III. SAMOPRISPEVEK Program uresničiti v celoti Na podlagi referendumske odločitve občanov Ijubljanskih občin za uvedbo III. samopnspevka so delegati mestne skupS-čine decembra 1981 sprejeli odlok o uved-bi III. samopnspevka za sofinanciranje gradnje objektov družbenega standarda na območju mesla Ljubljane. Program je vključeval gradnjo 13 vzgojno varstvenih ustanov. 12 osnovnih iol. 7 zdravstvenih objekiov, 4 objekte skupnega pomena ter pripravo dokumentacije za 4 objekte. Skupna ocenjena vrednost objektov III. samoprispevka je bila 4.698.000 000,00 din. \ž investicijski vrednosti objektov so bili upoštevani stroški za pridobivanje zemljlšča, komunalnih priključkov, zuna-nje ureditve in stroški gradnje objektov Občani naj bi po odloku zbrali 79,5% vseh sredstev. tedanje samoupravne interesne skupnosti dnjzbenih dejavnosti pa 20,5%. Za potrebe izvedbe programa je bila usta-novljena posebna skupnost III. samopri-spevka. Posebna pozornosl je bila vseskozi usmerjena v čimbolj racionatno projekti-ranje in izvajanje del. Zato je bil ie na začetku izveden natečaj o primernosti projektantskih in izvajatskih organizacij. V neposredni izbor so bili tako vključeni Že predhodno preverjeni izvajalci Razpis-ni pogoji in pogodbe so bile oblikovane po načelu »funkcionalni kljufi v roke". s fiimer so bile že pred začetkom gradnje zmanjšane možnostr morebitnega na-knadnega uveljavfjanja posameznih zah-tevkov Ta način se je izkazal kot koristen. Objekti so se gradili po potrjeni tehnifint dokumentaciji z vsemi predpisanimi so-glasji - s posebnim poudarkom na zahte-ve gradbene fizike. Nobena odstopanja od projeklnih rešitev niso bila dovoljena. To se je odrazilo tudi na kvahteti zgrajenin objektov. ki je na zadovoljivi ravni. Vsi zgrajeni objekti imajo uporabno dovolje-nje in so predani uporabnikom. Skupnost III. samopnspevka je v zak-Ijučnem poročilu napisala. da je od skupaj 36 objektov, predvidenih za gradnjo iz programa III. samoprispevka, dejansko zgrajenih 32. gradnja štirih objektov (treh vzgojno varstvenih organizacij in zdrav-slvenega doma Bežigrad ter II. faze zdrav-stvenega doma Fužine) pa odlozena. Zakaj program III. samoprispevka ni uresničen? Skupnost III. samoprispevka ugolavlja, da je v okviru razpoložljivih sredstev zakljutila program izvajanja III. samoprispevka Ugotovljeno je, da so vse samoupravne interesne skupnosti družbe-nih dejavnosli. razen Medobčinske zdrav-stvene skupnosti Ljubljana, poravnale svoje obveznosti. Če bi Medobčinska zdravstvena skupnost Ljubljana (samo mi-, mogrede: te skupnosti ni več, sedaj vse delo na področju zdravstva opravlja Repu-bližki komite za zdravstvo in socialno poli-tiko) poravnala svojo obveznost, bi lahko zgradili tudi tako potreben zdravstveni dom Bežigrad pri Ruskem carju. Predsedstvo občinske konference soci-alistične zveze, občinska skupščina ter mestna skupščina so obravnavali zaključ-no porofiilo o izvedbi samoprispevka III., sklep o zakfjučnem računu o uporabi sredstev III samoprispevka in sporazum o prenehanju delovanja skupnosti III. sa-mopnspevka ter vse tri dokumente zavrni-N. Osnovni razlog za zavrnitev je dejstvo, da referendumsko izglasovan program ni uresničen in da iz vseh treh dokumentov ni videti možnosti izvedbe programa. To-rej je potrebno javno in konkretno oprede-liti. kdo je pravni naslednik skupnosti III samoprispevka, in določiti njegove obve-ze za uspešen zaključek programa. Obe-nem naj se konkretno določijo viri, nosilci m roki za izgradnjo šiirih programsko do-govorjenih objektov jn še enkrat preveri njihova polrebnost. Vsi še nezgrajeni ob-jekti morajo biti prednostno uvršfieni v vse investicijske načrte na področju družbe-nih dejavnosti. Ali bo večletrio prizadevanje bežigraj-skih politikov in delegatov ob javno raz-vidni in prepoznavni podpori občanov ro-dilo sadove z izgradnjo zdravstvenega do-ma Bežigrad? Mora in bo. B.H.