Podjetniško trgovska zbornica Združenje šol vožnje ZDRUZENJE ŠOL VOŽNJE St. 33, december 2011 Iz vsebine številke: UVELJAVITEV PRAVILNIKOV OD AVGUSTA DO DECEMBRA 2011 AKTIVNOSTI SAŠ V ZVEZI Z NOVIMI TESTNIMI POLAMI ZA OPRAVLJANJE TEORETIČNEGA DELA VOZNIŠKEGA IZPITA Z ZBORA ČLANIC SAŠ NOVI REHABILITACIJSKI PROGRAMI AKTIVNOSTI FORUMA ZA USPOSABLJANJE VOZNIKOV POJASNILA MINISTRSTVA/AGENCIJE NA VPRAŠANJA NAŠIH ČLANOV KDAJ SE IZTEČEJO POMEMBNI PREHODNI ROKI? ALI STE TVEGAN PIVEC? KAJ PA VAŠI KANDIDATI? AKTUALNO Spoštovane direktorice in direktorji šol vožnje! Pripravljamo se na novo leto in poslavljamo starega, ki je na področje šol vožnje prineslo spremembe in izzive pri prilagajanju novi zakonodaji. Pričakovanja, da bomo po sprejemu novih predpisov vsaj nekaj časa delali po uveljavljenih določbah so verjetno spet nerealna. Doslej je vsaka vlada spreminjala prometno zakonodajo. Običajno najprej posluša »glas ljudstva«, šele potem stroka. Združenje šol vožnje bo tudi v bodoče iskalo pot do pristojnih za področje prometa in si prizadevalo za spremembe, usmerjene k izboljševanju pogojev dela šol vožnje in kakovosti pri izvajanju usposabljanja kandidatov za voznike. V mesecu, dobrih želja vam želimo, da jih v prihajajočem letu čim več uresniči. Želimo vam, da v letu, ki prihaja dosežete tako zasebne kot poslovne cilje, ki ste si jih zastavili. Uspeh naj spremlja vas in vaše kandidate na začrtani poti. Želimo vam srečno in varno vožnjo skozi leto 2012. Brane Lotrič Predsednik združenja šol vožnje in Strokovna služba PTZ UVELJAVITEV PRAVILNIKOV OD AVGUSTA DO DECEMBRA 2011 Zakon o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10 - ZVoz) je začel veljati 1. aprila 2011, uporabljati pa se je začel 1. julija 2011. Z določbami tega zakona so se do danes že uskladili nekateri pravilniki, medtem ko na objavo nekaterih še vedno čakamo. Pravilniki, ki še niso usklajeni z določbami ZVoz, se uporabljajo vkolikor niso v nasprotju z določbami zakona. 18. novembra 2011 je bil v Uradnem listu RS št. 93/11 objavljen tudi Pravilnik o izpitnih centrih za voznike motornih vozil, ki je začel veljati 3.12.2011. Povezave na aktualne predpise, s področja prometa, smo za vas zbrali in nanje vzpostavili povezavo s spletne strani SAŠ. AKTIVNOSTI SAŠ V ZVEZI Z NOVIMI TESTNIMI POLAMI ZA OPRAVLJANJE TEORETIČNEGA DELA VOZNIŠKEGA IZPITA Sredi avgusta so se na izpitnih centrih začele uporabljati nove testne pole za preverjanje teoretičnega znanja kandidatov za voznike motornih vozil kategorije B. Posledica uvedbe novih testnih pol je bil drastičen upad uspešnosti kandidatov pri opravljanju teoretičnega dela vozniškega izpita. Agencija RS za varnost prometa (AVP) pred uvedbo novih testnih pol učiteljem predpisov ni omogočila vpogleda v vsebino spremenjenih testnih pol, kot je bila praksa v minulih letih. O problematiki so razpravljali člani izvršilnega odbora SAŠ. Člani izvršilnega odbora so se strinjali, da bi se testi moralo iskati znanje in ne neznanje. Glede na informacije, ki so jih prejeli od kandidatov, so se strinjali, da k velikemu upadu uspešnosti na teoretičnem delu vozniškega izpita, velik delež prispevajo tudi tiste šole vožnje, ki tečajev ne izvajajo. Nekateri člani izvršilnega odbora so od kandidatov zbrali vprašanja, ki so kandidatom povzročala težave na izpitu in pri pregledu le-teh ugotovili, da so tista z več možnimi odgovori, pogosto zastavljena zavajajoče. Ugotovili so tudi, da so nekatera vprašanja zelo povezana s prakso in samo tehniko vožnje, zato bi kandidati nanje verjetno lažje odgovorili potem, ko bi že nekaj ur vozili, kar pa po novem načinu opravljanja vozniškega izpita ni mogoče. Na predlog izvršilnega odbora SAŠ je AVP trem predstavnikom SAŠ omogočila vpogled v nove testne pole. Predstavniki SAŠ so AVP opozorili, da skrivanje testnih pol pred učitelji predpisov ni smiselno, saj je bil že oktobra komplet vseh testnih pol objavljen na spletnih straneh, kar je takoj vplivalo na dvig uspešnosti kandidatov na teoretičnem delu vozniškega izpita. Predstavniki SAŠ so objavljena vprašanja pregledali in svoje pripombe predstavili g. Bocu na sestanku dne 21.11.2011. Na podlagi analize ugotovitev predstavnikov SAŠ so se dogovorili, da bo AVP izpitnim centrom poslala pojasnilo, na podlagi katerega bodo izpitni centri poenotili ocenjevanje in pri podajanju ocene na določena vprašanja upoštevali tudi odgovore, za katere so ugotovili, da imajo več pravilnih odgovorov, kot je označeno v kontrolnikih izpitnih centrov. V pripravi so tudi nove testne pole za preverjanje znanja voznikov, ki želijo opravljati vozniški izpit za vožnjo motornih vozil A1, A2 oziroma A kategorije. SAŠ je na AVP naslovila prošnjo, da se predstavnikom izpitnih centrov in SAŠ omogoči pregled teh testnih pol, še preden bodo dane v tisk. Tako bi imeli možnost vnaprej preprečiti težave, ki so se pojavile ob spremembi testnih pol avgusta letos. Na odgovor AVP, v zvezi s to prošnjo, še čakamo. Z ZBORA ČLANIC SAŠ V torek 21. novembra je potekal 11. Zbor Sekcije avtošol Slovenije (SAŠ). V pregledu preteklega dela je bilo ugotovljeno, da je sekciji uspelo opozoriti zakonodajalce na nekatera ključna vprašanja pri sprejemanju Zakona o voznikih, vendar številne pripombe stroke niso bile upoštevane in pri izvajanju nekaterih določb še vedno ostajajo problemi. Člani so se, zaradi zakonske spremembe poimenovanja avtošol, odločili tudi za preimenovanje svoje stanovske organizacije v Združenje šol vožnje Slovenije. Predstavniki slovenskih šol vožnje so predstavnike Ministrstva za promet in Javne Agencije za varnost v prometu ponovno opozorili na diskriminatorno obravnavo učiteljev vožnje, ki ob pridobljenih petih kazenskih točkah izgubijo pravico do dela. Strinjajo se, da morajo k boljši prometni varnosti prispevati tudi s svojim zglednim ravnanjem, želijo le, da se enak ukrep uvede za vse, ki bi morali ravnati zgledno v prometu (člane izpitnih komisij, zaposlene na Agenciji za varnost prometa, policiste). Sprejeli so poročilo o delu za minulo leto in program dela za leto, ki prihaja. Zaradi različne prakse, ki je posledica spremenjene določbe Zakona o voznikih glede opravljanja dela po podjemni pogodbi je Nina Globočnik, direktorica Inštituta za delodajalce pri Gospodarski zbornici Slovenije, prisotnim predstavila Fleksibilne oblike dela - Pogodba o zaposlitvi ali pogodba o delu. Nesporno je, da v primeru, ko obstajajo elementi delovnega razmerja, ni dopustno sklepati pogodb o delu. Zaradi različne prakse pri odločanju inšpektorjev za delo je bil sprejet sklep, da gospa Globočnik poskuša pridobiti natančnejše pojasnilo Inšpektorata RS za delo o obsegu dela, ki se ne šteje kot trajno opravljanje dela. Udeleženci zbora so se imeli možnost podrobneje seznaniti tudi z uvedbo novih rehabilitacijskih programov za voznike, ki kršijo pravila. Po posameznih programih so bile predstavljene obveznosti kršiteljev cestno prometnih pravil, ter možnosti oziroma obveznosti za vključitev v programe. Predstavljeni so bili: • Rehabilitacijski programi (Helena Wechtersbach - Agencija za varnost prometa) • Kontrolni zdravstveni pregledi (ga. Blanka Mikel Mežnar - Ministrstvo za zdravje) • Zdravstveni pregled s svetovanjem - novosti v zakonodaji (prof. dr. Marko Kolšek - Medicinska fakulteta) • Program edukacijskih in psihosocialnih delavnic (dr. Vlasta Zabukovec - Društvo psihologov Slovenije), • Začasni odvzem vozniškega dovoljenja in pogojna odložitev prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja, mag. Petra Čas, Okrajna sodnica, Okrajno sodišče Slovenj Gradec. Zaradi aktualnosti tematike smo predavatelje zaprosili za predstavljene predstavitve. Predstavitve, ki smo jih uspeli dobiti smo objavili na spletni strani SAŠ, nekatere pa še pričakujemo. Predstavniki Ministrstva za promet in Agencije za varnost prometa so prisotnim na zboru podali tudi odgovore na vprašanja, ki so jih člani izpostavili v zvezi z izvajanjem nove prometne zakonodaje. NOVI REHABILITACIJSKI PROGRAMI V zvezi z rehabilitacijskimi programi za voznike se pojavlja veliko vprašanj predvsem v primerih, ko vozniki del kazenskih točk dosežejo zgolj s prekrški, pri katerih niso vozili pod vplivom alkohola ali drugih psihoaktivnih snovi, ter v primerih, ko vozniki del kazenskih točk pridobijo tudi zaradi vožnje pod vplivom alkohola oziroma drugih psihoaktivnih snovi. V vseh primerih kjer je del kazenskih točk voznik pridobil z vožnjo pod vplivom alkohola se je voznik dolžan udeležiti tistega programa, ki je namenjen takšnim voznikom, ne glede na to, da je mogoče delež kazenskih točk, ki jih je voznik pridobil s kršitvami ostalih pravil večji od deleža pridobljenih zaradi vožnje pod vplivom alkohola. Z namenom, da se čim širši javnosti omogoči vpogled v programe, ki so vzpostavljeni za resocia-lizacijo voznikov, ki kršijo prometna pravila, je Agencija RS za varnost prometa na svoji spletni strani objavila zbir informacij v zvezi s temi programi. AKTIVNOSTI FORUMA ZA USPOSABLJANJE VOZNIKOV 27. oktobra so se na ustanovnem forumu sestali predstavniki različnih interesnih skupin, katerih aktivnosti so usmerjene v usposabljanje voznikov. Agencija za varnost v prometu je prepoznala takšno obliko delovanja kot priložnost za analiziranje obstoječega stanja na področju usposabljanja in oblikovanje strokovnih predlogov rešitev, ki bodo vodilo za spremembe zakonodaje, ki bi v bodoče lahko vodile k boljši usposobljenosti voznikov. Forum odpira vrata strokovni javnosti: pedagogom, strokovnjakom iz področja medicine, psihologije, ... vsem ki lahko prispevajo k boljšemu usposabljanju in usposobljenosti voznikov. Prisotni na ustanovnem sestanku so se dogovorili za način dela in določili prioritete za obravnavo tem na naslednjih sestankih foruma, kjer bodo obravnavali: Nadzor Model usposabljanja v šolah vožnje in model preverjanja znanja na izpitih Usposabljanje učiteljev vožnje in učiteljev predpisov ter njihov status Usposabljanje članov izpitnih komisij ter njihov status Informiranje strokovne in širše javnosti V forumu za usposabljanje voznikov sodelujejo tudi predstavniki SAŠ, zato imate, preko njih, vsi člani SAŠ možnost opozoriti na težave, s katerimi se soočate pri svojem delu. Prejete pobude in opozorila bodo obravnavana v okviru foruma, ki bo sprejel tudi odločitev za izvedbo aktivnosti, ki bi pripomogle k odpravi tovrstnih problemov in boljši usposobljenosti voznikov. Vaše predloge in pripombe pričakujemo na naslov avtosole@gzs.si. Na podlagi zbranih pripomb članov je na sestanku foruma, dne 7.12.2011, predstavnik SAŠ izpostavil: • problem natančnejše definicije primerov v katerih je mogoče opravljati delo po podjemnih pogodbah. AVP v register vpisuje šole vožnje, čeprav izkažejo da bodo določeni delavci opravljali delo po podjemni pogodbi. Iz vseh pojasnil, ki smo jih do sedaj dobili z ministrstva in iz pravne službe GZS izhaja, da v primeru obstoja elementov delovnega razmerja opravljanje del na podlagi podjemne pogodbe ni dopustno, inšpektorat za delo pa na vprašanja, ki smo jih poslali pred pol leta še vedno ni podal odgovora. • Odgovor inšpektorata bo poskusila pridobiti A VP. • Zakon o voznikih za nekatere administrativne napake, ki jih lahko namerno ali po pomoti naredi učitelj vožnje na terenu predvideva nesorazmerno visoke globe za pravno osebo. Tako je tudi v primerih, ko odgovorna oseba pravne osebe, zaradi narave dela, ne more nadzirati učitelja vožnje v vsakem trenutku, saj ne more biti na terenu z vsakim učiteljem vožnje. • g. Hribar je pojasnil, da policija pri nadzoru izreka globe za storjene kršitve in pri tem glede na naravo storjene kršitve presodi, kdo je odgovorna oseba za storjeno kršitev. • Predlog, da bi predstavnik SAŠ lahko sodeloval pri izvajanju strokovnega nadzora • G. Zajc je predstavil izkušnjo o neučinkovitosti tovrstnega sodelovanja na področju prevozov. Prisotni so se strinjali, da morajo šole vožnje dobiti povratno informacijo o ugotovitvah izvedenega strokovnega nadzora, zato je bila sprejeta odločitev, da agencija pripravi metodologijo za zbiranje podatkov in enkrat letno poroča o izvedenih strokovnih nadzorih in predstavi ugotovitve. Takšna predstavitev lahko potem služi kot vodilo pri delu šol vožnje in izhodišče za nadaljnji razvoj na področju usposabljanja voznikov. • Problem, da nekatere šole vožnje usposabljajo kandidate iz vožnje, še preden kandidati opravijo teoretični del vozniškega izpita, pomeni konkurenčno prednost za kršitelje. Kršitve niso ustrezno nadzorovane, zato so vse pogostejše. • Tudi na tem področju bodo izvedene aktivnosti nadzora, da se ugotovijo razsežnosti kršitev. • Javno dostopni podatki o finančnem poslovanju šol vožnje v povezavi z podatki o številu kandidatov, ki jih na vozniški izpit pripelje posamezna šola vožnje, kažejo na velike razlike pri poslovanju šol vožnje in vzpostavljajo sum, na kršitve pri izvajanju usposabljanja, davčne utaje in kršitve pravic delavcev. • AVP bo izvedla analizo teh podatkov in na podlagi analize definirala možne kršitve, ki bi jih bilo iz teh podatkov mogoče razbrati. Na podlagi rezultatov te analize bodo sprejete odločitve za nadaljnje ukrepanje. Predstavnik izpitnih centrov je izpostavil problem, ki ga vse pogosteje zaznavajo pri svojem delu. Šole vožnje vključujejo v proces usposabljanja kandidate, ki nameravajo nadaljevati vožnjo tudi s spremljevalcem že pri 15 letih in pol. Takšno ravnanje je v nasprotju z določbo tretjega odstavka 51. člena Zakona o voznikih. • GZS-PTZ opozori člane SAŠ na kršitev zakona. Zakon o voznikih določa splošni pogoj za vključitev v proces usposabljanja v šoli vožnje v 38. členu na način, da se kandidat sme začeti usposabljati v šoli vožnje, če mu ne manjka več kot šest mesecev do starosti, predpisane za pridobitev pravice vožnje motornega vozila. To pravilo velja splošno za vse kategorije motornih vozil. Za vožnjo s spremljevalcem pa so določene posebne obveznosti in posebne pravice v 51. členu Zvoz, pri čemer je določena tudi izjema glede starostnega pogoja za vključitev v program usposabljanja. Tako za te kandidat velja, da se smejo vključiti v proces usposabljanja šele, ko dopolnijo starost 16 let (tretji odstavek 51. člena). Če šola a vožnje kandidata vključi v tečaj pred dopolnjenim 16. letom starosti je storila prekr-! šek, za katerega zakon predpisuje tudi globo. S področja izvajanja dodatnih programov usposabljanja za voznike začetnike in voznike, ki se udeležujejo dodatnih programov za izbris kazenskih točk so bile izpostavljene kršitve, saj nekateri izvajalci programov ne izvajajo in le prodajajo potrdila, ter primeri, ko se predpisani programi izvajajo v manjšem obsegu, kot je predpisano. • Na to področje se usmeri nadzor. POJASNILA MINISTRSTVA / AGENCIJE NA VPRAŠANJA NAŠIH ČLANOV A Pogoji za ponovno pridobitev vozniškega dovoljenja po 1.10 2011 Ministrstvo za promet je podalo pojasnilo v zvezi z iztekom prehodne določbe, ki je zamaknila začetek uporabe 58. člena Zakona o voznikih, ki ureja ponovno pridobitev vozniškega dovoljenja. Na podlagi uvedene spremembe se lahko od 1.10.2011 k vozniškemu izpitu priglasijo tisti, ki predložijo zdravniško spričevalo o opravljenem kontrolnem zdravstvenem pregledu in dokazilo, da so opravili program dodatnega usposabljanja za varno vožnjo (če prenehanje vozniškega dovoljenja ni bilo izrečeno zaradi vožnje pod vplivom alkohola) oziroma rehabilitacijskega programa, če so jim bile izrečene kazenske točke zaradi vožnje pod vplivom alkohola ali drugih psihoaktivnih snovi. Pojasnilo Ministrstva za promet je objavljeno na spletni strani SAŠ. Pojasnilo glede plačila potrdila o vozniškem izpitu V zvezi s plačevanjem potrdila o vozniškem izpitu je Ministrstvo za promet prejelo vešje število vprašanj, zato je v zvezi s tem izdalo pojasnilo, v katerem navaja, da se kandidatu, ki opravila vozniški izpit, zaračuna celotna cena vozniškega izpita po Pravilniku o višini stroškov vozniškega izpita in preizkusa znanja. V tej ceni pa so zajeti vsi materialni in drugi stroški, torej tudi strošek Potrdila o vozniškem izpitu. V kolikor pa želi oseba, voznik, kandidat pridobiti Potrdilo o vozniškem izpitu posebej, torej ne ob opravljanju vozniškega izpita, mora to potrdilo plačati po ceni določeni v Pravilniku o določitvi cen tiskovin, obrazcev, tablic in določenih storitev v postopkih s področja varnosti cestnega prometa. Celotno pojasnilo je objavljeno na spletni strani SAŠ. A Ustreznost vozil za poučevanje in opravljanje vozniškega izpita kategorije BE ter vpis kode 96B. Člani SAŠ so nas opozorili, da prihaja do različnih zahtev in tolmačenj med šolami vožnje ter izpitnimi centri glede karakteristik vozil, ki se uporabljajo za izvajanje usposabljanja kandidatov za voznike motornih vozil in opravljanje vozniškega izpita kategorije BE ter za vpis kode 96B v vozniško dovoljenje. Zaradi težav, ki so se pojavile ob različnih tolmačenjih smo za uradno pojasnilo zaprosili pristojno ministrstvo in pri tem izpostavili vprašanja: Ali je v šoli vožnje dopustno usposabljati in potem tudi opravljati vozniški izpit kategorije BE s skupino vozil, če največja dovoljena masa skupine vozil ne presega 3500 kg? Ali za usposabljanje in opravljanje vozniškega izpita za vpis kode 96 B šola vožnje sme uporabljati kombinacijo vlečnega vozila in priklopnika, kljub temu, da največja dovoljena masa skupine vozil ne presega 3500 kg? Ali mora biti vlečno vozilo pri usposabljanju kandidatov za voznike kategorije BE opremljeno in predelano kot specialno vozilo šole vožnje (vgradnja dodatnih stopalk)? Obširen odgovor na zastavljena vprašanja je objavljen na spletni strani SAŠ, iz katerega nedvomno izhaja, da je mogoče uporabljati za usposabljanje in opravljanje vozniškega izpita navedenih kategorij le skupine vozil, ki tudi spadajo v kategorijo za katero se opravlja vozniški izpit. Prav tako pa morajo biti vlečna vozila kategorije B opremljena z dodatno stopalko sklopke, zavore in plina za učitelja vožnje. KDAJ SE IZTEČEJO POMEMBNI PREHODNI ROKI? Zamenjava napisa na svetlobnih tablah s katerimi so označena vozila na katerih se usposabljajo kandidati za voznike - najkasneje do 1. aprila 2012 (30. člen ZVoz v povezavi s prvim odstavkom 96. člena ZVoz) Register kandidatov, evidenčni karton vožnje, dnevni razvid vožnje in dnevnik usposabljanja iz teorije, ki so bili izdani na podlagi Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 56/08-UPB, 58/09 in 36/10) se lahko v šolah vožnje uporabljajo - do 1. julija 2012. (32. člen Pravilnika o šolah vožnje in vodenju registra šol vožnje (Uradni list RS, št. 44/11)" ALI STE TVEGAN PIVEC? KAJ PA VAŠI KANDIDATI? Katedra za družinsko medicino na Medicinski fakulteti v Ljubljani od leta 2003 izvaja, pod vodstvom prim. prof. dr. Marka Kolška, projekt SPOROČILO V STEKLENICI. Namen projekta je zmanjševanje rabe alkohola in zmanjševanje škodljivih posledic rabe alkohola med prebivalci Slovenije, tako mladimi kot odraslimi vseh družbenih slojev. Ste se kdaj vprašali v katero kategorijo pivcev bi vas uvrstila medicina? Sedaj imate možnost, da to ugotovite s pomočjo anonimnega vprašalnika. Ker verjamemo, da se s svojim ravnanjem trudite biti zgled vašim kandidatom, menimo, da je tako tudi na področju uživanja alkohola, zato vam svetujemo, da na reševanje testa, ki je anonimen, napotite svoje kandidate. Tudi mednarodne raziskave namreč kažejo na zelo pereč problem mladih, ki na zabavah zaužijejo večje količine alkohola in se potem podajo na vožnjo, tvegano tako za njihova življenja, kot življenja vseh ostalih, ki jih srečajo na cesti. Spletna stran, ki je vzpostavljena za namen izvajanja projekta, vsebuje tudi številne informacije, s katerimi si lahko pomagate pri predavanjih o vplivu alkohola na voznika in njegove sposobnosti za vožnjo. AKTUALNO Na željo članov SAŠ navajamo spletne strani, na katerih so objavljene zanimive in uporabne vsebine, ki avtošolam lahko koristijo pri izvajanju teoretičnega dela programa usposabljanja ali pa omogočijo vpogled v informacije, ki lahko služijo kot vodilo za prihodnje delo SAŠ: Svetujemo vam ogled! ® Preventivna kampanja Hvala ker voziš zmerno ® Projekt: Še vedno vozim, vendar ne hodim ® Avtošola v živo ® Poučne vsebine na spletni strani Ministrstva za promet Varna in pravilna vožnja po avtocesti • 1. film - vključevanje na avtocesto • 2. film - vožnja po avtocesti • 3. film - prehitevanje po avtocesti • 4. film - nujna ustavitev na avtocesti • 5. film - izključevanje iz avtoceste ® DARS: Nasveti in video posnetki za varno vožnjo ® Anglija: preventivni napotki, hitrost, vožnja pod vplivom alkohola in drog, vožnja v različnih pogojih ® IAM motorning trust: nasveti za varno vožnjo ® Prikazi izvedbe različnih praktičnih elementov vožnje. ® CIECA - Projekti in študije mednarodnega združenja organov pristojnih za vozniške izpite Povezave na te spletne strani so objavljene tudi na straneh, ki jih pripravljamo in urejamo le za člane SAŠ. Do njih lahko dostopate članice s svojim uporabniškim imenom in geslom. Če ste uporabniško ime in geslo pozabili, lahko pošljete elektronsko sporočilo na avtosole@gzs.si oz. pokličete na tel. 01 58 98 000, da vam bomo uporabniško ime in geslo ponovno poslali. Izdaja: Gospodarska zbornica Slovenije - Podjetniško trgovska zbornica, Dimičeva 13, Ljubljana Kontakt: avtosole@gzs.si, T:(01) 5898 312, 5898 335 Odgovorni urednik: mag Brane Lotrič, predsednik SAŠ SAŠ novice pripravila: Lidija Flajs SAŠ novice ste prejeli, ker ste član GZS-PTZ Združenja šol vožnje. Če SAŠ Novic ne želite več prejemati, pošljite elektronsko sporočilo z naslovom "ODJAVI" na naslov avtosole@gzs.si.