solska kronika 2017 3.indd

433 1.19 Objavljena recenzija, prikaz knjige, kritika Prvi Nacionalni posvet šola in muzeji Prvi Nacionalni posvet ŠOLA IN MUZEJI je potekal maja 2017 v Mariboru, v organizaciji Zavoda EDUCA izobraževanje iz Nove Gorice, Skupnosti muzejev Slovenije in Zavoda RS za šolstvo. Kot cilj posveta so organizatorji izpostavili dvig muzejsko-pedagoške teorije in prakse v Sloveniji in iskanje sinergij med vrtci, osnovnimi in srednjimi šolami, strnjenih v štirih glavnih vsebinskih sklopih. Do kakšnih ugotovitev so prišli udeleženci in organizatorji, so deloma razkrili tudi rezultati ankete Zavoda EDUCA, izvedene zadnji dan posveta. Prijazno mi jih je posredoval direktor zavoda, gospod Štefan Krapše, vodja izobraževanja in pobu- dnik posveta, za kar se mu lepo zahvaljujem. Vsi prispevki posveta so dostopni v e-zborniku objavljenih referatov, predstavljenih plakatov in prikazanih delavnic na strani: www.šolainmuzeji.si. Organizator posveta, zasebni Zavod EDUCA izobraževanje iz Nove Gorice, si za lokacijo posveta ni naključno izbral mesta ob Dravi, saj je izhajal iz žlahtne in bogate tradicije slovenske muzejske pedagogike, ki ima korenine prav v Ma- riboru, kjer so leta 1958 v predhodnici današnjega Muzeja narodne osvoboditve zaposlili prvega slovenskega muzejskega pedagoga. 1 TEMELJNI NAMEN IN AMBICIJA POSVETA Glavno vodilo, ki so mu organizatorji sledili, je kvalitativni dvig muzejsko- -pedagoške teorije in prakse v Sloveniji in iskanje medsebojnih sinergij med vrtci, osnovnimi in srednjimi šolami ter muzeji in galerijami. Kakor je tudi poudaril vodja izobraževanja v Zavodu EDUCA, Štefan Krapše , » da ključ uspešnega so- delovanja med vzgojno-izobraževalnimi ustanovami in muzeji, na obisk muzeja na eni strani postaja skrbna pedagoška priprava otrok v vrtcu oziroma v šoli ter prilagojeni pedagoško/didaktični pristopi s strani muzejskih kustosov/pedagogov na drugi strani.« 2 Kako pomembno je medinstitucionalno sodelovanje, je že v prejšnjem sto- letju zapisal John Dewey, ki je šolo videl kot smiselno obliko aktivnega učenja in v izobraževanje vključil tudi muzej: »V šoli je veliko skrajno nepomembnih učnih vsebin, ki so polne naučenih dejstev, ki sploh niso dejstva in se jih je treba pozne- 1 Zavod EDUCA izobraževanje iz Nove Gorice se že 26 let uspešno posveča organizaciji strokov- nih izobraževalnih dogodkov, posebej izobraževanju na področju javnega sektorja in znotraj le-tega predvsem v vzgoji in izobraževanju. EDUCA je v teh letih izvedla okoli 230 seminarjev, posvetov, konferenc in delavnic s preko 700 uglednimi predavatelji ter z okoli 11.200 zadovoljni- mi udeleženci. 2 glej tudi www.sta.si/2391427/na-posvetu-v-mariboru-o-muzejski-pedagogiki Poročila in ocene

RkJQdWJsaXNoZXIy