Velilta železniška nesreča ob sevevni meii Na železniški progi Maribor—Št. Ilj v Slov. goricah se je zgodila 21. junija okrog pol šestih zjutraj velika železniška nesreča med Pesnico in Cirknico. Tam, kjer gre cesta proti Grahornikovemu veleposestvu in križa železniško progo blizu železniškega prelaza na Ranci, sta trčila dva tovorna vlaka. Ob zgoraj omenjenem času je bil namenjen iz Maribora proti Št. Uju z večjim številom vagonov nabiralni tovorni vlak, s katerim se je peljalo vlakospremno osebje. Vozil je zaradi napačno postavljene kretnice po nepravilnem tiru. Istočasno je pridrdral iz šentiljske smeri nemški tovorni vlak, ki je vozil po istem tiru. Osebje mariborskega vlaka je pred trčenjem uvidelo grozečo nevarnost ter je strojevodja zaviral z vso naglico vlak, v katerega se je zaletela lokomotiva nasproti vozečega vlaka. Radi silovitega sunka 9ta iztirili in se zvrnili po železniškem nabrežju obe lokomotivi. Službena vagona na obeh vlakih je čisto strlo, da je preostal le kup zvitega železja in lesenih tresk. Od našega vlaka je bilo razbitih in iztirjenih nekaj vagonov, od nemškega je uničenih 15 vagonov po 22 ton, ki so bili naloženi s premogom iz šlezije za Italijo. Vagoni so popolnoma razbiti in posamezne ostanke je razmetal sunek po tirih in jarkih, premog pa se je razsul. Strahovita nesreča ni zahtevala nobene smrtne žrtve. Šest oseb je bilo ranjenih, in sicer štirje nemški in dva naša železniška uslužbenca (strojevodja in vlakovodja). OdNemcev so poškodovani: strojevodja, kurjač/vlakovodja in eden od zaviračev. Trije resnoranjeni so bili od mariborskih reševalcev kojY_«n _-\rt1 ¦_*¦-¦_- _ r _v. n Milx-x<-_^1. a _^_A1«A«X>H_m-^-^ « m. _¦* _ __ am prepeljani v mariborsko bolnišnico, in sicer 40 letni vlakovodja Jožef Hribar, ki ima poškodovano čelo in polomljena rebra, strojevodja Maks Walcher, kateremu je odtrgalo uho in zlomilo desno roko, njegov kurjač Ivan Zorn je dobil le lazje poskodbe. Ranjena ze-leznicarja Walcher in Zorn sta bila po prvipomoči v mariborski bolnišnici prepeljana vGradec. (Koi nn npsrpči qn knt nrvi nri^knpili no is.03 po nesreci so kot prvi pnskocili po- škodovanim na pomoč naši železničarji, ki so tik pred trčenjem poskakali iz vlaka, in finančni stražnik, kateri je nadziral križišče ceste in železnice. Kmalu so bili na mestu nesreee tudi okoličani. „ , . . v .. v. .... Po odpremi ranjencev so zaceh cistiti pro- go in se je ze dopoldne lahko vrsil prometpo enem tiru. Dalje časa bodo pa potrebovali, preden bodo odpelj°li obe lokomotivi in osta-le ruševine. * ,. , ¦ , v,, . , ,., Matenalna skoda je zelo velika.