14 Delo in varnost Gasilec Trk osebnega vozila in potniškega vlaka Avtor: 4. izmena Gasilske brigade Ljubljana V četrtek, 3. avgusta 2023, smo ob 11. uri prejeli klic o trku osebnega vozila in potniškega vlaka. Nesreča se je zgodila na železniškem prehodu na Zaloški cesti v Ljubljani. Na intervencijo smo izvozili z vozili GVC-1 (VOZ 6) in TRV-2D (VOZ 7). Med vožnjo smo prejeli dodatne informacije, da se je vlak ustavil na železniškem mostu, osebno vozilo pa je ukleščeno med vlakom in železno konstrukcijo mostu (slika 1). Slika 1 15Delo in varnost Gasilec Ko smo prispeli na kraj dogodka, smo prejeli od pooblaščenca slovenskih železnic informacijo, da na vlaku ni poškodovanih potnikov in zaposlenih na Slovenskih železnicah, železniški promet pa je ustavljen. HITRI OGLED Vodja intervencije je opravil hitri ogled kraja nesreče (slika 2). Ugotovljeno je bilo: • težek dostop do ponesrečenca, • zahtevno rokovanje s hidravličnem orodjem, • malo prostora za izvajanje tehničnega posega, • malo prostora za logistiko/opremo, • negibna oseba v vozilu. TEHNIČNI POSEG Železniški most je bil v času nesreče v obnovi, kar pomeni, da je bil ob njem postavljen gradbeni oder. Izkoristili smo ga za dostop do vozila, kar nam je olajšalo dostop do boka vozila in logistiko opreme. Če gradbenega odra ne bi bilo, bi morali uporabiti vrvno tehniko ali drugo rešitev. Sledil je tehnični poseg, ki smo ga izvedli z boka in vrha vozila. Vozilo je bilo stisnjeno z voznikovo stranjo navzgor, kar nam je olajšalo posredovanje, saj smo hitreje dostopili do voznika, pripetega na svojem sedežu. Da smo postopoma pridobili večjo odprtino (slika 3), smo večje kose vozila rezali, trgali in jih odstranjevali v manjših delih. Po približno 20 minutah smo naredili dovolj veliko odprtino za zajemalna nosila (slika 4), ki smo jih porinili pod ponesrečenega. Sledil je njegov hiter iznos, nato pa smo ga predali reševalni ekipi v nadaljnjo oskrbo. Kasneje smo bili s strani Slovenskih železnic zaprošeni za pomoč pri izvleku vozila s tirov. S pomočjo hidravličnega vitla in z usklajenostjo strojevodje smo sočasno s premikom vlakovne kompozicije vozilo izvlekli v dveh kosih (slika 5). Za zelo pravo pot in dobro ustaljeno prakso se je izkazalo usposabljanje, ki smo ga skupaj s Slovenskimi železnicami in Reševalno postajo Ljubljana izvedli lani oktobra. Slika 2 Slika 4 Slika 3