ODMEVI 44 Mag. Gordana Banjanin: Ko cvetijo knjižnice 51. mednarodna letna konferenca šolskih knjižničarjev IASL je potekala od 17. do 22. julija 2023 v Rimu. Udeležilo se je je 112 udeležencev iz 31 držav in z vseh celin. Razen šolskih je prišlo tudi nekaj splošnih in specialnih knjižničark in knjižničarjev, nekaj študentk bibliotekarstva in avtorica mladinske literature. Vodilna tema srečanja je bila »Flourishing School Libraries: Research, Policy, and Prac- tice« in kalejdoskop cvetočih šolskih knjižnic je ponujal več kot 70 predstavitev referatov in delavnic v vzporednih sejah, ki so vsaka na svoj način in s svojega zornega kota predstavile svoje izkušnje, različne poglede, mnoge načine delovanja ter zanimive rezultate raziskav. V dopoldanskih vabljenih predavanjih so nam spregovorili trije domači (italijanski) strokov- njaki: Gino Roncaglia, profesor digitalnega založni- štva, digitalne humanistike in filozofije izobra- ževanja z univerze v Rimu, je zelo strnil najbolj aktualno temo o digitalnih pripomočkih na temelju umetne inteligence (ChatGPT) ter jo povezal s tradicionalno podobo šolskih knji- žnic in njihovo vlogo pri spodbujanju bralne in informacijske pismenosti. Giuseppe Carrus, profesor socialne psiholo- gije, se je na delo šolskih knjižničarjev ozrl s psihološkega vidika in govoril o pomenu vsakdanjih odnosov ljudi, okolja, trajnosti in dobrega počutja. Paul Gabriele Weston, izredni profesor Uni- verze v Pavii in Vatikanske šole za bibliotekar- stvo, pa je odprl temo inkluzije, ki jo je skušal prikazati kot kulturni dosežek, za katerega si je treba prizadevati že od otroštva, ter predsta- vil svoja razmišljanja, kako pri tem vidi vlogo šolskih knjižnic. Poudaril je še, da je ta sekcija znotraj IFLE ena najstarejših, saj je začela s knjižničnimi storitvami v bolnišnicah že leta 1931. Vsi navzoči smo pozdravili tudi tri prejemnice strokovnih nagrad: • 2022 Diljit Singh Leadership Development Award Winner: L. H. W. R. Silva • 2020 Jean Lowrie Leadership Development Award Winner: Ifunanya Evangel Obim • 2023 L. Anne Clyde Memorial Research Award Winners: Judy Henning & Sherry Crow Nekaj bolj izstopajočih tem: • biblioterapija za dobro počutje, • uporaba različnih čutil v medpredmetnih povezavah, • bralne navade ameriških dijakov, ki še ve- dno radi berejo, • vživljanje učencev v naravno okolje izmišlje- nih junakov, • o težavah študentov in učiteljev bibliotekar- stva v Avstraliji, • pripravljenost na delo z digitalnimi orodji, • vzpostavljanje bralne kulture v Kazahstanu, • motiviranje mladostnikov za branje v Južni Koreji, • izgradnja podeželskih knjižnic v Zimbabveju, • 3D-oblikovanje in roboti ter umetna inteli- genca v šolski knjižnici. Slovenska predstavitev knjižničnega lokator- ja Cobiss je bila za prisotne v dvorani skoraj znanstvena fantastika, čeprav ga v naši šolski knjižnici v 2D-obliki uporabljamo že od leta 2010 in smo ga zdaj zamenjali s 3D-Cobiss različico. Mag. Gordana Banjanin Ko cvetijo knjižnice – poročilo z mednarodne konference šolskih knjižničarjev IASL 2023 45 Šolska knjižnica, Ljubljana, 32 (2023), 4, 45-46 V sredo, 30. avgusta 2023, je v Cankarjevem domu v Ljubljani potekala zaključna konferen- ca projekta Dvig digitalne kompetentnosti pod naslovom DIGDAKTIKA. Zato je morda najboljše sporočilo, ki me nav- dihuje po vsem slišanem in doživetem, da se ni treba bati, da bi »umetna inteligenca« v prihodnje ogrozila ali zamenjala šolskega knjižničarja (ali učitelja na splošno). Pač pa direktor Arnesa. V uvodnem predavanju so projekt Dvig digitalne kompetentnosti s svojim predavanjem predstavili dr. Tomi Deutsch in Amela Sambolić Beganović, Uroš Škof ter Bogomir Marčinković. Srečanje v Gallusovi dvorani je zaključil dr. Boris Jokić z Inštituta za družbene raziskave Zagreb s predavanjem Ujeti med TikTokom in šolskim igriščem. Konferenca je združila številne predavatelje, udeležence, sponzorje, inovatorje in visoke goste iz Slovenije in tujine. Bila je prava poslastica za vse, ki jih zanima potencial in razvoj digitalnih tehnologij. Konferenca je imela izjemno pester program, saj je nastopilo kar 92 predavateljev, ki so razpravljali o najnovejših trendih in izzivih v izobraževanju, ki jih zaznamuje hiter razvoj digitalnih tehnologij. V Cankarjevem domu se je zbralo blizu 800 udeležencev v živo, medtem ko se je prek oddaljenega dostopa DIGDAKTIKE udeležilo kar 12.940 spletnih udeležencev. Udeleženci so lahko prisluhnili tudi vzgojiteljem in učiteljem, ki so s primeri dobre prakse prikazali dejavno- sti za vodenje in podporo učečim se pri raz- vijanju in pridobivanju digitalnih kompetenc. Prispevki so prikazovali kakovostne primere inovativne preobrazbe učenja in poučevanja s poudarkom na digitalnemu opismenjevanju učečih se, usmerjanju v ustrezne načine komu- niciranja in sodelovanja, izdelovanja digitalnih bomo mi zamenjali tehnologijo in s tem lahko bolje in laže delali. Prilagajanje spremembam je bila že od zmeraj največja sposobnost inteli- gence v nas. Mag. Sandra Fišter Zaključna konferenca projekta Dvig digitalne kompetentnosti: Digdaktika Konferenco so otvorili učenka Tiara (OŠ Ivana Skvarča Zagorje ob Savi), dijak Klemen (Srednja teh- niška in poklicna šola Trbovlje) in robotka Eva. Skupaj so reše- vali svet in navdušili vse poslušalce. Prisotne so nagovo- rili dr. Darjo Felda, minister za vzgojo in izobraževanje, dr. Vinko Logaj, direktor Zavoda RS za šolstvo, in Marko Bonač,