Petje naj postane narodna umetnost. (Konec.) ' Da so uspehi na Francoskem. kakor *udi na Angleškem zadobili nekak splošni značai, je menda tudi pripisovati dejstvu. da so bili propagator.ji in organiza¦orji neučitelji in da je bilo prvotno torišče izvenšolsko. Na ta način ie odpadlo vsako metodiško strankarstvo. ki na pr. v Nemčiji v celoti zadržuje stvarni naPredek. Šolska nprava ie kratkomalo j^vedla enotno metodo. o katere uporaibIjivosti se je uverila, v svoje šole. Enotno Or?.aniziran šolski pevski pouk ima da^Jes zraven Francoske in Angleške še ^vica. Belgija. Holandska in Švedska. B. Bistvo številčne metode. Števil;na metoda hoče doseči umstveno raizu^^vanje tonskih razmer. in to na najeno^avnejši način. Ona naj služi v izobra:'ftvanje muizikalnega sluha. kakor tudi v vzbujanje tonskega čuta (tonalitete), t. j. smis.a za bistvo tonskeea zistema. Kot sredstvo v dosego teh zahtev služijo posebne metodiške vaje, ki uporabljajo kot ponazorovalni pripomoček številke. Številke služijo v zaznamovanje poedinih tonov; v zaznamovanje pavz služi ničla. ^tevilke (1 do 7) zaznamenuiejo stopnje tonove lestve in ne absolutnih tonovih višin. Te se torej uporabliajo enako v normalnem (c-dmr) tonovem načinu, kakor v vsakem drugem tonovem načinu (recimo v g-dnru). Zaznamenovanje je potemtakem relativno. Z ozirom na dejstvo. da so učencem že izza računanja številke vrednostne količine. predočujejo jim sedaj pri petju na zelo enostaven način razmerie poedinih stopini tonove lestve s temeljnim tonom. Francoska meioda je torei brezdvomno boli nazorna, kakor pa angleška. Celo teoretiško znanje pevčevo obsega namreč edinole temeljito poznavanie dur-tonove lestve. Stopnje nižje oktave se zaznamenuje.io s pikami pod številkami. one višie oktave, s pikami nad številkami. N. pr. 12 3 4 5 6 7 1234 5 67 123456 7. Povišanje oz. znižanje tonov se označuje s prečrtanimi stevilkami (m desno oz. na levo). Ker