NOVIC www.logatec.si - glasilo občine logatec - letnik xlv - 10. april 2014 - st. 4 iRfflENHOiilVBBlIS URADNE OBJAVE - 10. APRIL 2014 - ST. 4 UO 1 Številka: 012-6/2014-1 Datum: 31.3.2014 Na podlagi 35. člena Zakona o lokalnih volitvah (Uradni list RS; št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 45/08, 83/12) je Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja Občinskega sveta Občine Logatec na svoji 34. redni seji, dne 10.3.2014, sprejela poziv za predlaganje kandidatov za imenovanje namestnika člana občinske volilne komisije Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja Občinskega sveta Občine Logatec (v nadaljevanju: komisija) je na svoji 34. redni seji, ki je potekala, dne 10.3.2014, uvedla postopek imenovanja namestnika člana 1 Občinske volilne komisije (v nadaljevanju: OVK), ker je mandat namestniku člana 1 predčasno prenehal. Namestnika člana 1 se imenuje za preostanek mandata OVK. Skladno s 35. členom Zakona o lokalnih volitvah (Uradni list RS; št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 45/08, 83/12) lahko člane OVK predlagajo politične stranke, druge organizacije občanov in občani. Za posameznega kandidata mora predlagatelj predložiti naslednje: - naziv predlagatelja (ime politične stranke, organizacije oz ime in priimek občana), - ime in priimek predlaganega kandidata, - rojstni datum predlaganega kandidata, - naslov stalnega prebivališča predlaganega kandidata. Predlogu je potrebno predložiti pisno soglasje predlaganega kandidata, da je pripravljen opravljati funkcijo, če bo imenovan. Predloge je potrebno posredovati v pisni obliki na naslov: Občina Logatec, Tržaška cesta 50 A, 1370 Logatec, faks: 01 7590 620, e-mail: obcina.logatec@logatec.si. Za posredovanje predlogov lahko uporabite obrazec, ki ga najdete na spletni strani www.logatec.si. Komisija bo upoštevala kot pravočasne tiste predloge, ki bodo prispeli do vključno 30.4.2014. Zoran Mojškerc l.r. Predsednik odgovori na vprašanja in pobude občinskih svetnikov 26. redna seja občinskega sveta občine logatec, 13. 2. 2014 1. Pobuda - Marjan GREGORIČ - ocena delovanja s ■ i»vv • p • • v v stalisca informiranja v času naravne nesreče Svetnik najprej delno prebere na občinski spletni strani objavljen članek »Vas : mesto ali ... ali je med nami kakšen Bear Grylls?«. Nato predstavi svoje videnje URADNE OBJAVE - 10 situacije ob naravni nesreči. Poudari, da so bili tudi tisti, ki so blizu glavne ceste, odrezani od sveta in da niso »gledali v zrak«, da so marsikaj sami naredili, da se je večina opremila z agregati, ki pa se jih sčasoma ni dalo več kupiti saj so ali pošli ali pa jim je cena nerazumljivo narasla. Svetnik še pove, da je v Blekovi vasi prva elektrika prišla v četrtek 6. 2. 2014 in, da so imeli nekateri občani srečo, da imajo kamin, da so vsaj za silo ogrevali hiše. Pove še, da je bilo informiranje o dogajanju slabo, le v vaški gostilni se je dalo izvedeti, kaj se dogaja na terenu. Informacije bi lahko pritekale do občanov preko dnevnega časopisja, ki je vsakodnevno prihajalo, kljub APRIL 2014 - ŠT. 4 URADNE OBJAVEI razmeram. V časopis bi se vložil list z informacijami ali pa bi lahko nekdo v Blekovo vas prinesel nekaj listov z informacijami, jih razdelil med občane, na listu pa bi pisalo »ko prebereš daj sosedu«. Tako bi ljudje vsaj približno imeli informacije. Še enkrat poudari, da občani v Blekovi vasi niso vedeli drugega, kot da ni elektrike in da je mrzlo. Do informacij na spletni strani niso mogli dostopati, saj ni bilo elektrike. Zato so bila obveščanja za občane preko spletne strani nesmiselna. Nato da pobudo, da se pripravi temeljito objektivno oceno delovanja vseh organov, ki imajo zadolžitev v primeru naravne nesreče, predvsem s stališča informiranja. Svetnik še pove, da je ob priklapljanju agregata sam nalepil obvestilo, ki ga je dobil pri gasilcih, na kaj naj bodo občani pozorni pri tem, ko pride elektrika preko agregata v hišo. Svetnik predlaga tudi, da se dopolni občinski program varnosti, kamor naj se kot naravno nesrečo doda še visok sneg in žled. Pove še, da je sam član civilne zaščite, pa ga o sestajanju štaba ni nihče obvestil. Župan pove naslednje: »V Logatcu se dva dni niti policisti niti gasilci niso mogli med sabo pogovarjati. Nato je Logatec dobil mobilni repetitor, ki je bil postavljen na Sekirico, da so lahko s komunikacijo začeli gasilci in policisti. Agregati so bili postavljeni k oddajnikom za različne mobilne operaterje in po treh dneh so začeli delovati mobilni telefoni. Obveščanje občanov je potekalo preko tabornikov in skavtov, ve se kje je štab civilne zaščite, ve se kje so gasilci. Agregat je bil posredovan v najkrajšem možnem času, elektro podjetje je bilo preobremenjeno, ni pa se dalo vse hkrati priklapljati. S pomočjo v.d. direktorja Komunalnega podjetja Logatec d.o.o., g. Averja, smo dobili 5 agregatov iz Nizozemske, Logatec je dobil 7 agregatov iz Italije. Trudili smo se po najboljših močeh ponovno vzpostaviti sistem, najprej smo dali prednost blokovskim naseljem, saj tam ni druge možnosti ogrevanja. Na podeželju še zdaj ni elektrike, ampak so se vsi oskrbeli z agregati, ali so jih kupili ali smo jih posodili. V Logatec so na pomoč prišli gasilci iz cele Slovenije. V Logatec je prišla tudi mednarodna pomoč s 40 agregati, ki smo jih z veseljem sprejeli, a žal so šli ti agregati na druga prizadeta področja v Sloveniji. Poklical sem ministra za obrambo in tako smo potem kljub vsemu dobili 4 agregate, dobili smo pomoč vojske in bili smo aktivni od prvega dne te katastrofe. Niti en dan občani niste bili brez vode. Res pa ni bilo elektrike, ker so bili poškodovani daljnovodi. Dolnji Logatec do krožišča zdaj ima elektriko (13.2.2014). O razmerah v Logatcu je bila obveščena predsednica vlade, Republiški štab za civilno zaščito in direktor Elektro Ljubljana, g. Ribič, ker je bilo po medijih rečeno, da naj se pove kaj se potrebuje in da bodo povpraševano zagotovili. Nič nismo dobili. Kljub temu smo bili dobro organizirani, prav tako pa mora vsak posameznik poskrbeti za lastno URADNE OBJAVE - 10 osnovno samooskrbo in ljudje si morajo tudi med sabo pomagati v takšnih razmerah.« Obveščanje, opozarjanje in alarmiranje o pretečih nevarnostih ter dajanje napotkov za zaščito, reševanje in pomoč je ena izmed temeljnih nalog sistema zaščite, reševanja in pomoči, prav tako, pa tudi samozaščita, samopomoč in vzajemna pomoč. Tako je definirano v 2. členu Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (URL 51/2006 - UPB). Za operativne postopke ali sploh postopke kako izvajati naloge v primeru neposredne ogroženosti ali že nastale nesreče smo tako država kot lokalne skupnosti dolžni sprejeti Načrte zaščite in reševanja za posamezno nesrečo. Konkretno za žled, pa načrta ni, ker gre pri tem pojavu za neugodne vremenske vplive, ki se odražajo na določenih motnjah v normalnem delovanju infrastrukture. V letošnjem primeru je prišlo do t.i. nenačrtovanih motenj v dobavi električne energije, ki pa se je zaradi razsežnosti sprevrglo v pravo morijo za vse vpletene. Take razsežnosti, še nekaj dni pred tem nihče ni mogel napovedati, kaj šele, da bi se lahko na tako situacijo namensko in organizacijsko pripravljali. Pripravljamo se seveda za nesreče, ki so pogoste in ki so predvidljive z določeno stopnjo povratne dobe, ki pomeni konkretno in realno ogroženost za življenje ljudi, živali ter premoženje. Ne glede na to obstajajo v občini Logatec tudi drugi dokumenti, ki so vezani na mobilizacijo in aktiviranje tako sil za zaščito in reševanje kot tudi organov vodenja (Načrt izvajanja mobilizacije in aktiviranja organov vodenja in sil za zaščito, reševanje in pomoč, št. 842-1/2008. V tem kontekstu je potrebno še povedati, da se štab CZ skliče po potrebi in ni nujno, da se celotna sestava skliče naenkrat, ampak po potrebah poveljnika in župana po strokovni pomoči pri odločitvah. V konkretnem primeru g. Gregoriča gre za članstvo v štabu po funkciji zaradi organizacije, ki jo je do upokojitve predstavljal. To pomeni, da ker g. Gregorič ne opravlja več funkcije direktorja Komunalnega podjetja Logatec, mu je tudi funkcija usahnila in se je prenesla na novega direktorja. Sicer pa v takih situacijah vsaka roka in vsaka glava prideta prav, vendar nihče v štabu ni ocenil potrebe po g. Gregoriču, ker smo se z direktorjem Komunalnega podjetja Logatec ter z njegovim namestnikom in vodjem operative stalno srečevali na sestankih, kjer se je načrtovalo delo za naslednji dan. Poleg tega dokumenta ima Občina Logatec sprejet posebni dokument, ki je splošna priloga Načrtov zaščite in reševanja: Pregled odgovornih oseb Občine Logatec, ki se jih obvešča o izrednih dogodkih št. 842-1/2008 z dne 10.11.2012, ki med drugim govori tudi o obveščanju javnosti in načinu, in sicer v 3. poglavju kar objavljamo spodaj:_ APRIL 2014 - ŠT. 4 IURADNE OBJAVE 3.0. Navodilo o obveščanju javnosti A. Navodilo o obveščanju javnosti Javnost se opozarja na pretečo nevarnost, seznanja z navodili o postopkih in ravnanju ob nesrečah v vsebini, ki jih posreduje štab OŠCZ. Zap št. V R S T A O B VE Š Č A N J A IZVAJALEC OBVEŠČANJA KOGA SE OBVEŠČA OPOMBA 1. Obveščanje preko državne radijske in TV postaje ter lokalnih radijskih medijev (Teletekst- posebna zahteva) RTV Slovenija TV Lep Logatec* Prebivalstvo občine Vsebino posreduje ReCO ali OŠCZ oz. pooblaščeni Obveščanje preko lokalne radijske postaje Radio NTR* Prebivalstvo občine Vsebino posreduje ReCO ali OŠCZ oz. pooblaščeni 2. Obveščanje s pisnimi obvestili, plakati OŠCZ Logatec Za razdeljevanje se uporabi kurirje oz. po potrebi lahko tudi delavce občinske uprave 3. Obveščanje po sistemu zvez (žične, UKW, kurirske) ReCO, Enote CZ Strukture zaščite in reševanja Sistem ZARE Imenik važnejših tel. In faks številk * kontakti so v prilogi 6.1. B. Pristojnost pošiljanja obvestil Pristojen za sestavljanje obvestil in sporočil za javnost je župan občine, ki lahko generalno pooblasti poveljnika CZ ali namestnika poveljnika CZ. Za strokovna sporočila v zvezi z dejavnostjo enot in intervencijskimi ukrepi je pristojen poveljnik ali namestnik CZ. C. Vsebina obvestil Obvestila morajo vsebovati podatke, ki so strogo namenski glede na vidik nesreče. Podatki in informacije NE SMEJO BITI VZROK ZA VZNEMIRJENJE OBČANOV IN POVZROČANJE PANIKE pri prebivalstvu. Obvestila o vzrokih nesreče in povzročiteljih nesreče lahko posredujejo samo osebe s pooblastili za pošiljanje obvestil, oziroma se objavljajo samo informacije o možnem sumu na vzrok nesreče. D. Evidentiranje informacij v ReCO Evidentiranje sprejetih in oddanih sporočil - informacij, se izvaja v ReCO skladno z Navodilom za delo centrov za obveščanje in preko sistema SPIN. E. Časovno zaporedje obveščanja - prioriteta v obveščanju OPOMBA: V tabelah za posamezne vidike nesreč so podatki že vpisani po prioritetnem redu. 4.0. NAVODILO O OPOZARJANJU 4.1. Informacije in obvestila se posredujejo v naslednjim (Prejemniki informacij in obvestil): Zap. št. MOŽNA NEVARNOST KDO OPOZARJA KOGA OPOZARJA SISTEM OPOZARJANJA 1. Nevarnost naravnih nesreč (poplava, požari, močne padavine, ReCO OŠCZ Gasilci Prebivalstvo Lokalni mediji razglas, megafon, kurirji Javno alarmiranje 2. Nevarnost tehnološkoh nesreč (eksplozije, izliv nevarnih snovi, požar, uhajanje nevarnih plinov) ReCO OŠCZ Gasilci Prebivalstvo in delavci v ogroženih delovnih organizacijah Lokalni mediji razglas, megafon, kurirji 4.2. Vsebina obvestil Obvestila morajo naslovniku posredovati bistvene podatke in navodila, ki ljudi usmerjajo pri postopkih osebne in vzajemne zaščite za posamezne vidike ogroženosti V navodilih se posredujejo tudi podatki o telefonskih in telefaks številkah za javljanje potreb po reševanju in sporočanje informacij v zvezi z nesrečami. 4.3. Oblika in vrsta obvestil - Obvestila, ki morajo biti zaradi časovno kratkega obdobja za preventivno ukrepanje takoj posredovana, se posredujejo preko megafona in ustno. Obveščanje v neposredno ogroženih objektih izvedejo enote zaščite in reševanja, ki so prisotne na mestu nesreče. - Obvestila, ki se posredujejo preko medijev, morajo biti kratka in jedrnata in se večkrat ponovijo. - Pisna obvestila morajo biti zapisana v vsebini, ki je po razumljivosti dostopna širokemu krogu občanov, vsebovati morajo konkretne podatke, sheme in navodila. - Navodila se za večino ukrepov pripravijo vnaprej, ŠT. 4 URADNE OBJAVE - 10. APRIL 2014 - URADNE OBJAVEI predvsem za ukrepe zaklanjanja, prve pomoči, preventivne protipožarne zaščite, zaščite pred RKB učinki ter navodila v zvezi z preskrbo z vodo v primeru suše. - Navodila se po možnosti pripravijo na elektronskih nosilcih podatkov in priložijo k načrtu obveščanja. 5.0. NAVODILO O ALARMIRANJU 5.1. Javno alarmiranje Javno alarmiranje izvaja ReCO in OŠCZ preko mreže siren v občinah. V primeru, da se katera od siren okvari, mora občina za območje, ki jo pokriva sirena zagotoviti ročno ali kako drugo sireno. Občanom se lahko preko javnih medijev sporoči obvestilo o predvidenem terminu proženja siren in za kakšne namene. ODLOČITEV O IZVEDBI ALARMIRANJA OZIROMA UKAZ ZA IZVAJANJE ALARMIRANJE izda lahko : na dostopnost virov, dograjevala način komunikacije, ki je postajal čedalje bolj učinkovit in uspešen, kar je razvidno iz spodnje kronologije: Za obveščanje javnosti je bilo poskrbljeno že od sobote, 1. 2. 2014 dalje, saj so bile vse informacije, ki smo jih prejeli, ažurno objavljene na uradnem spletišču Občine www.logatec.si ter nekaj dni kasneje še na https://www. facebook.com/izrednerazmerevlogatcu. www.logatec.si je uradno spletišče Občine Logatec, ki ga od Občin zahteva Uredba o posredovanju in ponovni uporabi informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 76/05, 119/07 in 95/11) in je namenjeno uradnim objavam Občine. Od dne, ko so bile komunikacijske linije onemogočene, so bili mediji preko elektronske pošte obveščeni o dogodkih na Logaškem in o tem, da vse novice sproti objavljamo na uradnem občinskem spletišču ter, da jih prosimo za spremljanje dotičnega spletišča, ker je oteženo komuniciranje po drugih kanalih in, da jih prosimo za pomoč pri obveščanju javnosti, saj smo bili komunikacijsko odrezani od sveta. Za odobritev alarmiranja oz. izdajanja ukazov alarmiranja v celotni občini oz. za področje krajevnih skupnosti, za vključitev siren je pristojen: • ReCO, ki je predhodno dobil obvestilo o nesreči, ta pa sproži sistem javnega alarmiranja preko občinskega sistema siren, ki mora biti povezan z centrom za obveščanje, • če znak za preplah sproži gasilsko društvo oz. gospodarska družba, organizacija, zavod ali drugi; mora takoj obvestiti ReCO, ki je kompetenten, da po RTV - ju in radiu izda obvestila prebivalcem. 5.2. Tiho alarmiranje Se izvaja preko ReCo in Območni CO za potrebe sklica štabov in pripadnikov enot ZiR, ki imajo pozivnike ali telefon. Iz tabele v poglavju 3 je razvidno, da ima štab predviden način obveščanja. Točka 1 v tabeli je v teh razmerah, ko ni bilo električne energije odpade, točko 2 pa smo v popolnosti upoštevali in jo izvajali. Logično, pa je da se je skušala in ažurno vodila tudi obvestila preko spletne strani, saj ni bila mišljena za domačine brez elektrike, ampak za tiste, ki so izven mesta ter za seznanjanje druge javnosti o dogajanju. Krajane, pa smo obveščali tako preko megafonov, plakatov, ustno, preko smsov in spletne strani, ki so se je posluževali tisti, ki so imeli dostop do spleta. Logično je, da je ob pomanjkanju osnovnih virov težko doseči celotno populacijo, a informacije so bile na voljo in naša služba za komuniciranje z javnostmi se sproti, glede Dokler se štab CZ ni preselil iz Gasilskega doma Dolenji Logatec v Upravni center Logatec (5. 2. 2014), smo lahko občane neposredno obveščali samo na štiri načine, in sicer z smsi, plakati, ki smo jih pisali na roke in obešali na mesta z večjim prehodom (Upravni center, gasilski dom, bencinski servisi, trgovine), preko megafonov iz gasilskih vozil do koder smo se lahko prebili po cestah in ustno. Občani, ki so v tistih dneh množično obiskovali bencinske servise zaradi nabave baterij, goriva in podobnega, so si lahko prebrali sveže informacije o dogodkih. Prav tako je na bencinskem servisu Petrol v Logatcu deloval wi-fi, katerega se je posluževalo precej občanov, da so lahko preko mobilnih telefonov in tablic sprejemali in posredovali informacije. Ta vir je do vzpostavitve tovrstnega komunikacijskega kanala uporabljal tudi Štab CZ. Informacije, ki jih je pridobil in pripravil Štab CZ, so občanom posredovale tudi vse gasilske enote. Za potrebe logistike in obveščanja pa smo aktivirali tudi Društvo tabornikov - Rod Srnjak ter logaške skavte steg Logatec 1, katerega člani so svoje delo odlično opravili. Že od samega začetka so s štabom tesno sodelovali predstavniki Centra za socialno delo Logatec, Rdečega križa - OO Logatec in območnih Karitas ter skupine Starejši za starejše, ki so stopili v stik z vsemi svojimi varovanci in dobili podatke o njih in njihovem stanju ter jim posredovali informacije, ki so jih lahko dobili v Štabu CZ. Smo pa žal naleteli na nekaj ovir pri pridobivanju informacij o stanju občanov s strani krajevnih skupnosti, katerih predsedniki so bili pozvani k preverbi stanja in poročanju o potrebah, naslednji dan pa naj bi prevzeli informacijsko gradivo in poskrbeli za distribucijo do gospodinjstev, vendar odziva s strani KS ni bilo v taki meri kot smo pričakovali. Po URADNE OBJAVE - 10. APRIL 2014 - ST. 4 UO 5 IURADNE OBJAVE treh dneh se je odzvala šele prva KS, katere predsednik je skladno z dogovorom prevzel tudi vse zbrane informacije in jih razdelil med sokrajane. V sredo 5. 2. 2014, ko je bilo napajanje z agregatom končno zagotovljeno tudi za Upravni center, smo lahko vse aktivnosti centralno koordinirali iz štabne sobe, ki je po načrtih predvidena v mali sejni sobi. Vzpostavili smo tudi direkten posebni telefon, ki je do srede 12. 2. 2014, deloval v 24-urnem dežurstvu. Elektriko smo namenili za delovanje dveh računalnikov, tiskalnika in kopirnega stroja. Ogrevanje ni bilo vzpostavljeno. Je pa bila zato olajšana možnost obveščanja. Informacije smo pričeli razmnoževati na A4 listih in jih dostavljati na bolj obiskana mesta. Ne samo bolj obiskane točke, kapilarno smo pričeli z obveščanjem po krajevnih skupnostih, po blokovskih naseljih, pa tudi po posameznih soseskah. K distribuciji informacij smo povabili tudi upravnike stanovanjskih sosesk, ki so se ažurno odzvali na povabilo. Pri distribuciji informacij po Blekovi vasi, Gorenjem Logatcu in do Kalc pa sta v naslednjih dneh prostovoljno pomagali tudi dve krajanki Gorenjega Logatca. Občani so tako imeli dostop do informacij, sploh meščani pa so imeli na voljo več komunikacijskih mest. Občani, ki imajo službe izven Logatca in so se lahko pripeljali do avtoceste, pa so v službe redno hodili in v kolikor niso bili na območjih s komunikacijsko blokado, so informacije dobivali preko medijev. Medije oz. spletne objave pa se je lahko spremljalo že od točk, do koder imajo domet repetitorji v drugih sosednjih občinah. Prvi tak primer je bila že občina Vrhnika. Vsi tisti občani, ki so se morali po živila odpraviti v trgovine, po gorivo na bencinske servise ali obiskati zdravnika, so se v veliki meri peljali ali sprehodili mimo več mest z informacijami, kjer so jim bile na voljo, da se seznanijo z njimi. Težava, ki se je v primerjavi s podeželjem, zelo izrazito pokazala prav v mestu, pa je bilo nepoznavanje zakonodaje s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami in posledično nepravilno postopanje v primeru tovrstnih nesreč. Neustrezno ukrepanje s strani teh občanov in posledice nepravilnega ravnanja ter zahteve za odpravo napak pa je v veliki meri bremenilo proste komunikacijske kanale Štaba CZ, ki so sicer namenjeni iskanju in nudenju pomoči, ki je v pristojnosti Štaba CZ. Zato smo preko primera dobre prakse enega izmed naših občanov poskušali meščanom na pozitiven način približati samozaščitno delovanje, ki je predpisano z zakonom in, ki ga na podeželju izvajajo samodejno, brez pritiskov na Občino oz. njeno vodstvo. Zakon o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (Uradni list RS, št. 51/06 - uradno prečiščeno besedilo in 97/10) namreč določa že v 2. členu, da so temeljne naloge samozaščita, samopomoč in vzajemna pomoč. V 5. členu zakon določa, da varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami zagotavljajo v okviru svojih pristojnosti oziroma pravic in dolžnosti tudi državljani in drugi prebivalci Republike Slovenije kot posamezniki. 10. člen govori o načelu pomoči in pravi: »Ob naravni in drugi nesreči je vsakdo dolžan pomagati po svojih močeh in sposobnostih«. Medtem ko 70. člen, ki govori o odgovornosti, meddrugim pravi, da osebna in vzajemna zaščita obsegata ukrepe prebivalcev za preprečevanje in ublažitev posledic naravnih in drugih nesreč za njihovo zdravje in življenje ter varnost njihovega premoženja. Edward Michael »Bear« Grylls, rojen 7. junija 1974, je britanski pisatelj, televizijski voditelj in skavtski voditelj. Po njegovih svetovno uspešnih televizijskih serijah Man vs. Wild, znane tudi kot Born Survivor, je postal televizijska ikona samopreživetvenih tehnik in veščin. Poznan pa je tudi po svojih pripomočkih za preživetje, ki jih prodajajo na določenih bencinskih servisih (tudi v Logatcu) in v večjih trgovinah tako v Sloveniji kot seveda širom sveta. Štab CZ meni, da je citirani članek imel namen spodbuditi samozaščitniško zavest pri ljudeh, ki je v mestnih okoljih zelo slaba in to tudi dokazuje dejstvo, da občani pri sebi doma nimajo nikakršnih osebnih ali družinskih (neformalnih seveda) načrtov o tem kaj storiti v primeru nenadne evakuacije iz objekta, v primeru izpada električne energije za dalj še obdobje, ni alternativnega vira ogrevanja, ni zaloge hrane v primeru, da ostanejo odrezani od rednih nabavnih poti ipd. Žal to ni naloga ne Civilne zaščite, ne lokalne skupnosti. Naša naloga je spodbujati samozaščito ter osebno zaščito, ne pa tudi zagotavljanje le-te. Saj ne more biti logično, da bo peščica ljudi skrbela za vsakršno potrebo slehernega občana v vsakršni situaciji. Dejstvo je, da smo ljudje razvajeni in da bo potrebno spremeniti mentaliteto. Smo morda pozabili na NNNP-je? Dodatno štab CZ meni, da je je izjava svetnika kontradiktorna, saj sprva omeni, da so se občani znašli in prišli do določene zaščite, kasneje pa omeni, da ni bilo informacij. Žal je tako, da se sprva poslužimo utečenih kanalov informiranja in šele, ko ti odpovedo se načrtuje druge, praktično ad-hoc. Omenjena metoda z vložkom v časopis je zanimiva, vendar izredno kompleksna za izvedbo, ko ne razpolagaš z dogovorom z odgovornimi za distribucijo časopisov. Pošta, pa seveda te dneve ni delovala. Slavni rimski cesar in vojskovodja Augustus je že pred 2000 leti ugotovil, da se vrednost vnaprejšnjega načrtovanja izničuje z dvigom kompleksnosti problema, ki se ga načrtuje reševati. Zato je logično, da so v takih situacijah vnaprej načrtovane rešitve skoraj vedno brezpredmetne in da se je potrebno znajti po najboljših močeh, pri tem pa vseeno upoštevati nekaj osnovnih elementov zaščite, reševanja in pomoči. Sproti je potrebno ugotavljati kakšna je situacija, ugotoviti kdo ŠT. 4 URADNE OBJAVE - 10. APRIL 2014 - URADNE OBJAVEI bo kaj delal in kdaj z namenom blažitve posledice nesreče. Tem osnovnim »funkcijam sistema« je potrebno dodati še funkcije podpornih služb, da se vse izvede oz. da zadostimo logističnim prvinam situacije in to vsak dan sproti. Štab CZ meni, da je bila naloga dobro opravljena in da večjih odstopanj od gornjih definicij ni bilo. 2. Vprašanje - Janez PODOBNIK - vrtec Rovte Svetnik se najprej zahvali vsem gasilcem, delavcem elektra, prostovoljcem in vsem tistim, ki so pripomogli k temu, da se čim prej vzpostavijo razmere po naravni nesreči. Nato postavi vprašanje o stanju glede izgradnje vrtca v Rovtah. Pove, da ljudi zanima zakaj ni bil izbran najugodnejši ponudnik, katerih pogojev ni izpolnjeval. Župan pojasni, da je bil za izgradnjo novega vrtca izbran ponudnik, ki je izpolnjeval vse zahtevane pogoje. Izpolnjevanje pogojev preverja in presoja posebna komisija, zato bo odgovor o tem katerih pogojev ni izpolnjeval najugodnejši ponudnik, podan pisno. Na Portalu javnih naročil je bilo 23. 4. 2013 objavljeno javno naročilo za gradbeno, obrtniška in instalacijska (GOI) dela na objektu vrtec Rovte. Pri odpiranju ponudb, ki je bilo 23. 5. 2013, se je zdelo, da je najcenejša ponudba ponudnika DEMA PLUS d.o.o., vendar se je kasneje izkazalo, da je ob pravilno seštetem predračunu občutno dražja od predstavljene cene na odpiranju ponudb. Strokovna komisija je po odpiranju ponudb, na podlagi podrobnega pregleda najcenejše ponudbe ugotovila več računskih napak, ki bi ob pravilnem izračunu ponudbenega predračuna pomenila za 125.700,00 EUR višjo ceno. Ponudba ni bila popolna tudi v drugih delih ponudbe, ker ni bila za opremo kuhinje pripravljena na pravih popisnih listih (tehničnih specifikacijah). Ponudnik DEMA PLUS d.o.o., ni posredoval popolne ponudbe, zato je bila na podlagi utemeljitev strokovne komisije, ponudba ponudnika DEMA PLUS d.o.o., v skladu z 80. členom Zakona o javnem naročanju, iz postopka izbire najugodnejšega ponudnika izločena. na objektu Vrtec Rovte. Občina Logatec je pri Gorenjski banki unovčila bančno garancijo za dobro izvedbo posla v višini 95.620,45 EUR. Na Portalu javnih naročil je od 6. 3. 2014 ponovno objavljeno javno naročilo za nadaljevanje gradnje oziroma izvedbo GOI del na objektu vrtec Rovte. Odpiranje ponudb bo 3. 4. 2014. Po uspešno zaključenem postopku za izbiro novega izvajalca bo podpisana nova gradbena pogodba za izvedbo GOI del. 3. Pobuda - Ladislava FURLAN - celovito poročilo o intervenciji ob naravni nesreči Svetnica pove, da se pridružuje pohvalam vsem tistim, ki so kakorkoli pomagali ob naravni katastrofi, ki je doletela občino. Predvsem gre zahvala za požrtvovalnost električarjem, civilni zaščiti, jamarjem, gasilcem, komunali in občini. Kljub predloženemu okvirnemu poročilu o intervenciji, svetnica želi, da se pripravi celovito poročilo o vseh institucijah, ki so pomagale pri odpravi posledic, tako stroškovno kot organizacijsko ter koordinacijsko. Naj se preuči kaj je bilo opravljeno dobro, kaj slabo, naj se iz situacije naredi analiza, da bi se lahko dejansko videlo kaj se lahko še izboljša in kje bi bilo potrebno kaj spremeniti. Zanima jo kako to, da institucije kot so npr. zdravstveni dom, občina, nimajo agregata. Svetnica poudari, da se iz vsake izkušnje lahko kaj naučimo, s celovito analizo pa bi se odkrile tudi napake, ki bi se jim v prihodnje lahko izognili. Župan pove, da se bo pripravilo tudi celovito poročilo o intervenciji ob vremenski ujmi. Štab civilne zaščite je intervencijo zaradi žleda zaključil 12. 2. 2014. Zaradi naraščanja vode na Planinskem polju, je bil štab civilne zaščite ponovno vzpostavljen v Lazah 18. 2. 2014. Celovito poročilo o intervenciji tako zaradi žleda kot zaradi poplav bo, s strani štaba Civilne zaščite Logatec, pripravljeno po zaključku intervencije, predvidoma do konca pomladi. Po uspešno zaključenem postopku za izbiro izvajalca, je bila 8. 7. 2013 sklenjena gradbena pogodba z SGP Tehnik d.d.. Rok za izvedbo del je bil eno leto po podpisu pogodbe. Izvajalec del je bil uveden v delo in kmalu po uvedbi začel z deli. Izvedel je obsežna zemeljska dela in dela pri temeljenju objekta (uvrtani piloti) ter nadaljeval z armirano betonsko konstrukcijo. V začetku letošnjega leta je izbrani izvajalec del v stečaju. Sodišče je na predlog stečajnega upravitelja odstopilo od pogodbe za izvedbo del 4. Pobuda - Ladislava FURLAN - čiščenje struge ob Jački Svetnica ponovno najprej pohvali jamarje, civilno zaščito in prostovoljce in vse, ki so se angažirali ob vvv • T VI T VI • J V» 1 IV čiščenju Jačke, ponora Jačke in območja vzdolž Logaščice. Svetnica pove, da je bila struga izredno lepo in pravočasno očiščena vsega materiala in vejevja. Če to ne bi bilo narejeno, bi Logatec lahko prizadela še URADNE OBJAVE - 10. APRIL 2014 - ST. 4 UO 7 IURADNE OBJAVE poplava. Na koncu povzame in pove, da bi ob rednem čiščenju struge lahko sami preprečili poplavljanje na območju Jačke. Svetnica predlaga, da občina pristopi k dialogu z ARSO-m, da bi jamarji pridobili koncesijo s katero bi struge redno vzdrževali, če agencija tega ne zmore. Meni, da je to eden od pogojev, da v bodoče do poplav ne bi prihajalo. Župan se zahvali za predloge. Z njimi se strinja. Pove, da se tudi njemu zdi neverjetno, da glavne institucije v Logatcu nimajo agregata, pove še, da je zdravstveni dom agregat imel, pa je bil ukraden. Nato župan doda, da je bila koncesija za urejanje struge Logaščice oddana in da je občina koncesionarja takoj obvestila o izrednih razmerah. Koncesionar se je odzval in s pomočjo jamarjev in prostovoljcev je bila struga pravočasno očiščena. Pove še, da je bil pred kratkim objavljen razpis za izgradnjo zadrževalnika v Cuntovi grapi in da je bil zaradi ujme podaljšan rok za oddajo ponudb za 14 dni. 5. Pobuda - Boris ČIČMIRKO - Nakup satelitskega telefona Svetnik uvodoma pove, da je že skoraj 14 dni od začetka vremenskih nevšečnosti v Logatcu. Pove, da dokler elektrike ni bilo so bili ljudje potrpežljivi, ko pa je začela elektrika prihajati v občino, pa so začele »maske padati«, občani so se začeli popolnoma drugače obnašati in tožiti v smislu zakaj ima on elektriko jaz je pa nimam. Sprašuje kako to, da so bili na Martinj hribu v nekaj dneh električni kabli speljani pod zemljo, kljub temu, da so pred tem občinski uradniki govorili, da se to ne da. Še enkrat prosi za potrpežljivost občanov pri vzpostavljanju razmer. Pove, da delavci elektra delajo v nemogočih razmerah in naj jih občani ne hodijo spraševat enih in istih stvari zaradi tega, ker vsake toliko ostanemo brez elektrike za kakšno uro ali dve. Poudari še, da vsi, ki pomagajo na terenu, dajejo vse od sebe, da bi se nastala situacija čim prej rešila. Nato pove, da je bila komunikacija zelo slaba. O Logatcu se v medijih nekaj dni ni govorilo nič. Nato pove, da je sam klical na radijske postaje, da je povedal o razmerah v Logatcu. Ker se televizije ob izpadu elektrike ne da gledati, radio pa ljudje poslušajo, če ne drugje vsaj v avtu. Pove, da je na državnem mediju zaposlenih šest novinarjev iz Logatca, vendar sta se 2 oglasila šele po šestih oziroma sedmih dneh. Drugi se niso niti oglasili. Nato predstavi pobudo, da bi Občina Logatec kupila satelitski telefon. V občini sta sicer dva, vendar nista bila dostopna. Pove, da so imeli električarji dva dni URADNE OBJAVE - 10 edino zvezo s svetom preko satelitskega telefona. Izrazi upanje, da so se vsi občani iz te situacije tudi nekaj naučili. Župan pove, da se z nekaterimi povedanimi zadevami strinja z nekaterimi ne. Glede polaganja kablov pove, da se v izrednih razmerah vse institucije obnašajo drugače, zadeve se odvijajo sproti, ne potrebuje se gradbenih dovoljenj in ne čaka se soglasij. Pove še naslednje: »Kljub krizi bo občina dobila 2,5 km daljnovoda na Petkovcu, v zemljo bomo dobili daljnovode od transformatorskih postaj, pod Tržaško, pod Rovtarsko tudi po zemlji, in dolgoletna želja, da se v coni daljnovod čez Trgocev odstrani, zdaj so ga odstranili. Ne mislite, da na tem področju nič ne delamo oziroma da ne razmišljamo. Vendar morate se zavedati, da je ELES kot država v državi. Od vodilnih na elektru ni bilo odgovora, 4 delavci z elektra, ki so delali nepretrgoma, v nemogočih razmerah, so pregoreli, bil sem z njimi na terenu, priklapljali so agregate. Potem je prišla direktiva, da bo samo vrh odločal o tem kam bodo šli agregati. So pa še vedno težave z elektriko.« Pove še, da se je v tej ujmi pokazalo, da je bila električna infrastruktura slabo vzdrževana, saj so v tej ujmi popustili le tisti drogovi, ki niso bili zamenjani pred 10 leti. Nakup satelitskega telefonaje dobra ideja, katere realizacija je odvisna od zagotovljenih razpoložljivih proračunskih sredstev. 6. Pojasnilo - Marjan GREGORIČ Svetnik pove, da se strinja s kolegom Čičmirkom. Poudari, da tudi pri njih niso stali križem rok. Ponovno pokomentira namen objavljenega članka, ki primerja vas in mesto. Pove, da občani niso vedeli ničesar o dogajanju na občini, ker niso bili informirani. S strani osebe, ki naj bi obveščala v Blekovi vas, nismo dobili nobenega obvestila. Pove še, da so se gasilci in električarji izkazali. Obveščanja, ki naj bi potekalo preko krajevne skupnosti pa žal ni bilo. Pojasnilo svetnika ne zahteva odgovora. 7. Pobuda - Vanja UVALIČ KOSIJER - pohvala za obveščanje ob naravni nesreči in pobuda za izdajo zloženke Svetnica pove, da je čas za pohvale in ne kritike. Vsi smo razvajeni, navajeni na tehnologijo. Potem pa kar naenkrat nič. Če si se odpeljal že na Vrhniko si lahko izvedel vse. Bravo Občina Logatec! Na občinski spletni strani so bile nenehne ažurne objave. Zaveda APRIL 2014 - ŠT. 4 URADNE OBJAVEI se, da niso vsi občani vešči ali mladi, da bi znali najti te informacije. Pove še, da so doma šesti dan dobili obvestilo, kje se dobi topel obrok, kje se lahko malo pogreje, kje se da stuširati in podobne informacije. Nato predstavi pobudo, da bi se pripravila zloženka z osnovnimi informacijami, kam se obrniti ob podobnih razmerah oziroma, da se zloženko plasira v prvih dnevih v podobnih okoliščinah oziroma čim prej. Svetnica pove, da je tudi sama slišala javljanje svetnika Čičmirka na komercialni radijski postaji, ko je pozival občane, da naj ne rabijo elektrike za internet, da se tudi sama opravičuje, če je pripomogla k izpadanju agregatov iz sistema. Pove, da komunikacija ni bila idealna, je pa bila. Pohvalila je plakate v javnih ustanovah, da je vodo treba prekuhati. Predlagala je tudi, da bi se opredelile točke v kraju, kjer bi objavljali obvestila za občane. Res je tudi, da so bili večji kraji bolj medijsko izpostavljeni. Še enkrat se zahvali županu, občinski upravi in vsem, ki so jih omenili že predhodniki. Pove še, da se šele v takšnih situacijah spozna katera društva potrebujemo in izrazi upanje, da se jih ob pripravi proračuna ne bo pozabilo. Župan pove, da so bili vsak dan najmanj dvakrat na obisku novinarji, preko katerih smo prosili za pomoč vse že prej naštete, vendar to ni bilo dovolj. Naredili smo vse kar se je dalo, najbrž tudi kakšno napako. Pobuda svetnice o izdaji zloženke je vredna temeljitega razmisleka, vsekakor pa bo potrebno počakati na celovito poročilo štaba civilne zaščite o nedavni februarski intervenciji tako v primeru žleda kot v primeru poplav. 8. Vprašanje - Franc RUDOLF - kabliranje na Kalcah Svetnik najprej poda ugotovitev, da smo končno vsi spregledali kako je elektrika pomembna. Nadaljuje, da sta ga pred nekaj meseci obiskala nek vodja in Ljubljane in g. Miran Kermavnar, da bi se dogovorili, kako bi na občini pridobili neko soglasje ali pomoč, da bi pri izgradnji kanalizacije Gornji Logatec - Kalce kablirali tisti del visoke napetosti od Krajnca na Kalcah in do križišča za Hrušico. Takrat sicer še ni bilo ujme vendar pa svetnika zanima, če so se pogovori o tem že začeli in če se lahko projektu izgradnje kanalizacije doda tudi elektrifikacijo. Župan pojasni, da je bila pobuda podana naprej, opozori pa, da ko niso izredne razmere, je potrebno za takšne projekte pridobit gradbeno dovoljenje in vso ustrezno dokumentacijo. Omenjeni projekt mora biti končan do konca leta 2015, zato je nemogoče, da bi mi čakali projekt elektra. URADNE OBJAVE - 10. Pove še naslednje: »Če pa je to možno in izvedljivo v teh momentih, sem jaz takoj za. Ko je enkrat to po zemlji, razen v primeru potresa, s tem ni več težav. Ampak treba je pa soglasje od njih, če bodo to dali, ampak glede na to koliko bo stroškov s tem. Ni problem jim to predlagat, pa da se še to izkoristi. Ker nam je uspelo za Petkovec in za obrtno cono, bi bilo potrebno hitro pridobiti soglasja tudi proti Gornjem Logatcu. Ljudje so pristali, pogodbe in ostale stvari se bodo pa urejale kasneje.« Svetnik doda, da to navezuje ravno zato, ker mu je področje znano, samo elektro podjetje namreč ne bi rabilo lastnega gradbenega dovoljenja, ampak bi se dalo k temu dodatno dodat, časa je dovolj, meni da v treh mesecih bi šlo. Izrazili so željo, da bi to tako uredili. Pove, da je predlagal, naj stopijo k županu, naj se poskusijo dogovoriti. Sprašuje še, če se je na tem področju še kaj premaknilo. Župan ponovno pove, da so se o tem pogovarjali le takrat, vendar glede na to, da so to evropska sredstva in glede na to, da bi bilo potrebno gradbeno dovoljenje, se za to nisem odločil. Če je pa možno zdaj, ko so izredne razmere, pa zakaj ne. Občina Logatec je pobudo za pokablitev obstoječih nadzemnih elektro vodov, v območju gradnje kanalizacije Kalce, naslovila na Elektro Ljubljana. Dne 20. 3. 2014 smo s strani Elektra Ljubljana prejeli odgovor: »Na podlagi vašega predloga smo pregledali električno omrežje ter ugotovili, da Elektro Ljubljana nima potreb po pokablitvi nadzemnega srednje napetostnega in nizkonapetostnega omrežja. Sama pokablitev nadzemnega omrežja bi bila torej zgolj estetski doprinos naselju, za katerega pa Elektro Ljubljana trenutno nima zadosti finančnih sredstev.« 9. Pohvala - Rafael CEPIČ Svetnik pove, da bi rad pohvalil župana, za katerega občinski svetniki skoraj ne najdejo dobre besede in županu le polena mečejo pod noge. Pove, da ga je sam župan poklical v Rovte in vprašal, če je elektrika. Izvoljenci ljudstva govorijo kako je župan kriv, da je bila poledica, da je kriv, da je Jačka zamašena, da je kriv, ker je nekomu sneg padel na avto pred blokom, da je kriv, ker je kanta zamedena in podobno. Ali smo res tako brezobrazni? Komentira še izjavo svetnika Čičmirka, da je bila Postojna bolj medijsko pokrita. Župan pove, da meni, da predhodni komentarji niso bili mišljeni na tak način. Vsak dober predlog, ki se porodi v težkih časih, je prav, da se ga zapiše, da se o tem pogovarja. Na tem mestu se še sam javno zahvali vsem APRIL 2014 - ŠT. 4 IURADNE OBJAVE gasilcem, jamarjem in vsem občanom, ki so se izkazali s svojim trudom in s svojo strpnostjo. Župan še pove, da smo po starejših svetopisemskih zapisih v obdobju »zime«, vendar danes nekateri doma nimajo niti vžigalic niti sveč, niti svetilk niti hrane za več kot en dan. Mi smo to ujmo prebrodili. V tem težkem času brez elektrike je prišlo le do ene nesreče na prehodu za pešce, ker je bila slaba vidljivost. Ni delovala javna razsvetljava. Moramo se zahvalit strokovnosti delavcev elektra, da se niso pustili sprovocirati tistim občanom, ki so slabo prenašali razmere in so poskušali vplivati na to, kdaj bodo dobili elektriko. Delavci so delali kot je treba, počasi, da je bilo varno, za njih in za nas občane. Zato tudi nekateri še nimajo elektrike. Za izvedbo omenjenih del so v teku postopki za menjavo zemljišča, ki bo omogočila nemoten dostop do tunela in s tem ustrezno sanacijo. 11. Boris ČIČMIRKO - obveščanje o razmerah ob vremenski ujmi preko medijev Svetnik poda repliko na besede svetnika Cepiča, da sam županu ni metal polen pod noge ob ujmi, da pa se sam tudi ni skrival pred jeznimi občani, kot so se mogoče nekateri. Da pa vztraja pri povedanem ter izrazi prepričanje, da bi se, ob večjem pritisku na medije s strani župana, tudi o razmerah v Logatcu več slišalo. 10. Pobuda - Matjaž KURENT - čiščenje terena pred vhodom v predor - projekt Zaledje Soške fronte Svetnik uvodoma pove, da je razmišljal ali naj se sploh oglasi s svojo pobudo, ker je popolnoma izven konteksta današnjih tem. Ker pa se nanaša na obdobje v marcu in aprilu se je odločil, da vseeno prosi za besedo. Svetnik prebere besedilo: »Ob sprejetju proračuna, vas je večina podprla amandma, ki sem ga vložil v okviru svetniške skupine SDS. Za podporo bi se vam rad zahvalil, saj kaže na to, da ste v amandmaju prepoznali vsebine, katere podpirate tudi sami. Vsebinsko se amandma nanaša na dodatna sredstva, ki bi prispevala k turističnemu razvoju občine. Moja današnja pobuda se nanaša prav na to področje. Ena od postavk v amandmaju je govorila o povečanju sredstev za namen izvedbe projekta Zaledje Soške fronte. V obrazložitvi sem zapisal, da bi bilo smiselno v letu 2014 očistiti vhod v predor na Naklem ter urediti odvodnjavanje in postaviti opozorilne table na območju pred predorom. Pobuda se nanaša na prvi del obrazložitve, na čiščenje terena pred vhodom v predor, s tem mislim na podrast, grmovja in drevesa, ki so na tem območju. In sicer: Občino Logatec oziroma pristojne službe pozivam, da spomladi oziroma konec meseca marca oziroma v začetku aprila organizira in pridobi vsa potrebna soglasja za izvedbo očiščenja terena pred predorom. Podobno kot je pomagala preteklo leto s svojimi javnimi delavci pri čiščenju Lanišča, kjer so sodelovali tudi občani naše občine in čiščenju italijanske kasarne na Hrušici, ki so jo izvedli skavti. Na ta način bi privarčevali sredstva, kar bi občini omogočilo, da bi v večjem obsegu izvedla sanacijo ob odvodnjavanju in postavitvi opozorilnih tabel. Takšni akciji bi se lahko pridružili tudi občani in logaška društva. Sam bi se takšne akcije z veseljem udeležil in prepričan sem, da tudi ostali svetniki.« Želel bi, da bi se akcija izvedla še pred naslednjo sejo občinskega sveta. 12. Pobuda - Vanja UVALIČ KOSIJER - izpeljava akcije »Očistimo Logatec« Svetnica pove, da se ji je ob poslušanju besed kolegov porodila ideja in zato predlaga, da bi glede na izkušnje iz preteklosti in na izkušnje ob ujmi, ko so se ljudje odzvali na pozive za čiščenje Jačke, s strani občine organizirala enodnevna čistilna akcija »Očistimo Logatec«. Meni, da bi se na akcijo odzvalo veliko občanov, da bi se privarčevalo na javnih delavcih, da bi s tem občani dobili občutek, da pripadajo neki skupnosti in da so tudi sami nekaj prispevali k ureditvi kraja. Župan pove, da sam podpira take akcije, odvijajo se že v okviru projekta Dneva zemlje, obstaja vseslovenska akcija »Očistimo Slovenijo«, ki postaja tradicionalna. Pove še, da se o teh akcijah veliko govori in da bi bilo prav, da bi se ljudje ob takih akcijah tudi čim bolj številčno odzvali. UO 10 URADNE OBJAVE - 10. APRIL 2014 - ST. 4 URADNE OBJAVEI oglaševanje na javnih oglasnih mestih Občina Logatec in Komunalno podjetje Logatec d.o.o. obveščata občanke in občane naše občine, ter vso zainteresirano javnost, da je v skladu z Odlokom o oglaševanju in plakatiranju na javnih oglasnih mestih v občini Logatec, Komunalno podjetje Logatec d.o.o. izvajalec gospodarske javne službe na javnih oglasnih mestih. Odlok in Splošni pogoji opravljanja storitev plakatiranja so objavljeni na spletni strani Komunalnega podjetja : http:// www.kp-logatec.si zavihek (dejavnosti/plakatiranje) V skladu z določili odloka ni dovoljeno samovoljno lepljenje oglasnih sporočil na javnih oglasnih mestih. V kolikor želite namestitev svojih oglasnih sporočil, morate predhodno pridobiti soglasje Komunalnega podjetja Logatec d.o.o. Kontakt: TEL.: 01 / 750 81 10 ali e-MAIL: info@kp-logatec.si V primeru nespoštovanja določb zapisanih v odloku, pristojne službe kršitelje lahko kaznujejo v skladu s kazenskimi določbami zapisanimi v 23. členu Odloka o oglaševanju in plakatiranju in sicer: (1) Z globo 1000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost ali organizator volilne kampanje, če: - ne pridobi dovoljenja iz 5. člena odloka - ravna v nasprotju z določbami 8. člena odloka - ravna v nasprotju z določbami 9. člena odloka - ravna v nasprotju z določbo četrtega odstavka 19. člena odloka (2) Z globo 400 evrov se kaznuje za prekrške iz prvega odstavka tega člena odgovorno osebo pravne osebe, odgovorno osebo samostojnega podjetnika posameznika ali odgovorno osebo posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost. (3) Z globo 100 evrov, ki se izterja na kraju prekrška, se kaznuje za prekršek posameznik, če se ga zaloti pri poškodovanju objektov in naprav za oglaševanje oziroma vsebine obvestilnih sredstev. Omenjeni odlok je sprejel Občinski svet občine Logatec z namenom po zagotavljanju čiste in urejene okolice, med katere sodijo tudi lepo urejena občinska javna oglasna mesta. Komunalno podjetje Logatec d.o.o. Štev.: 900-4/2014-39 Datum: 26.3.2014 spoštovane občanke, spoštovani občani. kot ste seznanjeni, je tudi na območju Občine Logatec v zadnjih letih iz različnih razlogov večkrat prišlo do izlitja voda iz ustaljenih vodotokov. Zaradi vse večjih negativnih posledic klimatskih sprememb, ki se, žal, praktično vse pogosteje odražajo v svoji najkrutejši obliki tudi v Evropi, s tem pa tudi na območju R Slovenije, se v celotni regiji intenzivirajo preventivne aktivnosti, s ciljem preprečitve ogroženosti zdravja in življenja ljudi ter zavarovanja njihovega premoženja. Tudi na območju Občine Logatec smo v zadnjem obdobju bili večkrat priče delovanja moči narave, tudi v obliki izdatnih vodnih nalivov, žledoloma. Zato moramo vsi občani pristopiti k pravočasnim preventivnim aktivnostim, vsak na področju, za katerega meni, da bi njegov prispevek v prihodnje lahko čim več doprinesel k skupni varnosti pred morebitnimi naravnimi ujmami. S tokratnim obvestilom želimo posebej opozoriti lastnike vodnega in priobalnega zemljišča vseh vodotokov na območju Občine Logatec, da so v skladu z določili Zakona o vodah, dolžni zagotoviti košnjo in odstranjevanja plavja, odpadkov in drugih opuščenih ali odvrženih predmetov in snovi z vodnih in priobalnih zemljišč. Glede na to, da je iz preventivnih razlogov v prihodnje pričakovati tudi večjo prisotnost pristojnih inšpekcijskih služb, bi bilo dobro, da se k potrebnim aktivnostim čim prej pristopi. Hvala za razumevanje in sodelovanje. Berto Menard, l.r. ŽUPAN URADNE OBJAVE - 10. APRIL 2014 - ŠT. 4 UO 11 IURADNE OBJAVE UO 12 URADNE OBJAVE - 10. APRIL 2014 - ŠT. 4