OBBAZLOZITEV Predlog programa del za leto 1989 je pripravil odbor podpisni-kov Družbenega dogovora o spomenikih revolucionarnega giba-nja, NOB in socialistične izgradnje na podlagi programov krajev-nih skupnosti. Pri phpravi programa je upošteval tudi poročilo Mestne uprave za inšpekcijske službe, na osnovi katerega je bil sestavljen program del za leto 1988. Vseh pripomb inšpekcije ni bilo mogoče upoštevati v letošnjem letu, zato bomo del nalog prenesli v naslednje leto. Z reaiizacijo predlaganega programa smatramo, da bo na tem področju dosežemo zadovoljivo stanje. Po grobi oceni bomo na realizacijo predlaganega programa potrebovali 20,000.000 din. V sofinanciranje bomo vključili poleg proračuna občine Občinsko oz. Mestno kulturno skupnost, Komunalno skupnost Ijubljanskih občin in oskrbnike spomeni-kov. Program bo natančneje ovrednoten v začetku naslednjega leta, ko bodo pridobljeni predračuni izvajalcev in bo začetek gradbene sezone. . Odbor smatra, da v letošnjem letu predračunov ni smiselno pridobivati, ker se cene vsak mesec spreminjajo. V kolikor bomo uspeli realizirati navedeni program, bomo rešili najbolj perečo problematiko s tega področja na območju občine. PREDLOG PREDLAGATELJA Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu občine Ljubljana Vič-Rudnik predlaga delegatom skup-ščine občine LJubljana Vič-Rudnik v obravnavo in spre-jem Poročilo o delu Sveta za preventivo in vzgojo v cest-nem prometu občine Ljubljana Vič-Rudnik za leto 1988 in Program dela sveta za leto 1989. SVET ZA PREVENTIVO IN VZGOJO V CESTNEM PROMETU STALIŠČE IZVRŠNEGA SVETA Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik je na 111. seji dne 12. 10. 1988 obravnaval Poročilo o delu sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu občine Ljubljana Vič-Rudnik za leto 1988 in Program dela sveta za leto 1989 in sodil, da je bilo delo Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu občine Ljubljana Vič-Rud-nik v letu 1988 kvalitetno opravljeno in podpira program dela za leto 1989, zlasti pa aktivnosti za izboljšanje varnosti v cestnem prometu. IZVRŠNI SVET POROČILO o delu Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu občine Ljubljana Vič- Rudnikzaleto1988 Občinski svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu je na podlagi Odloka o stalnih delovnih telesih Skupščine občine Ljub-Ijana Vič-Rudnik stalno delovno telo Skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik, ki ga potrdi Izvršni svet, predsednika pa imenuje Skupščina občine. Člani sveta so organi in organizacije, katerih dejavnost je pomembna za preventivno in vzgojno delovanje v cestnem prometu. Svet je v letu 1984 sprejel poslovnik, s kate-rim ureja svojo notranjo organizacijo, način dela ter druga vpra-šanja, ki so pomembna za njegovo delo. V Svetu je 19 predstavnikov. V letu 1988 je bilo 6 sej in 6 predsej v ožji sestavi zaradi izvedb načrtovanih akcij. Svet je sodeloval z Izvršnim svetom občine Ljubljana Vič-Rudnik, z organizacijami s področja osnovnega in usmerjenega izobraževanja, z vzgojnovarstveno organizacijo Ljubljana Vič-Rudnik, z gospodarskimi organizacijami združenega dela, s kra-jevnimi skupnostmi v občini, z Republiškim in Mestnim svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, Mestnim komitejem za komunalno gospodarstvo, promet in zveze, z Republiškim sekre-tariatom za notranje zadeve, z Zavarovalno skupnostjo Triglav, z Združenjem šoferjev in avtomehanikov Dolomiti, s Postajo milice Vič, s SZDL, ZPM ter sredstvi javnega obveščanja. 1. Z organizacijami s področja osnovnega in srednjega izobra-ževanja je svet v letu 1988 sodeloval in izvedel: XXI. občinsko tekmovanje »Kaj veš o prometu« za učence OŠ, ki je bilo organi-zirano na osnovni šoli X. SNOUB Ljubljanske, Karunova 14/a, Ljubljana, pod pokroviteljstvom Tobačne tovarne Ljubljana. Tek-movanja se nista udeležili šoli I. bataljona Dolmitskega odreda Horjul in Krimski odred Preserje. Tekmovalo je 66 učencev. Pomerili so se v reševanju testov, ocenjevalni vožnji po mestnih ulicah in v spretnostni vožnji na poligonu. V akcijo je bilo vloženo veliko truda predvsem mentorjev pro-metne vzgoje, ki so na šolah izvedli predhodno razredna in šolska tekmovanja in pripravili najboljših 6 učencev za občinsko tekmo-vanje. Pri izvedbi in ocenjevanju tekmovanja so nam pomagali miličniki s Postaje Vič, člani ZŠAM - Dolomiti in vsi člani sveta. Šola je poskrbela za vzorno organizacijo tekmovanja. Pokrovi-telju, Zavarovalni skupnosti Triglav, Kolinski tovarni TOZD Vino-cet, Mercatorju-TOZD Konditor in Zvezi organizacij za tehnično kulturo pa gre zahvala za finančno pomoč ali drobna darila za tekmovalce. Občinski prvak iz OŠ Dolomitski odred Polhov Gradec se je udeležil republiškega tekmovanja v Kranju in izmed 58 tekmoval-cev dosegel 5. mesto. Istočasno z akcijo je bil razpisan Natečaj za najboljši spis in likovno upodobitev na temo: »Največ pozornosti posvetimo v prometu invalidom, starejšim osebam in otrokom«. Sodelovali so lahko vsi učenci OŠ, največ izdelkov in spisov pa so poslali učenci nižjlh razredov. Iz vprašalnika, ki so ga izpolnili mentorji OŠ, je razvidno, da je bilo na naših šolah opravljenih 1270 ur prometne vzgoje, organi-ziranih 48 prometnih krožkov, 45 kolesarskih krožkov, 16 tečajev o cestno prometnih predpisih za kolo z motorjem. 556 učencev je opravilo kolesarski izpit, 96 učencev pa izpit za kolo z motorjem. Podeljenih je bilo 1.937 prometnih značk. V akciji »Z varnim kolesom v promet« je bilo na šolah pregledanih 951 koles. Učenci naših šol so se vključili tudi v tekmovanje Mi mladi na temo o prometu v PIL-u. V razpisu tekmovanja »Kaj veš o prometu« smo dali možnost sodelovanja tudi srednješolcem, vendar ni bilo odziva. V usmerjenem izobraževanju imajo dijaki vključenih nekaj ur1 prometne vzgoje v svoje programe dela. Za tiste, ki so finančno sposobni, pa šola skupaj z AMO organizira tečaje za opravljanje izpita B kategorije. Uspešna je bila tudi akcija »Šolarji v cestnem prometu«. Udele-ženih je bilo 1500 učencev. Tokrat je bilo prvič, da so bile v akcijo tako množično vključene podeželske šole: Velike Lašče, Polhov Gradec, Horjul in Škofljica. Vse stroške prevoza je prevzela ZSAM Kompas Jugoslavija-Hertz Rent-a Car. Učence so z 32 sodobnimi Kompasovimi avto-busi popeljali po prometnih Ijubljanskih ulicah. V vsakem avto-bu^su je ucno uro prometne vzgoje v živo vodil prometni miličnik. Akcijo so spremljali novinarji in izjave učencev smo lahko sprem-Ijali na valu 202 in kasneje v dnevnem tisku. Šolarji so bili nad akcijo navdušeni. Za mentorje prometne vzgoje in člane sveta je bila organizirana strokovna ekskurzija v tovarno Rog, kjer so se seznanili z nači-nom dela in potekom proizvodnje koles. Za boljšo prometno varnost je Svet organiziral na večini naših šol predavanje za starše. Starši so bili s tako obliko dela zado-voljni. Na aktivu ravnateljev OŠ naše občine, v aprilu, je bila posredo-vana ocena prometne varnosti v naši občini in republiki. Sprego-vorili smo o vseh prometnih aktivnostih, ki potekajo na šolah in njeni problamatiki. Dogovarjali smo se o akcijah za varnost otrok ob koncu šolskega leta, v počitnicah in v začetku šolskega leta. Vse šole imajo prometno varnostni načrt. Ob sprejemu novih učencev te seznanijo z najbolj varnimi potmi za prihod in odhod \z šole. Nekaterih akcij in dejavnosti zaradi pornanjkanja ustreznih prostorov, časa, sredstev, učil in potrebnih strokovnjakov na šolah ni mogoče vedno izvesti. 2. Z vzgojnovarstveno organizacijo Ljubljana Vič-Rudnik ozi-roma njenimi enotami je Svet sodeloval skozi vse leto. Redno se izvaja prometna vzgoja v vseh skupinah. Posebna pozornost se posveča cicibanom male šole. Tekmujejo za brona-sto prometno značko. Letos je bilo podeljenih 1381 prometnih značk in priznanj. Cicibani vzgojnovarstvenih organizacij so sodelovali tudi v nagradnem razpisu z likovnimi izdelki. Za najnujnejše potrebe jim je Svet dal rumene rutice, za kres-ničke pa žal nima denarja. 3. Z organizacijami združenega dela je svet organiziral preda-vanje o novostih Zakona o varnosti cestnega prometa v organiza-cijah združenega dela Mercator TOZD Transport, Kemofarmaciji in lliriji - Vedrog. Sodelovalo je 106 voznikov. Po končanem predavanju so opravili še preizkus znanja iz cestno prometnih predpisov. V mesecu avgustu in septembru se je vsako soboto ugotavljala tehnična brezhibnost tovornih vozil pri Viatorju - tovorni promet. Do konca letošnjega leta se bodo akcije brezhibno vozilo je varno vozilo nadaljevale. 4. Sodelovanje s krajevniki skupnostmi: Aktivnosti na področju prometne varnosti so po KS zelo raz-lične. Strokovna predavanja o varnosti v cestnem prometu so bila slabo obiskana, s strani občanov ni dovolj interesa ali časa. KS, ki so v dogovoru s šolami smatrale za potrebno, so se udeležile varovanja prehodov in križišč v bližini šol v začetku šolskega ieta. V akcijo so vključili pripadnike enot narodne zaš-čite in je bila uspešna. Komisije za prometno varnost so na svojih območjih ugotav-Ijale pomanjkljivostl glede signalizacije, talnih označb, neureje-nih prehodov, križišč, parkirnih prostorov in slabo vzdrževanih cest. Svet je njihove ugotovitve posredoval pristojnim službam v reševanje. 5. Sodelovanje s Postajo milice Vič: Postaja milice Vič je v letošnjem letu pregledala obsežen del prometne ureditve, signalizacije ter ugotavljala pomanjkljivosti v cestnem prometu. Te ugotovitve za odpravo in zboljšanje stanja je posredovala in predlagala Mestnemu komiteju za komunalno gospodarstvo, promet in zveze ter drugim pristojnim službam. Na tekmovanju »Kaj veš o prometu« so delavci Postaje milice Vič strokovno ocenjevali vožnjo tekmovalcev. Ob začetku šol-skega leta so izvedli poseben in okrepljen nadzor na vseh preho-dih in križiščih za boljšo prometno varnost. Sodelovali so v akciji »Brezhibno vozilo je varno vozilo«. Svetu so redno dostavljali poročilo o prometnem stanju in nezgodah v naši občini. S svetom so sodelovali tudi posamezni člani ZŠAM - Dolomiti v akcijah »Kaj veš o prometu« in »Brezhibno vozilo je varno vozilo«. V mesecu marcu 1988 je bila ustanovljena avtošolaza področje občine Ljubljana Vič-Rudnik s štirimi redno zaposlenimi inštruk-torji in tremi po pogodbi. ZŠAM - Dolomiti ima za poučevanje vožnje tri lastna vozila in dva po pogodbi od Kompasa. Do prve polovice leta 1988 je v šoli uspešno opravilo izpit B kategorije 35 kandidatov od 59 kandidatov. Uspeh šole je 60%, tako je avto šola po oceni izpitne komisije na drugem mestu po uspehu od 11 avto šol, ki delujejo na področju Ljubljane. Svet je obravnaval predlog izhodišč ukrepov in aktivnosti za dopolnitev prometne ureditve v letih 1988/89 in sprejel naslednje predloge: Jasneje je potrebno opredeliti dokončno ureditev Dolenjske ceste, Škofljica, Ižanska cesta. Potrebna je ureditev kolesarskih stez, poti in ureditev parkirnih prostorov za kolesarje. Na končnih postajah mestnega prometa je treba urediti varo-vana parkirišča, kjer bi uporabniki pustili vozila in nadaljevali pot v mesto z mestnim prometom. Zaradi večje prometne varnosti je Svet predlagal, da se semafo-rizira križišče Groharjeve in Jamove ceste. Svet je iskal možnost za phdobitev zemljišča za ureditev BMX steze oziroma za športni park odprtega tipa, ki bi bil za rekre-ativne in tekmovalne namene dostopen vsem mladim kolesarjem. Člani Sveta so se v okviru možnosti udeležili strokovnih preda-vanj, posvetov in razstav, ki so jih organizirali Republiški svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ali druge izobraževalne organizacije. Spoznanja so prenesli v svoje sredine. Ni nam uspelo realizirati nakupa niti ene same videokamere, s katero bi lahko snemali prometno kritične situacije pred šolami, v križiščih in na prehodih. Plakete »Vzorni voznik« še niso bile podeljene, kar bo Svet še realiziral. Prav tako bo Svet skušal posredovati čim več informacij v posa-mezne sredine o spremembah Zakona o temeljih varnosti cest-nega prometa, ki jih je prejela skupščina SFRJ 30. julija. Svet je mnenja, da je potrebno, da se tudi v naši občini vklju-čimo v program za zmanjšanje števila prometnih nezgod in njiho-vih posledic in oblikujemo program akcij oziroma aktivnosti, s katerimi se bomo vključili v skupne napore za izboljšanje varnosti v cestnem prometu - Program - 10% Svet za preventivno in vzgojo v cestnem prometu občine Ljubljana Vič-Rudnik