KAM, OSMOŠOLCI? Na eni izmed pomembnih življenskih prelomnic se je v letošnjem šolskem letu znašlo 365 učencev osmih razredov osnovnih šol v naši občini, ki zaključujejo osnovnošolsko obveznost in izbirajo svoj bodoči poklic, sebi najust-reznejšo možnost nadaljevanja šolanja v sistemu srednjega usmerjenega izobraževanja. Kdo lahko pri izbiri poklica svetuje mlademu človeku? Dobronamerni starši so prepričani, da je to njihova dolžnost in tudi pravica in tako tudi je, vendar le dokler so informatorji inspodbujevalci za poklicno odločanje svojih otrok. V primerih, kadar starši menijo, da morajo odl-očanje v celoti vzeti v svoje roke, pa lahko s takim rav-nanjem naredijo več škode kot koristi. Služba poklicnega usmerjanja je tako razvejana in orga-nizirana, da lahko in mora strokovno pomagati vsem, ki njeno strokovno pomoč potrebujejo. Na žalost vse preveč ljudi teh možnosti nepoznaalipaimajozastarelepredstave o tej dejavnosti. Sodobno poklicno usmerjanje nikakor ni več samo pomoč osmošolcem pri prehodu v srednje us-, merjeno izobraževanje, temveč skuša strokovno potnagati vselej, kadar človek hoče ali mora spremeniti področje svojega poklicnega udejstvovanja. S poklicnim usme-rjanjem se zato morajo ukvarjati tako svetovalni delavci in učitelji na vseh vrstah šol kot tudi delavci v kadrovskih slu-žbah delovnih organizacij. Za poglobljeno poklicno sveto-vanje pa je organizirana služba poklicnega usmerjanja pri Samoupravni skupnosti za zaposlovanje in priznati je tre-ba, da ta aktivnost v naši občini ni majhna. Na vseh šolah aktivno delujejo komisije za poklicno us-merjanje. Šolski svetovalni delavci v sodelovanju z učitelji, starši in sodelavci skupnosti za zaposlovanje individualno svetujejo vsakemu učencu ob upoštevanju učnegauspeha, testnih rezultatov, interesne usmerjenosti, nekaterih osebnostnih lastnosti, delovnih in učnih navad, poklicnih namer in poklicnih želja staršev za otroka, domačih razmer, mnenja staršev in učiteljev o poklicni izbiri in ne nazadnje tudi možnosti za zaposlitev. Strokovni delavci Skupnosti za zaposlovanje so med letošnjimi osmošolci že izvedli Anketo o izbiri poklica. Med drugim so že zbrani podatki o poklicnih namerah—o izobraževalnihusmeritvah.vkateresenameravajovključi-ti naši učenci v šolskem letu 1985/86. Poklicne namere po izobraževalnih usmeritvah za učence naše občine so na-slednje: kmetijska usmeritev 5 učencev, veterinarska 4, živilska 1, gozdarska 2, kovinsko-predelovalna 82, kemij-ska 1, farmacevtska 6, elektrotehniška 29, računalniška 13, gradbeniška 4, geodetska 1, lesarska 27, tekstilno-tehnološka 22, PTT prometna 5, ekonomska 30, gostinsko-turistična 8, zdravstvena 20, kulturna 4, pedagoška 21, družboslovna 28, naravoslovno-matematična 11, osebne storitve 11, notranje zadeve 3, ljudska obramba 1, v šole izven regije nameravajo 4 učenci, 7ješeneodločenih, 2bos-ta ostala na kmetiji, 13 pa jih namerava v zaposlitev takoj po končani osnovni šoli. Za rudarsko, geološko, meta-lurško, grafično, papirniško, obutveno, usnjarsko-predelovalno, cestno-prometno in pomorsko usmeritev ni namer. Poudariti je potrebno, da so to le namere, želje, inda bo v času do dejanskega vpisa v 1. letnik prav gotovo še prišlo do določenih spremeipb. Kljub temu pa so podatki dokaj zgovorni in nam povedo marsikaj. Svet za vzgojo in izobraževanje pri OK SZDL in Koordi-nacijski odbor za poklicno usmerjanje sta na skupni seji konec novembra med drugim obravnavala tudi problema-tiko poklicnega usmerjanja v občini Grosuplje in sprejela več konkretnih sklepov za še kvalitetnejše izvajanje te zahtevne naloge. Na isti sejijebil tudi potrjen predlog razpi-ša za vpis v 1. letnik srednjih šol po programih v srednjem usmerjenem izobraževanju za šolsko leto 1985/86 in sicer: 1 oddelek kovinsko-predelovalne usmeritve, skrajšani program Obdelava kovin in upravljanjestrojev(II.stopnja zahtevnosti) 2 oddelka kovinsko-predelovalne usmeritve, srednji program Kovinarstvo in strojništvo (IV. in V. stopnja zahtevnosti) 1 oddelek družboslovne usmeritve, srednji program Družboslovno-jezikovna dejavnost (V. stopnja zahtevno-sti) 1 oddelek družboslovne usmeritve, srednji program Ad-ministrativna dejavnost (IV. stopnja zahtevnosti) 1 oddelek ekonomske usmeritve, srednji program Poslovno-finančna dejavnost (V. stopnja zahtevnosti) Šolski center Ivančna gorica že četrto leto izvaja izob-raževanje po programih srednjega usmerjenega izobraže-vanja. Ob zelo dobrih materialnih pogojih, tehnični opremljenosti, usposobljenemu pedagoškemu kadru in skrbi za standard učencev (urejena prehrana in prevozi), dosega šolski center vsako leto boljše rezultate. Potrditev tegadejstvajetudi vtem,dasevcentervključujetudivsako leto več učencev iz ljubljanskih občin, ki imajo celo orga-niziran lasten avtobusni prevoz. Zadovoljni smo, da imajo tudi naši učenci možnost izobraževanja na različnih usme-ritvah in stopnjah zahtevnosti v domačem kraju. A.L. c_______________________________________._______J