OCENA ZIMOVANJ IN LETOVANJ »Varno, kot v urejenem toplem domu« Na letofinjlh zlmovonjth in leto-vanjih je preživelo z bežigrajskimi otroki 116 vzgojiteljev. Vsi so se udeležill seminarjev. ki jih je &e pred odhodom v poČitniSke baze priredil klub vzgojileljev pri občm-ski ZPM. Vsebina seminarjev je bi-la pnlagojena posebej za delo z otroki na zimovanfu m posebej za delo na letovaniu. V okviru kluba je bil tudi sestanek s pedagoškimi vodji tetovanj in Sole v naravt. skli-can z namenom. da bi biio delo v Mladinskem domu v Umagii kar najbolj enotno. Na sestanku so se dogovorili o režimu. o poUebni do-kumentaciji, o funkciji upravnikov in tehničnega osebja ler o pnlago-ditvi dnevnega urntka za izvajanje programa Sole v naravi. Kakšen učinek so imeie vse te priprave, smo zvedalt na sestanku vzgojjte-l|ev 9. novembra. kl ga je tudi letos organtzirai omenjem klub, Skoraj vst dosedanji tovrslnj se-stankl so si bili v marsičem podob-ni. Podobni po tem. da je bilo na njih slišaii vet kritik kot pohval Kritik na račun nesoglasi) med vzgojitel|l, o sporih med pedago-sktmi vodji in lehnlčnim osebjem. o pomanjkljlvih ali sploh ne pri-pravljenih programlh in 6e o marsi-fierp. kaf je pusttlo v človeku gre-nak pnokus. Letos tega priokusa ni bilo. Še zdaleč ne. Na laloSnjem sestanku smo sli-Sali vse kaj drugega in !udi videli smo. V Soli Franceta Bevka. ki je gostoljubno dala na razpolago proslor za sestanek. so biti na pa-no|u razslavljem lično opremlJBni programi dela vzgojiteljev. vsebini katerih ni bflo kaj oporeči. V lelošnjih zimskih potitntcah na Vranskem ni bilo snega. Olroci so bili slcer prikrajšant za smufia-nje. kar pa ni povzročilo težav. Vzgojitelji so se zfiašli in program dela prilagodrli vremenskim raz-meram. Olroci se niso dotgočasili Zaposleni z raznovrstnimi igncami na prostem in s sprehodi so kmalu pozabili na sneg Ob vefienh pa so se pod toplo streho zabavali 2 raz-ntmi družabnimi igrami in plesom Hrana je bila zadovoljiva in pohva-Ijeno je bilo osebje doma. ki je imelo do otrok in vzgojileljev lep odnos. Tudi v drugih zimskih bazah. kar zadeva delo in medsebojne odno-se. ni bilo razprtij. Vsi so se dobro razumeli in odgovorno opravljali svoje delo. te je nastopila kakšna ovlra so jo sporazumno in brez hu-de krvi znali odpraviti Tak primer je bil v Go7du Mar1ul|ku. kjer sta zimovall dve predšolskl izmeni V em od njiju je bilo kar 200 otrok in premalo vzgojiteljic. Treba je bilo poskrbetl za dodetha lažišča \n preudarno porazdeliti smučarsko opremo, ki je je bilo za tolikSno šievito otrok obfiutno premalo. To so vzgojiteljice kmalu reSile. Te. res mč kaj prijetne ovire. pa niso bistveno vplivale na pedagoSko delo In na končni izid zlmovanja. ki je v -v celoti uspelo-, kot je v svojem poroti)u zapisal pedagoškt vodja Popolno sliko o življenju olrok in detu vzgojiteljev na letošnjem zi-movanju in letovanju bi dal le opis v nadaljevanjih. Toliko vsega lepe-ga je bilo. Ker pa prostor ne do-puLLa nadaljevanj, le še nekaj kral-kih navedb iz poročil pedagoških vodij oziroma vzgo;ite1jic 0 lelova-nju v mladinskem domu v Umagu Tam so letovali olroci v desetih tz-menah. -Vzgojiteljlce so se vkljub leza-vam prijetno poiutile v kolektivu. za kar so poskrbele tudi kuharice snaiilka in ekonom, ki je bil res-niCno vselej pnpravljen pomagali. Jedila so bita čudovita in pnmerna 2a otroke. Sobe lepo urejene. Od-nosi so bili prlslni in odtični. Takž-no sodelovanje zelimo že v prjhod-nje. saj se bodo te v prijetnih tned-sebojmh odnosih ludi otrocr poCu-tili domaie m sproSčeno- (Ome-njene težave 50 se nana&ale na preveliko Stevilo otrok v predSolski izmeni.) Ena od vzgojlteljic solske izme-ne: -Lelos sem deselič v koloniji. Vedno so bila medseboina trenja, manjSe napetosli. Včasih se msmo u)emali s pedagoSVim vodjem. To-krat pa je prvie vsa to odpadlo. Vsak od nas se je potrudil da je bito olrokom in vsem. ki smo živeli v koloniji, lepo in varno. Zato ima v prvi vrsti zasluge pedagoški vodja, ki je znafa prav djplomatsko voditi delo In usmerjati odnose med na-mi samimt. Tehnttno osebje se je maksimalno potrudilo in počutili smo se varno kot v urejenem to-plem domu". Pedagoški vodja šole v naravi OŠ Vita Kraigherja je med drugim mpteai. da fa bil vtčii det dnev« posvečen plavanju. izpopolnjeva-nju v plavanju, potapljanju in rešc-vanju \z vode. Pouk so imeli od 8. do 10. ure ob morju. Učni načrt je bll prilagojen razmeram za delo ob morju. Prl naravoslovnem dnevu so učenci dobili opazovalne nalo-ge, ki so jih izredno skrbno opravi-!i. Tudi ta vzgojitelj pravi, da je za dobro počutje poskrbelo tudi teh-nično osebje in da so bill medse-boj enotnt, kar je pripomoglo. da je bilo med njlmi mirno. urejeno in prijetno življenje. Utrip skladnega dela in enotno-sti je razviden tudi iz poroči! osta-llh vzgo|iteljev Na\ ta seatavek sftlenem z bese-dami, ki jih je na sestanku izrekia predsednica Kluba vzgojiteljev Majda Šubelj: -Dobre volje sem ob zavesli, da smo pri nekajletnem dely le nekaj dosegli.- EDA KOMAVLI