UVODNIK 1 Matematika v šoli, št. 1., letnik 24, 2018 ISSN 1318-010X MATEMATIKA V ŠOLI letnik XXIV, številka 1, 2018 Izdajatelj in založnik: Zavod RS za šolstvo Predstavnik: dr. Vinko Logaj Odgovorna urednica: mag. Mateja Sirnik, Zavod RS za šolstvo Uredniški odbor: dr. Darja Antolin Drešar, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta, Jerneja Bone, Zavod RS za šolstvo, mag. Melita Gorše Pihler, Zavod RS za šolstvo, dr. Marjan Jerman, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za matematiko in fiziko, Silva Kmetič, Sabina Kumer, Šolski center Krško – Sevnica, dr. Zlatan Magajna, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, dr. Sandra Mršnik, Zavod RS za šolstvo, mag. Sonja Rajh, Zavod RS za šolstvo, Simona Vreš, Gimnazija Ravne na Koroškem, dr. Amalija Žakelj, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Dr. Lucija Željko, Osnovna šola Sostro, dr. Herremans Adriaan, Universiteit Antwerpen, Belgija, dr. Jasmina Milinković, Pedagoška fakulteta Beograd, Srbija, dr. Evgenia Sendova, Institute of Matematics and Informatics at the Bulgarian academy of Sciences, Bolgarija. Jezikovni pregled: Katja Križnik Jeraj Prevod povzetkov v angleščino: Ensitra prevajanje, Brigita Vogrinec, s. p. Urednica založbe: Andreja Nagode Oblikovanje: Simon Kajtna Fotografije: avtorji člankov in foto dokumentacija uredništva Računalniški prelom in tisk: Design Demšar, d. o. o., Present, d. o. o. Naklada: 520 izvodov Prispevke pošljite na naslov: Zavod RS za šolstvo, OE Kranj (za revijo Matematika v šoli), Stritarjeva 8, 4000 Kranj, e-naslov: mateja.sirnik@zrss.si Naročila: Zavod RS za šolstvo – založba, Poljanska cesta 28, 1000 Ljubljana, faks: 01/30 05 199, e-naslov: zalozba@zrss.si Letna naročnina (2 številki): 22,00 EUR za šole in ustanove, 16,50 € za fizične osebe. Cena posamezne številke v prosti prodaji je 13,00 EUR. Revija Matematika v šoli je vpisana v razvid medijev, ki ga vodi Ministrstvo za kulturo, pod zaporedno številko 568. Revija je indeksirana in vključena v mednarodne baze podatkov: MathEduc – Mathematics Education Database, Zentralblatt fur Didaktik der Mathematik (ZDM), Co-operative Online Bibliographic System and Services (COBISS) © Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2018 Vse pravice pridržane. Brez založnikovega pisnega dovoljenja ni dovoljeno nobenega dela te revije na kakršenkoli način reproducirati, kopirati ali kako drugače razširjati. Ta prepoved se nanaša tako na mehanske oblike reprodukcije (fotokopiranje) kot na elektronske (snemanje ali prepisovanje na kakršenkoli pomnilniški medij). Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana. Spoštovani bralci revije Matematika v šoli! V številki revije Matematika v šoli, ki je pred vami, lahko beremo o povratni informaciji, ki je eden od pomembnih dejavnikov uspešnega učenja in dob- rega poučevanja. Kakšna je vloga in pomen povratne informacije za učenje in poučevanje matematike? O tem lahko beremo v uvodnem članku revije. Učenec s kakovostno povratno informacijo dobi sporočilo, do kod je prišel v procesu učenja, spodbudila naj bi ga k iskanju napak in ponudila možnosti za odpravljanje le-teh. Kako gledati na formativno spremljanje kot na model pomoči za ozaveščanje procesov učenja, nam pokažeta dva članka iz osnov- nošolskih in srednješolskih klopi, kjer imamo predstavljenih več različnih orodij, ki jih uporabljajo učitelji pri poučevanju. Tudi Pika Nogavička se je odločila in šla z Anico in Tomažem v šolo. Pa ne zato, da bi se učila in naučila »upoštevanke«, ampak zato, da bi imela počitni- ce. Bilo ji je odveč učenje računstva. Učiteljici je na vprašanje: »No povej, ali mi lahko poveš, koliko je 7 in 5?« odgovorila: »Če pa tega sama ne veš, nikar ne misli, da ti bom jaz povedala.« Takega odgovora ne obravnava prispevek o poštevanki, zato ob njegovem branju lahko razmišljamo o samem procesu učenja razumevanja množenja in avtomatizacije poštevanke. Iz članka je raz- vidno, kako pomembna je kakovostna povratna informacija, kjer so učitelju v največjo pomoč pogoste učenčeve napake. Letošnje leto mineva 100 let rojstva dr. Ivana Vidava, ki je poleg svojega znanst- venoraziskovalnega dela pustil velik pečat tudi na pedagoškem področju. Na- pisal je večje število knjig in člankov za učitelje in študente matematike. V čast našemu matematiku smo na 4. mednarodni konferenci o učenju in poučevan- ju matematike v Laškem pripravili razstavo, na kateri so sodelovali učenci z izdelki, ki so jih pripravili ob podpori svojih učiteljev mentorjev. V uvodnem članku beremo, da je uspešnost izobraževanja odvisna od znanja učitelja, njegovih prepričanj o svoji stroki in poučevanju ter o njegovih šolskih izkušnjah. Zato ste povabljeni k branju in pisanju novih strokovnih člankov. mag. Mateja SIRNIK, odgovorna urednica