URN_NBN_SI_DOC-S9KJ4AL9

Izvleček V predstavljenem članku ocenjujemo pozitiv- ne strani razvijanja interakcijske komunikaci- je znotraj šol in muzejev, kakor tudi med obe- ma ustanovama. Muzeji lahko spodbujevalno ustvarjalno predstavljajo eksponate šolskim skupinam, šole pa s pomočjo obiskov muzejev laže motivirajo učence za učni uspeh pri raz- ličnih šolskih predmetih in dosegajo boljši uč- ni uspeh učencev. Po kriteriju stopnje razvito- sti te komunikacije ocenjujemo, katere šole in muzeji že prehajajo od transmisijske k trans- formacijski paradigmi in pedagogiki in katere še ne. Abstract The article discusses the positive aspects of developing interactive communication within schools and museums, and between these two types of institution. Museums can have a stim- ulative effect on schools by showing artefacts to school groups in a creative way whilst schools, by taking their students to museums, may find it easier to motivate them to do well at school generally and in specific subjects by taking them to museums. One of the criteria we use in assessing the school-museum net- working is the development level of their com- munication; this helps us determine which schools and museums are already progressing from the transmission paradigm to the trans- formation paradigm and education, and those which are lagging behind. 148 Šolska kronika • zbornik • 1 • 2006 Monika Ivančič, * Bogomir Novak ** Sodobne tendence povezovanja šol in muzejev 1 Contemporary trends in the networking of schools and museums Komunikacija med šolo in muzejem Različne ustanove, ki so v svojem bistvu izobraževalne narave in stremijo k podobnim ciljem, bi morale medsebojno sodelovati, se povezovati, si pomagati in se podpirati ter si na ta način lajšati pot do cilja ter krepiti rezultate svoje dejav- nosti. Mislimo predvsem na povezovanje šol in muzejev. Ta odnos je na osnovni ravni vzpostavljen že s šolskimi obiski muzejev. Vendar pa je ta stik krhek, po- manjkljiv, marsikdaj problematičen ali celo popolnoma neustrezen. Pogosto je odvisen od osebnih dejavnikov, kot je motiviranost učitelja in vodstva šole. Po- znamo pa tudi ovire. To so nedostopnost muzejev dijakom iz oddaljenih krajev * profesorica umetnostne zgodovine in univerzitetna diplomirana sociologinja kulture, Bovec. ** dr., višji znanstveni sodelavec, Pedagoški inštitut, Gerbičeva 62, Ljubljana. 1 Stična točka muzeja in šole je edukacija. Izobraževanje je naloga šol, ki je tudi za muzeje, poleg zbiranja in hranjenja, ena od primarnih funkcij. UDK 373:069.016 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto: 3. 11. 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy