| RAZREDNI POUK | 2020 | 3 | 4 Pouk v času covid-19 Ne mine dan, ko v javnih občilih ne bi poročali o novih okužbah s SARS- CoV-2 (covid-19), o incidentu na javnem prostoru zaradi kršenja pravil, o odhodu učencev posameznih oddelkov v karanteno … »Nič več ne bo tako, kot je bilo,« je izjava, ki jo pogosto slišimo od javnih osebnosti, strokovnjakov ali mimoidočih. Pa kljub temu se težko odrečemo tistemu, kar imamo radi in česar smo navajeni. So stvari, ki jih bomo v prihodnje zelo pogrešali, npr. da se svobodno gibljemo med ljudmi, se družimo s prijatelji, se pozdravljamo z objemom ali stiskom roke, staknemo glave in si šepetamo na uho … Tudi v šolskem prostoru se uvajajo različne spremembe, ki so bolj ali manj sprejemljive za posameznike in skupnosti. Ministrstvo je v začetku šolskega leta izdalo brošuro Vzgoja in izobraževanje v Republiki Sloveniji v razmerah, povezanih s covid-19, Modeli in priporočila, kjer predstavljajo izhodišča za pripravo modelov izobraževanja tako v osnovni kot srednji šoli ter dijaških domovih. V njih opisujejo ukrepe v A, B, C in D modelu, ki ima še v osnovnošolskem izobraževanju podmodele BC1 in BC2. Naloga vodstva šol je, da preuči in konkretizira izvedbo modelov ob upoštevanju posebnosti šol, glede razpoložljivosti kadra in drugih dejavnikov, ki vplivajo na šolski ritem (avtobusni prevozi, delovanje šolske kuhinje, delovanje knjižnice, sodelovanje s starši in s širšim okoljem …). Učitelji se že od avgusta udeležujejo različnih usposabljanj npr. študijskih srečanj, webinarjev, e-uric, sestankov različnih delovnih skupin itd., na daljavo z uporabo različnih digitalnih okolij (Microfoft Teams, VOX srečanja, Arnesove spletne učilnice, Zoom …). Marsikateri učitelj se je moral na novo prijaviti v spletno okolje, oblikovati svojo identiteto, urediti pregled nad svojimi uporabljenimi gesli (ali poiskati pomoč pri pozabljenem geslu), se znajti v popolnoma novem okolju in v njem aktivno sodelovati. Aktivi učiteljev so se že na začetku šolskega leta odločili, katera komunikacijska orodja in okolja bi bila primerna in dostopna njihovim učencem in s katerimi bi najlažje v času pouka na daljavo vzpostavili ter vzdrževali stik. Priporoča se, da učitelji s temi komunikacijskimi kanali seznanijo učence že v času pouka v šoli ter jih po potrebi in smiselno vključujejo v šolske dejavnosti. Dobro bi bilo, da učitelji v vzgojno-izobraževalni proces občasno vključujejo tudi digitalna orodja in digitalne vsebine, televizijske vsebine in e-učbenike, torej gradiva, ki so primerna tako za učenje v šoli kot na daljavo. Vsak učitelj naj presodi, kako bo vodil in podpiral učence pri učenju na daljavo, da bo dal poudarek znanju in veščinam, ki so potrebna za nadaljnje šolanje, ter ohranjal raven znanja učencev. Hkrati pa ne smemo pozabiti nase, poskrbeti moramo za dobro psihofizično počutje in ohranjati optimizem. Ostanimo zdravi. Želim vam uspešno šolsko leto. UVODNIK | RAZREDNI POUK | 2020 | 2 | 4 Vesna Vršič, odgovorna urednica