Pokret učiteljic. Jelo Janežič, Škofja Loka: VZGOJA ŽENSKE MLADINE IN NAŠE SOCIJALNE RAZMERE. Vsaka država ima po svoji legi, sv©jem gospodarskem položaju, svoje samostojne po« trebe, *ki se skoro nik©li ne morej© knti v vsem z zahtevami in potrebami sosednih drs žav. Zato se morajoi vsa vprašanja: g©spodar= slka, socijalna, šolska itd. reševati v skladu in potrebi iste državne zvcze, ne pa jemati kopij drugod, kor kiar je dobro pri sosedu, je lahk© doma slabo. Ves moderni razvoj našega povojnega šolstva je verna k©pija nemške povojne šole. Človek se res neprostovoljno vpraša: »Ali res mi sami nimamo nibake tvorne sile več? Ali res najboljše cvefke rastejo na tuji njivi? Pri= znavam, da je vzgoja nekaj vseobčega, da se morajo vzgojne mctode in vzgojni smotri posiameznih narodov vezati, če hočem© doseči smoter skupnosti, ljubezni in bratstva vseh naro.dov. Ker je pa vzg©ja individualna že z ozirom na posameznega človeka je treba na isto tudi računati z ozirom na posamezne dr« žavne skupine. Treba je vpoštevati vse mero« dajne činitelje in si ustvariti nekaj lastneg«. Potrebujemo^ šole, ^i b© v vsem in po. vsem naša, ki bo služila samo nam in v ibateri ne bo ni'ka'kega .tujega vpliva. Še enkrat povdar« jam, da ne zanikam dobrih strani tuje šolc, a stojim na stališču, da se moramo osamo« sv©jiti. Poizikusnih šol nam je treba in vem, da se bo tudi pri nas stvorilo nekaj dobregia, našega, odgovarjaj©čega našim razmeram. (Dalje prihodnjifi.)