Anketa učiteljev kmetijsko-nadaljevalnih šol ljubljanske oblasti (dne 19. novembra 1927.) Ustanavljanje in vzdrževanje. Tqv. Mercipa opisuje, kako se je ustanavljala nadaljevalna šola na Grahovem i*i kstko so si zami^jali stvar pri sreskem poglavarju. Vtis jje dpbil, da naro hogejo okrajne ekcnome postayiti kot nekake nad« ^omike. Neizyedl|iv ^e v oddaljenih krajih sistem stiroikoynega pddka po strokovnjakih, ki bivajo na sed^žn sra^kega poglayavja in to že radi potnih stroškpv. To.v. Kmet (R^bnica) izvaja, d^ mu je sodelovanje strokpvnj^kov na njegovi šoli dobrodpšlo, ker od učiteljev ne moremo t,&-htevati da bi bili v vstjh pred^netjh podHo= yapi. Mno|o je ©dvisno od osgbe qkr. ekps noma, pri katerih ne odločujc tol&o Solska izobrazb trebna še gospodinjska nadaljevalna šola. I?obrazba učiteljstva. Tpv. Lovše pravi, da pettedenski te= čaji za izobrazbo učiteljev kmet. nadaljevaU nih šol nikakor ne morejo zadostovati. Uči^ telj si mora z neprestano samoizobrazbo spopolnjevati svoje znanje. Navaja nekaj domače strokovne literature, ki pa po nje« govem mnenju zdalelka ne zadostuje. Treba je seči po tuji Hteraturi. Vsak učitelj bi mo< ral obvladati en tuj jezik z bogato kniižev* nostjo, ker brez tega prava Jzobrazba ni možna. Tov. V i d e r je glede tečajev istega mnenja. Udeležil se je tečaja na Grmu le* ¦radi ispričevala. Tov. Jevnikar je mnenja, da so te« čaji le izhod v sili. Treba je temeljitega na^ daljnjega študija. Želi, da bi nekdo zbral in metodično uredil učno tvarino za nadalje« valne šole. Tov. H o č e v a r izraža željo, da se uči* t&ljski tečaji reorganizirajo, in sicer v prak« tičnem pravcu. Sodelujejo naj tudi praktični šolniki, ki bodo uvajali udeležence v prak« tično šolsko delo. Poverjenjštvo naj stori v tem pogledu primerne korake. Tov. G t a š i č pravi, da važnejše od tfjoretičnega znanja je prak'tično znanje. Ne le učiti, ampak nekaj praktičnega pokazati je treba učencem. Učitelj mora biti vešč v vrtnarsttvu in sadjarstvu. Od nadrejene oblasti si želi v pogledu na ¦šolsko vrtnar« stvo manj odlokov .in več dejanske podpore. Tov. poverjenik Skulj daje nekaj po* jasnil tako glede odlokov, kakor gledc pod« porc oblasti in ureditve vrtov. Vrt naj ne bo preobsežen, a dobro urcjen. Važen je sadov» njak. Poda majhno sliko o stanju šolskih vrtov, ki je zelo neTazveseljiva. Tov. L u 1 i k jzraža mnenje, da so seda= nji tečaji za učjteljsHvo mnogo prekratki, treba bi bilo vsaj polletnih. Udeležencc se naj gmotno podpre. Tov. U r š i č (Trebelno) pripoveduje o svojih izkušnjah na tečaju. V praktičnem pogledu mii ni dosti nudil. Tov. icrerent Mcncin ugotavlja so= glasje v tcm pogledu, da je današnja naša šolska izobrazba za uspešno delovanje med kmctskim ljudsfvom nezadostna in jo je treba s pridno samoizobrazbo spopolniti. Dokler se vprašanje naše poklicne izobrazbe temeljlto in na^elno ne reši, naj 6c tcčaji za učitelje in učHeljicc nadaljevalnih šol reor« ganizlrajo v praktičncm pravcu. Pripovedu^ je, kako so tajvj tečaji drugod urejeni ip stuvi nekatere kortkrctne predloge, ki so bili sprejeti Ulne ju pomožtve knjige. Radi pičlega časa ni bijo mogoče te toč= ke tenieljlteje predelati. Soglasje je vladalo v tem, da se z ijčnimi knjigsini ne mudi in da spisovanje takih knjig nc more biti za* deva #trok.ovniakov, aropak ^amo izkušenih pedagogov<=praiktikov. Nato so bile soglasno sprejete resol]^5 cije, ki jih je »Učit. Toviiriš« že oibjavil. Ž apelom na vse udeležence da v •učitelj-1 skih društvih in krožkih propagirajo našo stvar, je poverjenik S k u 1 j po peturnem razpravljanju zaključil anketo. (Konec.)