OBČINSKI STANOVANJSKI SKLAD Med mestom Ljubljano in petimi Ijubljanskimi občinami se je spet razv-nela bitka. Tokrat se boj bije za last-ništvo nad solidarnostnimi stanovanji. Mestni izvršni svet ustanavlja svoj sta-novanjski sklad, Ijubljanske občine pa svojega skupnega. Oboji pa so prepri-čani, da so ravno oni lastniki stano-vanj, ki so bila financirana iz solidar-nostnih in vzajemnostnih sredstev za reševanje stanovanjskih problemov socialno ogroženita skupin prebival- cev. Ljubljanske občine pri ustanavljanju sta-novanjskega sklada izhajajo iz stanovanj-skega zakona, po katerem so občine last-nice solidarnostnih stanovanj, več občin pa lahko ustanovi stanovanjski sklad. Težava pa je v tem, da mesto Ljubljana, kakor tudi ljubljanske občine, ustanavlja stano-vanjski šklad iz istih stanovanj. Mestna vlada celo meni, da naj bi ljubljanske ob-čine celo dokazovale lastništvo nad vsakim takim stanovanjem na sodišču, kar pa bi pomenilo katastrofo, saj to pomeni več-letni zastoj gradnje solidarnostnih stano-vanj. Mesto Ljubljana in ljubljanske občine so sprva nameravale ustanoviti skupen stano-vanjski sklad, vendar je mestna vlada ne-davno začela vztrajati, da bo ustanovila svoj stanovanjski sklad. Zanimivo je tudi to, da so pri pripravi za ustanovitev skup-nega sklada sprva sodelovali tudi usluž-benci mestnega sekretariata za stanovanj-sko gospodarstvo, vendar pa je pozneje prišlo do prekinitve sodelovanja. To je po svoje nenavadno, saj naj bi ravno skupni stanovanjski sklad mesta in občin zaposlil večino uslužbencev mestnega sekretariata za stanovanjsko gospodarstvo, ki bi se z ustanovitvijo sklada razpustil. Če bo mestni izvTŠni svet vztrajal pri ustanovitvi svojega sklada in občinam ne bo izročil dokumentacije, bo to pomenilo ustavitev gradnje solidarnostnih stanovanj za nekaj let. To pa bi bilo zelo neodgovorno. Že sedaj je približno tisoč prosilcev za taka stanovanja, potrebe pa so v resnici še večje. Veliko je Ljubljančanov, ki so že zdavnaj obupali in niso niti oddali prošnje za tako stanovanje, pa čeprav živijo v ne-primernih ali pa predragih stanovanjih. K republiškemu stanovanjskemu skladu pa bodo lahko pnstopile le tiste občine, ki imajo ozemlje, mesto pa ga nima. Sicer pa je bilo na nedavnem zasedanju moščan-skega izvršnega sveta slišati, da bodo ljub-ljanske občine v javnosti objavile imena in priimke krivcev za zastoj gradnje socialnih stanovanj v Ljubljani, če se razmere ob ustanavljanju stanovanjskega sklada ne bodo kmalu uredile. Moščanski izvršni svet je sprejel odlok o ustanovitvi stano-vanjskega sklada ljubljanskih občin in ga bo posredoval občinskim poslancem v obravnavo po dvofaznem postopku. Ljubljanske občine bodo kot ustanovite-Ijice sklada vanj vložile stanovanja, kup-ljena s solidarnostnimi in vzajemnostnimi sredstvi stanovanjskega gospodarstva. Do-govorile so se, da bo lastninski delež v ce-lotnem skladu, to je 4949 stanovanj, razde-ljen ria petine med vse občine, prav tako pa tudi finančna sredstva, ki so jih občine dobile s prodajo socialnih stanovanj, kate-rih privatizacija poteka v tem prehodnem obdobju po pooblastilu ljubljanskih občin pri mestnem sekretariatu za stanovanjsko gospodarstvo, denar pa se zbira na poseb-nem računu. Ljubljanske občine bodo v stanovanjski sklad dale tudi stanovanja, kupljena iz dela sredstev združene amorti-zacije, ki se je zbirala na mestni ravni in je bila namenjena za program prenove. Ker gre pri tem za projekt skupnega mestnega pomena, ki ga po mnenju ljubljanskih ob-čin tudi v prihodnje ne gre zanemarjati, bodo občine v celoti vključile v skupni stanovanjski sklad tudi prenovo, vsaj do-kler se ne bodo dogovorile za ključ delitve staovanj, ki so bila kupljena oz. zgrajena iz sredstev prenove. Do tedaj pa bo lastnin-ski delež posamezne občine na celotnem skladu prenove petina sklada. Stanovanjski sklad ljubljanskih občin bo pravna oseba s pravicami in obveznostmi, ki jih določajo zakon, odlok in statut sklada. Upravljal ga bo upravni odbor, v katerem bo pet članov, ki bodo imeli namestnike. Člane in namestnike uprav-nega odbora bodo imenovali in razreševali izvršni sveti ljubljanskih občin in sicer vsak enega člana in enega namestnika. Stano-vanjski sklad bo zastopal in predstavljal direktor sklada, ki bo za svoje delo odgo-voren upravnemu odboru sklada. Dokler pa se stanovanjski sklad ljubljanskih občin rie bo ustanovil, bo vse sprotne naloge opravljal mestni sekretariat za stanovanj-sko gospodarstvo. Nedavno so člani moščanskega izvrš-nega sveta razpravljali tudi o občinskem stanovanjskera programu za leto 1992. S tem programom naj bi se občina Moste-Polje lotila odprave podstandardnih stano-vanj, odprave barakarskih naselij in na-kupa novih socialnih in profitnih stano-vanj. Moščanska občina bo z denarjem, zbranim od kupnin in najemnin, financi-rala preureditev samskega doraa na Kve-drovi 20 v približno dvajset stanovanj. Lastnik doma je Gradis, ki bo tudi izvaja-lec del, stanovanja pa naj bi bila nared še oktobra letos. Moščanska občina bo ku-pila tudi nekaj profitnih stanovanj, ki jih bo Gradis zgradil v novem poslovno-sta-novanjskem objektu v Novih Jaršah. Ta stanovanja bo občina dajala v najem. V moščanski občini bodo v prihodnje gra-dili skupna stanovanja v Zeleni jami in individualna v Sneberjih. Sicer pa je moSčanska občina minulo leto dodelila osem stanovanj iz sklada sta-novanj splošnega ljudskega premoženja. Dve stanovanji sta tako dobili osnovnošol-ski učiteljici, po eno vzgojiteljica, delavka v domu starejših občanov, delavec moš-čanske policijske postaje, dve stanovanji sta dobila invalida in samsko sobo socialni upravičenec. Do konca minulega leta pa je občina pripravila za podpis tudi 482 po-godb o prodaji stanovanj; 420 pogodb je bilo podpisanih in 118 plačanih. ZDENKO MATOZ