SAMOUPRAVNA PREOBRAZBA KULTURE Zrahljani stiki z uporabniki Delegatom za skupščino samoupravne interesne skupnosti za kulturo občine Ljubljana Center je bilo na prvi seji v novem mandatu predloženo poročilo, ki je nastalo na podlagi poročil o delu vseh občinskih kulturnih in Ijubljanske kulturne skupnosti ter prika-zuje oris dejavnosti, dogajanj, dosežkov in problemov na področju kulture v Ljubljani za obdobfe delovanja prvega tnandata samoupravnih interesnih skupnosti. Tak prikaz nam omogoča celovit pregled prizadevanj, ki so bila včasih uspešna in so 'izkazana v dosežkih na po-dročju kulturnih dejavnosti deloma pa ne in odražajo na ta način še vedno mnogo odpr-tih in nerešenih vprašanj na področju kulture v Ljubljani. Nosilcem samoupravne kulturne politike so bile te-meljne naloge začrtane z Za-konom o kulturnih skupno-stih in samoupravnimi spora-zumi o ustanovitvi občinskih interesnih kulturnih skupno-stih. Ze z samim samoupravnim sporazumom o ustanovitvi je bilo v nekaterih elementih za-stavljeno delovno področje občinskim kulturnim skup-nostim. Tako so naloge občin-skih kulturnih skupnosti predvsem v naslednjem; - načrtovanje kulturnih de-javnosti v posameznih obči-nah; - spodbujanje kulturnega dogajanja v delovnih organi-zacijah; - spodbujanje kulturnega dogajanja v KS; - izpeljava dogovarjanja o programih kulturnih dejavno-sti; - skrb za zagotavljanje po-trebnih sredstev; - nadzor nad uresničeva- njem dogovorjenih progra-mov; - povezovanje s kulturnimi skupnostmi drugih občin; Z namenom uresničevanja določenih skupnih interesov, pravic in nalog je bila usta-novljena še ljubljanska kul-turna skupnost. Skupne nalo-ge, ki so ji bile zaupane so predvsem v povezovanju in usklajevanju skupnih intere-sov občinskih kulturnih skupnosti, s čimer bo zago-tovljena enotna politika kul-turnega razvoja mesta ter na drugi strani enakomernejša razporeditev v vseh občinah. Problematika in organiziranost kulture V prikazu problemov, ki so zavirali polni razmah samo-upravne kulturne politike in iz nje izhajajoče kulturne ustvarjalnosti ugotavljamo, da jih v preteklem obdobju ni bilo malo. Elementi te proble-matike so bili predvsem v: - razmeroma šibki in ne-funkcionalni medsebojni po-vezanosti področja kulturno-umetniške dejavnosti z zdru-ženim delom in iz tega izhaja-jo pomanjkljivosti - glede dogo-varjanja in svobodne menjave dela; - skromen delež kulturne osveščenosti, kulturne politi-ke in načrtovanja kulturnega razvoja v temeljnih organiza-cijah združenega dela in kra-jevnih skupnostih; - odsotnosti poglobljenih vsebinskih razprav, razgovo-rov in kritike; - razdrobljenosti in medse-bojni nepovezanosti sestav-nih delov kulturnega življe-nja; - pereč gmotni položaj kul-turno-umetniških dejavnosti, kar je imelo za posledico pro-bleme pri uresničevanju pro-gramov, nagrajevanju delav-cev, spodbujanje k novim ustvarjalnim dosežkom ter re-ševanja prostorske problema-tike. Zato se je v preteklem ob-dobju najčešče razpravljalo ravno o navedeni problemati-ki in načinih reševanja le-te. Že v letu 1975 je bilo odprto vprašanje organiziranosti kul-turnih organizacij ter njihovih dejavnosti v Ljubljani. Ra-zmišljanja so bila predvsem v smeri integracijskih procesov na gledališkem, glasbenem, likovnem in knjižničarskem področju, kar naj bi imelo za posledico boljšo kvaliteto in smotrnejšo porabo sredstev. Kljub dogovorjenim stali-ščem in začetim akcijam pa z dosedanjo konkretizacijo do-govarjanja ne moremo biti za-dovoljni. Eden od objektivnih vzro-kov neizvajanja vseh dogo-vorjenih stališč, pri naporih za boljšo organiziranost kul-turnih dejavnosti in stabiliza-cijskih prizadevanj, so v sla-bih prostorskih, kadrovskih, materialnih in tehničnih mož-nostih. Vendar nam nekatere dobro začete ali izpeljane ak-cije potrjujeio, da bi se dalo kljub navedenim razlogom narediti na tem področju več konkretnega. Artur Boroje