45 Šolska knjižnica, Ljubljana, 25 (2016), 1/2, XX-XX Mojca Purg, Silva Hajšek mednarodni eTwinning projekt na Osnovni šoli prule z naslovom Who are you? Key words: participation, school li- brary, eTwinning, interna- tional project, motivation, ICT, students Izvleček V šolskem letu 2014/2015 smo se odločili priključiti mednarodnemu projektu v okviru eTwinninga. Vse se je začelo z udeležbo na kon- taktnem seminarju sodelujočih šol. Pred začetkom novega šolskega leta, med poletnimi počitnicami, smo nato izdelali načrt, letno pri- pravo in spletno učilnico ter se vključili v vsa spletna okolja projekta. Učencem smo želeli ponuditi drugačen način učenja s pomočjo in- formacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) in učenja tujih jezikov ter spoznavanje vrstnikov iz drugih držav. Ob koncu projekta smo ugotovili, da sta bila učenje in druženje neprecenljiva, sodelujoči učenci so spoznali nove prijatelje in se naučili veliko novega. Ključne besede: sodelovanje, šolska knjižnica, eTwinning, mednarodni projekt, motivacija, IKT, učenci Abstract In the 2014/2015 school year, we decided to join an international pro- ject under eTwinning. It all began when we attended a contact seminar for participating schools. Before the new school year started, during summer holidays, we had prepared a plan, a yearly lesson plan and an online classroom, and had become involved in all of the project’s online environments. We wished to provide students with an alternative lear- ning method using information and communication technology (ICT), the learning of foreign languages, and meeting their peers from other countries. At the end of the project we established that the learning and socialising had been invaluable, and that the participating students had made new friends and learnt many new things. STROKA in pRAKSA i nternational etwinning Project at Prule Primary s chool, entitled Who a re You? Gregor Škrlj 45 Šolska knjižnica, l jubljana, 25 (2016), 1/2, 45-47 45 UDK 027.8:37.091.3 46 STROKA IN PRAKSA Gregor Škrlj: Mednarodni etwinning projekt na o snovni šoli Prule z naslovom Who are you? UVOD Kot je zapisno na spletnih straneh, je eTwin- ning spletna platforma, namenjena kadrom (učiteljem, ravnateljem, knjižničarjem itd.), ki so zaposleni v eni izmed šol evropskih držav, in omogoča sodelovanje in razvijanje pro- jektov, komunikacijo ter izmenjavo izkušenj. S pomočjo informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) eTwinning spodbuja interak- cijo med evropskimi šolami in nudi podporo, orodja ter storitve, ki šolam poenostavljajo oblikovanje kratkoročnih in dolgoročnih part- nerstev na katerem koli predmetnem področju (povzeto po: http://www.etwinning.net/sl/ pub/discover/whatisetwinning.htm). Sodelavka Manja Brinovšek (socialna pedago- ginja) se je kot predstavnica OŠ Prule udeležila kontaktnega seminarja na Poljskem, kjer so se mentorji sodelujočih slovanskih držav spoznali in začrtali smernice ter preverili uporabo IKT-orodij za delovanje portala eTwinning. Za tovrstno mednarodno sodelovanje smo se odločili predvsem zaradi učencev, ki jih poučujemo že več let in spremljamo njihov napredek. Želeli smo jim ponuditi nekaj novega – izzive, ki zahtevajo drugačne pristo- pe in delo. O pROje KTU V projekt z naslovom Who are you? so bili na ustanovitvenem srečanju vključeni predstav- niki šol iz Češke, Hrvaške, Poljske, Slovaške in Slovenije. Določili so temo in časovni razpon projekta, vsebine, povezane aktivnosti ter primerno IKT-opremo. V nadaljevanju so k projektu aktivno pristopile le šole iz Poljske, Slovaške in Slovenije. Cilji projekta: • raziskovanje pomena, izvora in zgodovine svojega lastnega imena, • medkulturno spoznavanje in utrjevanje sporazumevanja v tujem jeziku, • navezovanje stikov z učenci iz slovanskih držav, • uporaba internetnih orodij za predstavitev, • spoznavanje slovanskih kultur, • učenje projektnega dela. pOTeK pROje KTA NA NAš I š OLI Na šoli smo se srečevali dvakrat tedensko po eno šolsko uro (od septembra do decembra 2014) in enkrat tedensko po eno šolsko uro (od januarja do februarja 2015) izmenjaje v knjižnici ali v računalniški učilnici (odvisno od vsebin ter potreb po računalnikih ali gradivu). Učenci so pri uvodni uri, skladno z napotki, na interaktivno tablo v programu Linoit 1 zabele- žili svoja pričakovanja (podlaga rumene barve) in strahove (podlaga modre barve). Zapisali so, da pričakujejo nova znanja, spoznavanje jezi- kov, novih ljudi, učenje o drugih kulturah … Slika 1: Zgornja leva fotografija prikazuje delo z računalniki. Na desni učenka rešuje interaktivno sestavljanko o mestih sodelujočih držav. Na spodnji sliki so učenci v knjižnici pri iskanju podatkov iz knjig. (Foto: G. Škrlj) V času izpeljave projekta so vsebine in naloge spoznavali z delom v spletni učilnici šole (kjer so bile pripravljene ustrezne naloge, preusme- ritve in povezave). V spletni učilnici Twin- Space so urejali projektne dejavnosti (izdelali svoj profil, naložili fotografije in dokumente). Podrobneje so se spoznali z različnimi progra- mi in se naučili uporabljati: Powtoon, Power- Point, spletno učilnico MOODLE, Skype, Wordle, TwinSpace, Linoit, spletne kvize. Z drugimi učenci so se sporazumevali po e-pošti in z brezplačnim internetnim telefonskim omrežjem Skype. Med letom, pred vsako uro 1 Dostopno na: http://linoit.com. S sodelovanjem v mednarodnem projektu smo učencem želeli ponuditi drugačen način učenja in nove izkušnje. 47 Šolska knjižnica, l jubljana, 25 (2016), 1/2, 45-47 in za ustrezno vsebino, so iskali podatke in informacije v spletnih virih in knjigah (na policah in v čitalnici), pred tem so preveri- li zasedenost gradiva v katalogu COBISS/ OPAC. Pri njihovem delu smo realizirali tudi nekaj ciljev, ki so zapisani v kurikulu KIZ. Zelo pomembno je bilo poudarjanje in ozaveščanje o navajanju virov, še posebno ko so izdelovali predstavitve s programomoma PowerPoint in Powtoon (vnaprej so dobili posebej izdelana navodila z natančnimi napotki, kako navajati besedilne, slikovne in spletne vire). Mentorja sva učence usmerjala ter pomagala pri uporabi IKT-opreme in programov. Med pomembnej- šimi in obsežnejšimi nalogami so bile izdelava filma o sebi; zgodovinska raziskava lastnega imena; predstavitev države, simbolov in šole ter štirijezični tematski slovar. V času projekta smo posneli veliko fotografij in kratkih filmov, ki smo jih na koncu zmontirali ter objavili na spletni strani šole. Ob koncu projekta smo za evalvacijo izvedli anketo, v kateri so učenci evalvirali projekt, delo, vsebine, svoja pričakovanja in povedali, kaj pričakujejo v prihodnje. SKLep Mednarodno sodelovanje in komuniciranje v tujih jezikih sta vsem udeležencem nudila zanimivo in koristno izkušnjo. Za pozitivno se je izkazalo tudi skupinsko srečevanje heteroge- ne skupine, ki ni bila organizirana kot matični oddelek, temveč so bili vanjo vključeni učenci iz različnih oddelkov. Učenci so ob koncu zapisali, da so se naučili veliko novega; da jim je bil všeč način učenja o državah s pomočjo namiznih družabnih iger; da so z veseljem reševali spletne naloge, kvize, sestavljanke, vislice; da so dobili dostop do brezplačnega spletnega telefonskega omrežja Skype; da so se naučili uporabljati PowerPo- int; da so pridobili znanje spletnega orodja za izdelovane filmov Powtoon; da znajo pravilno navajati vire, literaturo in še bi lahko našteval. Zaradi drugačnega, inovativnega poučevanja, sodelovanja s tujimi šolami ter vpeljave in uporabe nekaterih IKT-orodij je bilo učenje drugačno, zabavno in uspešno. O projektu so pisali prispevke tudi za šolsko glasilo Iskrice in za kroniko dogodkov na spletni strani šole, mentorja pa sva napisala publikacijo. Brinovšek, M., Škrlj, G. Who are you? eTwinning na OŠ Prule v šolskem letu 2014/2015. Ljubljana: Osnovna šola Prule, 2015. eTwinning – Homepage. Pridobljeno 14. 4. 2015 s spletne strani: http://www.etwinning.net/sl/pub/ index.htm. Knjižnično informacijsko znanje. Kurikul: osnovna šola. (2009). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno 17. 5. 2015 s spletne strani: http://www.zrss.si/ pdf/080711123601_l-k-knjiznicno_informacijs- ko_znanje_os-sprejeto.pdf. Viri GReGo R ŠKRl J, univ. dipl. bibl., je zaposlen kot knjižničar na Osnovni šoli Prule v Ljubljani. Naslov: Osnovna šola Prule, Prule 13, 1000 Ljubljana E-naslov: gregor.skrlj@guest.arnes.si Slika 2: Zaključno druženje v knjižnici. (Foto: G. Škrlj)