URN_NBN_SI_DOC-S7NOCKJ0

364 Šolska kronika • 3 • 2011 UDK 337:687(091) 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto: 31. 8. 2011 Aleksandra Serše* Pregled izobraževalnega sistema oblačilne obrti v različnih časovnih obdobjih (do druge svetovne vojne) An overview of education in the clothes-making craft (up to World War Two) Izvleček V pričujočem prispevku smo skušali s pomočjo arhivskega gradiva, ki ga hranita Zgodovinski arhiv Ljubljana in Arhiv Republike Slovenije, strniti nekaj spoznanj in ugotovitev o oblačilni obrti – krojenju in šivanju moških in ženskih oblačil. Namen je bil podati kratek pregled izobraževalnega sistema v različnih časovnih obdobjih. Gre za kratek opis prenosa znanja na mlajše generacije od prvih začetkov v zgo- dnjem obdobju do kasnejšega, ko je državna oblast že posegla na področje izobraževanja z ustanavljanjem šol za izobraževanje obrtnega stanu. V omejenem prispevku nismo mogli izčrpno predstaviti vseh vprašanj in celotne proble- matike izobraževanja, tako ostajajo nekatera vprašanja odprta za nadaljnje razprave kot n.pr. žensko izobraževanje, posebne šole za dekleta, nerazumevanje mojstrov o nujnosti dodatnega izobraževanja vajencev idr. Uvod V pričujočem prispevku smo skušali s pomočjo arhivskega gradiva, ki ga hranita Zgodovinski arhiv Ljubljana in Arhiv Republike Slovenije, strniti nekaj spoznanj in ugotovitev o oblačilni obrti – krojenju in šivanju moških in ženskih oblačil. Namen je bil podati kratek pregled izobraževalnega sistema v različnih časovnih obdobjih. Gre za Abstract With the help of archive material kept by the Ljubljana Historical Archives and the Archives of the Republic of Slovenia, this article pres- ents certain findings about the clothes-making craft, or the cutting and sewing of men’s and women’s clothing. The aim is a brief outline of the educational system associated with this craft in different periods, i.e. a short descrip- tion of the transfer of knowledge to younger generations, from early beginnings to the later period when state authorities were already in- volved in education through the establishment of schools aimed at men and women involved in specific crafts. Due to limitations of length, this article can not exhaustively present all the issues involved in this theme and so leaves some questions open for future discus- sion, such as the education of women, special schools for girls, the lack of understanding on the part of crafts masters about the necessity of additional training for apprentices, etc. * Aleksandra Serše, mag. arhivistike, Ljubljana. E-pošta: aleksandra.serse@gmail.com

RkJQdWJsaXNoZXIy