Širša pristojnost občinskih ljudskih odborov Načelo enotne občine in posebno okolnost, da je občina danes večiuo-ma kompletnejša gospodarska enola, sta vzrok, da so upravičena prizade-vanja, da se v predpisih, ki jih pri-pravljamo, prenesejo tudi druge pri-stojnosti (inšpekcije itd.) z okrajev na občine. Z dosedanjimi predpisi o pri-stojnosti ljudskib odborov je določe-no za nekatere posle iz pristojnosti občinskih Ijudskih odborov soglasje okrajnih organov. Zahtevanje tega soglasja je v znatni ineri zaviralo iniciativo občinskih Ijud^kih odborov. Novi osnutki bodo .morali to upošte-vati in bo dajanje soglasja ostaJo samo v primerih, ki zagotavljajo enotnost okraja kot celote. Razen tega bo prenesenih na občin-ske ljudske odbore rnnogo drugih pre-težno upravnih poslov iz sedanje pri-stojnosti okrajnega ljudskega odbora, kar je nujen pogoj za opravljanje tistih funkcij, ki so z zakonom priso-jene občinam. Bolj oddaljen kakor doslej okraj t novih pogojih ne bi mogel več z uspe-hom opravljati nekaterih poslov, ki so važni za občine. Posebno i)i mu bilo otežkočeno opravljati funkcije iz svoje pristojnosti. ki se tičejo nepo-srednega odnosa do gospodarskih or-(Nadaljevanje na 2. strani) ganizacij in državljanov. Razen iega bodo novi predpisi vzold za osuovo bolj razvito občimo. Kot posledaca tega se bo za vse občine doloeila enaka pristojnost ne glede na njihovo razvitost. Imeli bomo torej občino, ki bo euotna tako po funkciji kakor tudi po pristojnasti. V osnovi je mogoče reči, da se z osnutki novih pred-pisov pristojiiosl občdnakih ljudskih odborov ob neka-lerih manjših odmikih (posebno v vprašanjih notranjih poslov iii s področja prosvete) izenačuje s pristojnostjo Ijudskih odborov prejšnjih mestnah občin s posebnimi pravicami, pravice občinakih ljudskih odborov pa se celo z nekaterimi posli še bolj razširjajo. Okrajni ljudski odbori obdržijo večinoma svoje do-sedanje politLčno upravne funkcije tako, da se njihova pristojnost zmanjšuje s prenosom ustreznih funkcdj in poslov v pristojaost občinskih ljudskih odborov. Ena izmed njihovib. glavnih funkcij ostane koordinacija dela občinskih ljudskih odborov, nadzorstvo nad zakonitostjo njihovega dela in nudenie poldtieae, organizaoijske in druge pomoči občrinskim ljudskiim odborom. VPRASANJE: KATERE SO NAJVA2NEJSE NALOGE DRUŽBENO POLITICNIH ORGANIZACIJ IN ORGANOV OBLASTI V ZVEZI Z VOLITVAMI ZA OBCINSKE 1N OKRAJNE LJUDSKE ODBORE? ODGOVOR: Priprave za voiitve ljudskih odbo-rav so se šele začele. Volltve bodo verjetno v vseh repu-blikah v oktobru. Razen mnogih važnih orgaaizacijsko •tehmonih vprašanj ostaue kot glavno politična priprava voliiev. Politične in družbene organizacije, predvsem organizacije SZDL, ZK in sindikatov, se bodo morale popaluoma angažirati v pripravljanju volitev. Minulo razdobje delovanja ljudskih odborov, delov-uih kolektivov in delovnih ljudi sploh nam je prineslo velike uspehe. Cedalje večja aktivnost tako na področju gospodarstva, v katerem se je proizvodnja precej pove-čala, kakor tudi na drugih področ jih,- prepričljivo govori o afinnaoiji našega sisiema upravljanja. Toda razen tega je- treba v politične priprave za volitve vstopiti tudd z določenimi programi za vsako občino. Ti programi bodo nodvomuo temeljili na osnoviiih postavkah perspektiv-nega plaiia. hkrati pa morajo tudi konkretno določitd za volilno razdobje štirih let možnosti posamezne občine ali okraja. To pa so vprašanja, ki bodo zahtevala od odbora nuiogo izuajdljivosti v organiziranju gospodar-stva in smotrnejšega trošenja sredstev, nadaljnjega po-speševanja kulturno prosvetne in zdravstvene dejavinosti, pomoei zadružriim organizaoijam, pospeševanja napredka našega demokratskega mehaiiiziiia z večjiin sodelova-njem državljanov na vseh področjih družibenopolitič-nega življeuja itd. Zaradi ^sega, kar sino povedali, nitd ni potrebno posebej jjoudarjati, kako važen je pomen sestave bodo-čih odborov. Predvsem mora odsevati vso večvrstno poli-tično iu drugo aktiviiost v neki oboini ali okraju. Ce se bodo politične organizacije v pripravah na volitve ravnale po tem, tedaj bo v odborih več delavcev, več zadružnikov nosilcev socialističnih odnosov na vasi, več žensk. Dejstvo, da se število odbornikov povecuje, to le bolj omogoča. Sistem upravljanja gospodarstva, široka zadružna iniciativa na vasi kakor tudi komuaalna saiao-uprava so znatno prispevali k dvigu kadrov, ki imajo voljo, znanje in izkušnje. da delajo za nadaljnji razvoj in krepilev svoje komune, svojega podjetja ali zadruge. Da bi mogli odbori z uspehom opravJjati svoje na-loge, bo treba že seda.i misliti, kako zagotoviti minimalno strokovni aparat, da bi inogli upravni organi v občinah učinkovito in kakovostno opravljali svoje posle. Ob koncu, če k vsemu temu dodapio tudi politična vprašanja, ki bodo postavljena ob volitvah, in uspehe, ki jib je naša država dosegla v mednarodiiih odnosih, tedaj je popolnoma jasno. da bodo prihodnje voLitve ]judskih odborpv pouieuile tako nove aktivnosti kakor tudi nove iniciative organizacij in posajneznikov.