NAŠI KLICAJI Obveščanje in obveščenost Analiza polletnega gospodarjenja je spet razkrila stare grehe. Res je, da vsake toliko časa spregovorimo o njih in smo pri tem bolj ali manj »gromovni-ški«, polni močne volje, da neurejenim razmeram pristrižemo peruti — razme-re pa se, žal, bore malo spremene. Gre za problem obveščanja, ki je že dolgo trn v peti naše vsakdanje prakse. Morda bi bilo preveč črnogledo in tudi neupravičeno, d_a bi kar povprek poteg-nili Črto in rekli, da informiranost šepa. Ne! Prav gotovo smo veliko naredili in tudi najbolj kritično oko bi moralo pri-znati, da je napredek v zadnjih letih očiten. Večina delovnih organizacij se že lahko pohvali s svojimi časopisi, ne-katere so uvedle tudj druge oblike »b-veščanja. Le zakaj &e potem delavci pri-tožujejo, da vse dotlej, dokler o izgubah v svojih temeljnih organizacijah niso prebrali v dnevnem časopisju, niso prav nič vedeli o tem? Zakaj celo tisti, ki red-no in z nekakšno željo. da bi čim več izvedeli o svoji temeljni organizaciji združcncga dela, prebirajo tovarniške časopise, odkrito povedo, da o slednjem hudo malo piše? Se za vsem tem skriva nemoč onih. ki časopise urejajo, ali pa je še vedno od-ločilen vpliv posameznikov in določenih struktur v njihovih organizacijah zdru-ženega dela? Kakorkoli. problem je vsekakor vre-den razmisleka in terja globoko analizo. Časopis. ki je sicer dokaj zanimivo ure-jen, obogaten z vrsto fotografij, križank, izrezkov iz dnevnega časopisja, načelnih ugotovitev o našem gospodarskem in po-litičnem trenutku, mislimi filozofov in podatkov o tem, kdo se je na novo za-poslil v tovarni, prinaša neke vrste po-pestritev — tistega pravega namena, za-radi česar smo ga uslanovili. pa ne do-seže. Je kvečjemu »slikanica« (če se tnalce ostro izrazimo). ki zvablja bralca proč od poglavitnih problemov v njego-vem okolju; je le branje za deževne ve-čere. ne pa časopis, namenjen osvešče-nemu delavcu, ki gloda v probleme zato, da jih bo odpravil. Kot rečeno, so se te napake v našem sistemu obveščanja znova pokazale ob polletnih rezultatih poslovanja. Temelji-teje bi zatorej kazalo razmisliti o vsem tem, se vprašati, kaj s tovarniškim ti-skom želimo doseči, kdo naj piše vanje in kdo naj dela selekcijo člankov. Sicer pa je vse to že dolgo znano. Le v praksi ne zaživi! Marjana Vončina