Solski radio —r XXV. teden. Prva šolska radio ura po Veliki noči bo v petek dne 13. aprila. Predaval bo g. Ferdo Lupša »Lepota planjav v Zadnji Indiji«. O DIFERENCIACIJI PRENOSOV ŠOLSKEGA RADIA. Jasno in neizpodfoitno je, da je šolski radio ustanova, ki je danes ne more nadomestiti nobena druga ustanova. Šolski radio nam nudi toliko in tako raznolike snovi za pouk jn vzgojo, dabibrez njega občuitdli v šoli že sedaj kar občutno vrzel. Še občutneje pa bomo občutili pomanjkanje radia, ko se bo uresničila misel in želja mnogih, da bi bile oddaje diferencirane po učnih stopnjah. S to mislijo sc je bavil naš adsek za šolski radio že od vsega početka svojega delovanja. Kdor je že od prvih počeflkov malo pazneje spremljal dclo in programe šolskega radia, je že prvo leto opazil, da so bila predavanja razdeljena na 3 skujpine. Naslovi predavanj v »Učit. tov.« so bili opremljeni s številkami I—III. Te številke so označevale stopnjo, ki ji je oddaja namenjena. Letos, deloma pa že lani, je to označevanje odpadlo. Mesto tega smo dofoili podrobnejšo razporedbo, ki bi ipo njcj predavatelj razvijal svoje misli. Iz razporedbe bi mogel tudi vsak učitelj spoznati in presoditi, ali je napovedana oddaja primerna za uono stopnjo njegove dece ali ne. Seveda je tako presojanje dostikrat zelo varljivo. Predavanje more navsezadnje vendarle nuditi nekaj drugega, kot je ta ali oni pričaikoval. Zato bi bilo treba še druge diferenciacije! Snov, ki naj jo obdela posamezen razred v vsakem šolsikem letu, je določena po raznih učnih načrtih. Snov ipredhodnega razreda se prepleta s snovjo naslednjega leta, tako da vselej navezujemo novo na že znano. To radi tega, ker otroci tiižje učne stopnje še niso zmožni sprejeti in osvojiti vsega, kar bi se dalo o dotični snovi ppvedati. Snov mora biti posamezni učni stoptaji primerna. Vidi se mi, da mora pri radijskih oddajah veljati isto načelo. Večkrat se mi pripeti to-le. Razred pripravim na predavanje s primemim uvodom in razjašnjevanjem po razporedbi. Otrokom povem, da bomo najbrže slišali to in to. Razred 1 Wftt*?t-^ ^^-- "¦Ł¦ je v napetem pričalkovanju. Predavanje se prične — napetost pa pade, mesto nje se pokaže prehitra irtrujenost in z njo nezanimanje. Pa ne, da bi predavanje ne bilo zanimivo, one! Otroci tie sprejemajo, ker je predavanje zanje morda pretežko, previsoko. Tudi se taka utruje-nost ne pokaže pri vseh otrocih v istem razredu. Kdor ima v razredu 2 ali celo več učnih stopenj, bo kar hitro opazil, da starejša učna stopnja prilično še dosti posluša, medtem ko je nižja skoro brez pravega zanimanja. Kljub temu pa vendar še vedno kaj ostane po takem predavanju, iki so je otroci poslušali z manjšim zanimanjem. Potrebno je seveda, da učitelj poslušano srnov drugi dan še enkrat obdela, morda poljudneje, če je to potrebno. Radi racicmelnejše izrabe radijskih predavanj bi pa le bilo potrebno, da se program diferencira tako, da so oddaje predvidene za posamezne učne stopnje. Odsek za šolski radio že dolgo razmišlja v tej zadevi. Seveda se tudi tu pojavljajo ovire, ki niso zgolj denarne, fci pa jih bo_ prej ali slej treba premostiti — a o tem drugič. Pero Horn.