Beseda o krščanski izreji otrok. II. Ker tudi zlobni duh ae nasprotuje pam krščanski izreji otrok, ampak ima veliko hudobaih ljudi v pomoč, treba je tadi starišem pomočaikov, ki jih v težavaem poalu kršcaaske izreje podpirajo ia jim ajihovo veliko odgovornost pred Bogom zmaajaajo. Take pomočnike imajo stariši v aebesih ia na zemlji. Največi ia najmogočaiši pomočaik pri krščanski izreji je starišern Bog sam; kajti, kakor pri vsakem delu, je tudi pri otroški izreji treba blagoslova ia pomoči božje. Prav za prav pa še je Bog več, kakor samo pomočaik; Bog je aajvišji odgojitelj ia pravi Oče vseh otrok, zato imajo telesai stariai po božji volji izrediti svoje otroke, ktere jim je Bog izročil, da jih redijo ia gojijo, dokler jib jim spet ae odvzetne. Na sodnji dea bode Bog od ajih oster račua tirjal, kako so ajim izročeae otroke odgojevali ia potem bodo prejeli ali večno plačilo ali večao kazea. Če stariši Boga kot pravega očeta svo.jib otrok pripozaajo, morajo jim tudi aiodro, mogočao in ljubezajivo mater oskrbeti. Ia taka mati je vsem otrokom Marija, Mati božja, ki sebi pnporočene otroke z materao ljubezaijo vodi ia varje. V življeaju svetaikov beremo o aeki ubogi pa pobožai italijaaski materi, ki je vsak dea svojo hčeiko na rokali aesla pred podobo žalostae Matere božje, ter je oadi gorko priporočevala hčerko railosti Gospodovi in ljubezai jegove Mateie Marije. Vselej se je od podobe vraola z veselim čatoai, da je Marija njeao piošnjo uslišala ia njeao hčerko od aje za svojo vzela. Ko je dekle sedmo leto dovrailo, umrla je pobožaa mati; sebi pripuščeao dekle pa je odiastlo ia se zaplelo v aevarae zaajke brezbožaega zapeljivca, 8 kterira je dolgo let v grešai zvezi živela ia celi okolici veliko pobujšaaja dajala. Toda deklc take pobožue matere izročeao v mogočao varstvo Marije Device, je sicer jako zablodilo, pa se ni pogubilo; spreobiaola se je ter postala izgled spokoraosti ia svetoati za vse čase — sv. Marjeta Kortoaska. Pa še več mogočaib pomočaikov imate stariši v nebesih pri krščanski izreji, aamreč sv. angelje varbe. Najpred svojega aagelja varha, ki vas v tem važaem opravilu razsvitljaje, vodi, krepi in podpira; ki vas spodbuja k vestai marljivosti ia če vi kaj zaaemarite, sam popravi; — potem aagelja varha otrokovega, ki otroka aagiblje k pokorščiai, ga varje skušajav ia aevaraosti ia ga vaerua za dobro. Kakor je stari Tobija svojega siaa na dolgo nevarao pot izročil varatvu aagelja božjega, tako je Bog tudi vaaega otroka aa dolgi ia aevarai poti v večaost izročil varstvu ajegovega aagelja varba, ki bo ga gotovo pripeljal v veČBO veselje, ako ga vi od začetka pobožao napeljujete, da svojega aagelja varha spostuje ia aboga. — Ali vaš otrok potuje v večaost med vidBimi ljudmi po tem zapeljivem svetu, kder je veliko vidaih aevaraosti za krščaasko izrejo, zato potrebujejo stariši tudi vidaib pomočflikov aa zemlji. Med temi je pač prvi duhovaik, dušai pastir. Oa je več, kakor pomočaik izmed drugih ljudi, ker ima od sv. katoliške Cerkve ma iziočeno oblast ia milost zato, da vam po povelju božjem mesto papeža ia škofa v tem imeaitaem opravilu ae le pomaga, ampak da vaa v tem vodi ia Bamestuje, ter vam tako veliko truda, pa tudi veliko odgovoraosti pred Bogoni odvzeme m sam preVzeaie. Ali ai to velika Ijabezea ia usmiljeflje božje do vas, da se vam toliko truda ia odgovoraosti odvzeme, — ia do vaših otrok, da ajibova izreja pod Bepoaredaim vplivaBJem božjega blagoslova ia duhovaib darov sv. Cerkve hitieje Bapreduje. Se ve, da vi to dvojao korist le tedaj dosežete, če se Cerkvi, škofom ia duhovaikom tisti apljiv na izrejo otiok pasti ia pospešuje, kterega jiai Bog ia Gerkev odločujeta. Če se pa upljiv katoliške Gerkve pri izreji otrok zavira, greši se s tem zoper starise, ki bodo omagali pod težo odgovoraosti, ako bodo jo aiorali saaii aositi, — ia zoper otroke, ki se brez krščaaskega upljiva Be morejo tako izrediti, kakor je potrebao za Bjibovo časuo ia večao arečo, — zoper celo človeško družbo, ki bc more doseči prave sreče, če ae more otrok v krščaaskero duha izrejevati, — zoper sv. katoliško Cerkev, kterej se Bjeai otroci jemljejo ter spreruiBJajo v Bieae Basprotnike ali očitae sovražaike, — zoper aašega Izveličarja, čigar trud ia trpljeaje, solze ib kri je zastonj aad otroci brez kiščaaske izreje, — ia zoper sv. Trojico, ki vse svoje vidao delovaaje obrača v izveličaaje človeških duš, čeniur pa Bekrščaaska izreja aasprotuje. Da bi se starišem še bolje brenie ia odgovoraost za kršcaBsko izrejo olajšalo pa tudi otrokora še bolje blagoslov krščaaske izreje zagotovil, aaložila je katoliška Cerkev v vseb svojib šolab velik del tiuda in odgovoraosti tudi na učitelja. In pravi krščaaski učitelji so spozaali, da jib ta služba krščanske izreje ne poaižuje, ampak k 5rezaaravai casti povikšuje, zato 80 radi vestao ia zvesto to dolžaost spolaovali ia tako za zvestim ia vestBim dubovflikom postali največi dobrotaiki otrokom, družiaam, občiaam ia deželam. Je pa to ia tudi ostaae od Boga ia pameti aaložeaa sv. dolžnost vsakemu, ki prevzeme slažbo Baiodaega učitelja pri krščaaskih otrocib. Ta dolžaost neločljiva od učiteljake slažbe obstoji v tem, da učitelj svoje obaašaaje ia podučevaaje tako vravaa, da nikdar krščaaske izreje ae ovira, ampak vselej po mogocaosti podpira. Ce kde posvetae postave učitelju ae aalagajo dolŽBOsti za vero ia versko izrejo pii otrokih skrbeti, ne sledi iz tega, da bi nčitelj te dolžaosti Be imel ali da bi krščaBski otioci in ajibovi stariši ae smeli tega od njega zabtevati; ampak iz tega sledi le to, da posvetaa vlada ae bo učitelja aa odgovor klicala, če to stori, kar posvetae solske poatave zabtevajo, uao pa opusti, kar božje ia BaravBe postave zahtevajo od vaakega, ki poduk krščaaskih otrok prevzeme; ali od tega bo Bog eakrat oater račua tirjal. (Koaec prih.)