdelavo vseh pripomočkov smo najprej opravili temeljit pregled bližnjega šolskega okoliša, kjer smo fotografirali križišča in nevarne točke, na katere smo bili še posebno pozorni. Vsak učenec je imel nalogo, da fotografira urejene in nevarne točke v svojem kraju in jih pošlje učiteljici po e-pošti. Tako smo se učili, kako pravilno posneti fotografijo in jo poslati po e-pošti s telefona ali računalnika. Nato smo se dobili v učilnici, kjer smo vse gradivo pregledali in nizali ideje, kako bi uporabljeno gradivo prikazali ter izdelali različne pripomočke. Slika 3: Pregled opažanj v učilnici. Pri izdelavi zemljevida smo vedno razmišljali, da bi uporabljali naravne materiale ali reciklirali odpadno embalažo in spodbujali trajnostno naravnanost učencev. S pomočjo natisnjenega načrta s spletne strani Google zemljevidi smo prerisali za nas pomembe ulice in stavbe, nato pa na različne načine označili varne, manj varne in nevarne poti. IDEJE IZ RAZREDA 1. DEJAVNOST: PREGLED IN OPREDELITEV NEVARNIH TOČK TER KRIŽIŠČ ZA UDELEŽENCE V PROMETU 2. DEJAVNOST: ZEMLJEVID – VARNE IN MANJ VARNE ŠOLSKE POTI  Slika 4: Izris načrta šolskega okoliša. Slika 5: Pisanje priporočil za kolesarje. Slika 6: Zemljevid − končni izdelek z legendo in priporočili. Slika 7: Risanje zemljevida s pirografom. | RAZREDNI POUK | 2021 | 1 | 60 Izdelali smo tudi zemljevid na leseni plošči, ki smo ga za lažje razumevanje opremili tudi s fotografijami varnih in nevarnih točk v okolici šole. Za risanje na les smo izbrali pirograf, s katerim smo črte ulic in cest vžgali v les. Iz lesene deščice smo izrezali glavna poslopja in urili tehnične spretnosti, ki so del vsebin pri predmetu naravoslovje in tehnika. Slika 8: Predstavitev zemljevida na MO Novo mesto. Slika 9: Zemljevid šolskega okoliša na leseni podlagi s prikazom varnih in nevarnih točk. Z izdelavo zemljevidov smo povezali učne vsebine različnih predmetov (NIT, DRU, ŠPO, SLJ, LUM) in spoznavali prometno ureditev okolice šole ter ozaveščali, na kaj morajo biti učenci pozorni pri prihodu v šolo in odhodu iz šole. V petem razredu se pri urah gospodinjstva učimo o tekstilu, zato smo sešili namizno igro Grem v Novo mesto, s katero ponovimo prometna pravila. Za podlago smo uporabili večji kos blaga, za igralno polje pa različne barvne vzorce, ki smo jih prišili na večji kos blaga. Izdelali smo še kartončke in zapisali vprašanja, za figurice pa smo uporabili pobarvane orehove lupine. Kocko smo izdelali iz barvnega kartona in ustrezno narisali pike. IDEJE IZ RAZREDA 3. DEJAVNOST: DIDAKTIČNA IGRA – GREM V NOVO MESTO Slika 10: Šivanje igralnega polja igre. Slika 11: Izdelava kartončkov za vprašanja. Slika 12: Preizkus igre in ponovitev prometnih pravil. Igro smo izdelali z namenom, da s pomočjo vprašanj na kartončkih učenci vadijo poznavanje prometnih pravil in urijo ročne spretnosti šivanja (GOS), tako da smo pri teh dejavnostih povezali pouk gospodinjstva (tekstil), pouk likovne umetnosti (likovno izražanje, čut za estetskost) in pouk slovenščine (oblikovanje vprašanj | 1 | 2021 | RAZREDNI POUK | 61 in odgovorov). Za lažje delo smo združili različne ure pouka, medpredmetno povezali učno snov in se učili drug od drugega. Z učenci smo razmišljali, kako mlajšim učencem 1. triade razložiti obvezno opremo kolesa in kolesarja. Ugotovili smo, da obvezno opremo najbolje prikažemo z didaktičnim pripomočkom, ki vključuje lučke, ki se posvetijo, ko pritisneš na ustrezen gumb. Učenke so narisale kolesarja z opremo, zlepile lesene dele škatle in s pirografom v les vžgale ves zapis. Slika 13: Risanje kolesarja. Didaktični pripomoček je vseboval dele povezane z elektriko, zato smo povabili gosta, ki nam je prestavil pripomočke (lučke, stikala, orodja) in očeta učenca, električarja, ki nam je pomagal pri vezavi baterije s stikali. Slika 15: Didaktični pripomoček − obvezna oprema kolesa in kolesarja. Pri izdelavi didaktičnega pripomočka smo imeli v mislih mlajše učence, ki smo jim želeli na zanimiv način prikazati obvezno opremo kolesa in kolesarja. Zato smo povezali tudi lokalno skupnost, saj nam je gospod, ki se ukvarja s prodajo drobnega električnega materiala, predstavil električne pripomočke, starš učenca pa je učence naučil, kako povežemo stikalo preko žice z baterijo. Učno snov in cilje, ki se nanašajo na elektriko, so učenci že obravnavali v 4. razredu pri predmetu naravoslovje in tehnika, zato smo ob izdelavi obnovili znanje in se pogovarjali o pazljivem ravnanju z elektriko. Ta pripomoček so prvošolci sprejeli z navdušenjem in zelo hitro osvojili znanje o obvezni opremi kolesa in kolesarja, tako da pričakujemo, da bo v 5. razredu poznavanje prometnih vsebin, pridobljenih na tak način, pripomoglo k uspešnemu opravljanju kolesarskega izpita. Današnji učenci so sodobni otroci, ki veliko uporabljajo mobilne telefone in računalnike, zato smo jih spodbujali k varni in učinkoviti rabi sodobne tehnologije. Vsebine prometne varnosti in poznavanje prometnih pravil se je najlažje učiti preko zabavnih iger in videoposnetkov, zato smo učence, ki so se pri neobveznem izbirnem predmetu računalništvo učili programiranja v programskem okolju Scratch, spodbudili, da naredijo zabaven kviz s IDEJE IZ RAZREDA 4. DEJAVNOST: DIDAKTIČNI PRIPOMOČEK: STOP , OPREMI SE!  Slika 14: Delo s pirografom − risanje naslovne strani. 5. DEJAVNOST: IGRA, NAREJENA V PROGRAMSKEM OKOLJU SCRATCH – IGRAM, ZNAM, S KOLESOM SE LEPO IMAM | RAZREDNI POUK | 2021 | 1 | 62 prometnimi pravili za lažje utrjevanje prometnih pravil. Pri programiranju smo si pomagali tudi s priročnikom Sonje Lajovic (2011) z naslovom Scratch: nauči se programirati in postani računalniški maček. Izdelave igre so se učenci učili s sodelovalnim učenjem. Najprej so morali pripraviti vprašanja, ki so jih vključili v kviz. Pregledali so knjižna in spletna gradiva, poiskali ustrezne fotografije in se jih naučili zbirati ter shranjevati. Učenca, ki sta že poznala programiranje, sta vsem ostalim pokazala, kako se »zlagajo« ukazi in kode, da nastane poučna igra. Slika 16: Preizkus igre v računalniški učilnici. Slika 17: Končana igra Igram, znam, s kolesom se lepo imam. Igra je dostopna na povezavi: https://scratch.mit.edu/ projects/210962103/ in jo lahko kadarkoli preizkusite na računalniku. Igro smo izdelovali pri dodatnem pouku, pri neobveznem izbirnem pouku računalništvo in v sklopu dejavnosti za nadarjene, v času po rednem pouku. Pri izdelavi smo medpredmetno povezali slovenščino (pregled gradiva, oblikovanje vprašanj in odgovorov), računalništvo (programiranje) ter naravoslovje in tehniko (gonila, priprava na kolesarski izpit). Učenci še sedaj radi pri pouku računalništva rešujejo kviz, iščejo »napake« v programiranju in igro skušajo izboljšati. Ta igra je tudi velika motivacija in izziv za četrtošolce pri neobveznem izbirnem predmetu računalništvo, saj vidijo, da je mogoče narediti marsikaj. Z učenci smo se zavedali omejitev, ki veljajo za igro, narejeno v programskem okolju Scratch, saj jo je možno igrati le na računalniku. Da bi bilo naše delo dostopno vsakomur, smo oblikovali spletni kviz s pomočjo Google obrazcev, do katerega se lahko dostopa na katerikoli napravi. Pregledali smo različna knjižna gradiva in jih na kratko opisali. Naše opise najdete na spletni strani https:// sites.google.com/brsljin.si/osbrsljin-varnonakolesu/ kolesarski-izlet, ki smo jo naredili v ta namen tam tudi objavili naš kviz. S pomočjo priročnikov in spletnih prometnih vsebin smo sestavili tudi marsikatero vprašanje, ki je v kvizu. Pri brskanju na spletu nismo pozabili omeniti kritičnega pogleda do vsega objavljenega gradiva in spletne varnosti, predvsem kaj lahko objavimo in česa bolje da ne (Safe.si). Slika 18: Digitaliziranje vprašanj in odgovorov za kviz. Slika 19: Naslovna stran kviza na spletni strani. IDEJE IZ RAZREDA 6. DEJAVNOST: KVIZ – VEM! ZA KOLESARJE Do kviza in spletne strani za kolesarja lahko dostopate na QR kodi: | 1 | 2021 | RAZREDNI POUK | 63 IDEJE IZ RAZREDA  smo strip lažje izdelali, smo narisali člane družine in si nato pomagali s tikanjem figur. Zapisali smo tudi vezni tekst, ki je povezoval besedilo glavnih junakov. Slika 22: Strip Hitro na kolo, v naravo gremo! Zadnji predlog kolesarskega izleta smo oblikovali v digitalni obliki in poleg naredili tudi promocijski videoposnetek. Z učenci smo se naučili, kako v MS Wordu oblikovati besedilo in na kratko zapisati značilnosti posamezne točke. Pri učencih smo tako krepili digitalne kompetence, ki jih v svojem delu omenja Christine Redecker (2018). Vsa pridobljena znanja jim bodo vedno prav prišla pri pisanju miselnih vzorcev pri vseh predmetih in izdelavi predstavitev. Slika 23: Brskanje po spletu in iskanje informacij o znamenitostih Novega mesta. Slika 24: Predlog kolesarskega izleta v digitalni obliki. Promocijski video smo naredili s pomočjo predstavitve v MS PowerPoint, glasbo in video pa smo združili S to dejavnostjo smo želeli zabeležiti naše dejavnosti in se naučiti oblikovati spletne strani. V današnjih časih je zelo pomembo, da učenci pridobijo različna znanja tudi s področja digitalne tehnologije. Vsa naša srečanja so potekala po pouku pri dodatnem pouku in kot dejavnosti, organizirane za nadarjene učence. Učenci so si pridobili znanja in veščine z različnih področij (slovenščina, računalništvo, naravoslovje in tehnika), ki jih lahko dobro uporabijo tudi sedaj, pri pouku na daljavo. V Novem mestu imamo veliko zelenih kotičkov, ki jih lahko obiščemo tudi s kolesom. Najnovejši kolesarski izlet je opisan na že omenjeni spletni strani. V ta namen smo na začetku oblikovali kolesarske izlete na papirju in celo v obliki stripa (Hitro na kolo, v naravo gremo!), nato pa celo v digitalni obliki. Slika 20: Oblikovanje predloga izleta in zapis znamenitosti Novega mesta. Pri izdelavi stripa smo najprej naredili načrt izleta in se dogovorili, da bo v stripu nastopala petčlanska družina Turk, saj je izlet namenjen vsem članom družine. Da 7 . DEJAVNOST: ZLOŽENKE IN STRIP S PREDLOGI KOLESARSKIH IZLETOV V OKOLICI NOVEGA MESTA Slika 21: Sodelovalno in sproščeno vzdušje med učenci. | RAZREDNI POUK | 2021 | 1 | 64 s programom Windows Movie Maker. Pri tem so nam največ pomagali učenci 7. in 9. razreda, a so se z zanimanjem učili izdelave videoposnetka tudi petošolci. Ob tem so se učenci naučili, kako posneti dobro fotografijo, narediti kakovostno predstavitev in sestaviti kratek video. Ob vsem učenju pa smo se tudi zabavali in nam ni bilo težko česa posneti tudi večkrat, samo da je bil posnetek dober. Slika 25: Snemanje delov promocijskega videa na zunanjih površinah šole. Živimo v sodobnem času, ko ima že skoraj vsakdo dostop do spleta, zato smo naše začetne dejavnosti nadgradili z uporabo sodobne tehnologije. Prvotne predloge kolesarskega izleta smo izdelali v obliki zloženke in stripa, saj smo želeli družine učencev OŠ Bršljin spodbuditi k aktivnemu preživljanju prostega časa in varnemu kolesarjenju. Pri teh dejavnostih smo zopet povezali različna predmetna področja (SLJ, NIT, LUM, SPO, ŠPO), ki pa smo jih zadnje leto nadgradili še z uvedbo uporabe sodobne tehnologije (računalništvo). Učenci so z medvrstniškim učenjem in sodelovanjem IDEJE IZ RAZREDA ter medpremetnim povezovanjem pridobili različna znanja in si ustvarili kritičen pogled na gradivo, vire ter vrednotenje izdelkov. Vsak kolesarski izlet smo tudi prevozili, saj smo skušali zagotoviti čim bolj varne poti. Želeli smo spodbujati trajnostno mobilnosti pri naših družinah in širše v lokalni skupnosti, in jih povabili, da se nam pridružijo pri kolesarjenju. Pri vseh aktivnostih smo vedno opozarjali udeleženca v prometu, ki je viden, se vede odgovorno in upošteva vsa prometna pravila. Sklep Tekom let smo imeli veliko idej in predlogov, da bi izboljšali naše poti v šolo. Vse naše zbrane ugotovitve in predloge, da bi imeli učenci na poti v šolo varne šolske poti, smo posredovali tudi predsednici krajevne skupnosti Bršljin in županu MO Novo mesto. Uspelo nam je, da je občina v okolici šole uredila kolesarske poti, postavili so vidne oznake za pešce in kolesarje, podan pa je bil tudi predlog o spremembi dvosmerne ceste v enosmerno cesto, za katerega upamo, da bo čim prej realiziran. Viri: Digitalni učni načrti. Pridobljeno 25. 10. 2020 s spletne strani: https:// dun.zrss.augmentech.si/#/. Lajovic, S. (2011). Scratch: nauči se programirati in postani računalniški maček. Ljubljana: Pasadena. Redecker, C. (2018). Evropski okvir digitalnih kompetenc izobraževalcev: DigCompEdu. Ljubljana: ZRSŠ. Ogrin, M. in drugi (2019). Trajnostna mobilnost. Priročnik za učitelje v osnovnih šolah, 2. spletna izdaja. Ljubljana: Ministrstvo za infrastukturo. Pridobljeno 12. 10. 2020 s spletne strani: https://www.aktivnovsolo.si/ trajnostna-mobilnost-prirocnik-za-ucitelje-v-osnovnih-solah/. Safe.si. Pridobljeno 25. 10. 2020 s spletne strani: https://safe.si/.