PROGRAM IZVRŠNEGA SVETA OBČINE CENTER V LETU 1989 Prelomnica v načinu razmišljanja Predstaviti svoj program aktiv-nosti in ukrepov v času, ko se na zveznem nivoju razpravlja o tem, kakšen naj bo v bodoče razvojni, pa tudi politični koncept, ni hva-ležna naloga. Dosedanji skrajno težavni go-spodarski položaj, ob očitnem pa-danju družbenega in osebnega standarda in s tem manjše osebne motiviranosti za kvalitetnejše de-lo na vseh ravneh, so dejstva mi-mo katerih ne moremo. Poleg tega je novi mandatar za sestavo jugoslovanske vlade na-kazal vizijo nove ekonomske poli-tike, ki bo temeljila na tržni ide-ologiji in praksi s poudarkom na zasebni pobudi. Gre za politiko novega načina ugotavljanja go-spodarske učinkovitosti, ki bo te-meljila predvsem na učinkovito-sti vloženih sredstev in izpolnje-vanju sedanjega koncepta siste-ma in ideologije o družbeni last-nini. Že sprejeti zakon o temeljih si-stema družbenega planiranja in zakon o podjetjih, opredeljujeta spremenjen obseg nalog, ki naj bi jih oblikovali in sprejemali na ni-voju občine. Izvršni svet občine v prihodrge ne opredeljuje letnih makroeko-nomskih proporcev razvoja za ra-ven občine. Tudi srednjeročni družbeni plan občine bo v prihodnje vsebo-val le cilje in naloge na področju razvoja komunane dejavnosti, stanovanjske graditve in drobne-ga gospodarstva; razvoj družbe-nih in drugih dejavnosti, s kateri-mi bomo zadovoljili osebne in skupne potrebe delovnih ljudi in občanov v občini, prostorsko in urbanistično urejanje, varstvo in izboljševanje življenjskega pkolja ter Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. Za našo občino je poleg tega pomembna zakonska opredeli- tev, da bomo v prihodnje z druž-benim planom mestne skupnosti zagotavJjali enotno planiranje družbenoekonomskega razvoja in prostorsko-urbanistično planira-nje. Z drugimi besedami to pome-ni, da bodo ljubljanske občine v funkciji smotrnega izkoriščanja in urejai\ja prostora, pa tudi v drugih smotrnih primerih, pre-nesle nadaljnje predhodno dogo-vorjene pravice in dolžnosti na mestno skupnost. Izvršni svet občine je v tem tre-nutku soočen z zahtevno nalogo, da korenito spremeni dosedanjo - pogosto tudi zgolj načelno poli-tiko do določenih vprašanj in da namesto tega pripravi lasten pro-gram aktov in ukrepov, ki jih bo izvajal v tekočem letu. Del nalog in aktivnosti je že zajel v gradivu, ki je predloženo zborom skupšči-ne v obravnavo 2. februaija, po-trebno pa bo nekatera področja tekom leta konkretizirati oziroma dopolniti. Spremembe gospodarskega si-stema, zlasti uvedba tržnih zako-nitosti, bo zaostrila položaj tistih OZD, ki se niso prilagodile novi.m razmeram. V sodelovanju z Izvrš-nim svetom Skupščine mesta Ljubljane in izvršnimi sveti osta-lih občin smo se s svetovalno in raziskovalno DO AGEA dogovo-rili, da v začetku leta 1989 pripra-vimo možne projekte prestruktu-rirar\ja gospodarstva, ki bodo te-meljili na ustanavljanju novih po-djety in uvajanju novih proizvo-dov. V občini Center smo že do- slej vodili ustrezno politiko do ustanavljanja manjših organizacij združenega dela in obrtnih za-drug, kar kažejo rezultati zadnjih dveh let. Dosledno izvajahje zakona o podjetjih med drugim terja, da v tistih OZD, ki poslujejo z mot-njami v poslovanju ali z izgubo, y roku, ki ga določi družbeno po-litična skupnost, izvedejo sanaci-jo, sicer se uveljavi stečaj. V obči-ni smo imeli že doslej nekaj OZD, ki so poslovale z motnjami, zato izvršni svet proučuje, kako se lo-titi reševanja tehnoloških in eko-nomskih presežkov delavcev ter priprave programov za njihovo prezaposlitev. Nedvomno predstavlja leto 1989 prelomnico v dosedanjem načinu razmišljanja in dela v upravnih organih in strokovnih službah občine. Kako daleč bodo šle spremembe, je v tem trenutku nemogoče napovedati. Izvršni svet se v tem trenutku zaveda svoje odgovornosti, ki temelji na tem, da bo moral svoje aktivnosti in ukrepe hitro prilagoditi novim pogojem gospodarjenja, sicer bo postal ovira'za napovedani razvoj in reforme. - S tega vidika bo izvršni svet ob-čine moral v letu 1989 bedeti nad upravnimi organi in službami, da ne bodo po nepotrebnem zavirale delovanja trga in samostojnosti gospodarskih subjektov v dmž-benem in zasebnem sektoiju in zmanjšati normativizem. Ze napovedane spremembe, pa tudi nekatere konkretne usmeri-tve iz zadnjih dveh mesecev kaže-jo, da bomo že tekom tega leta pričeli izvajati preobrazbo držav-ne uprave od zveze do občine z istočasnim prenosom pravic in pristojnosti s struktur upravnih institucj na samoupravne subjek-te. To bo med drugim povzročilo tudi viške delovne sile v občinski upravi in izvršni svet že išče reši-tve, kako ob istočasnem zmanjša-nju števila delavcev dvigniti ka-kovost dela. Tehnične pogoje za to smo v večji meri že uresničili z uvajanjem novih, računalniško podprtih programov, s 1. januar-jem letos pa je pričela delovati tudi računalniško podprta glavna pisarna, ki naj bi omogočila boljši pregled in hitrejše reševanje upravnih zadev z vidika admini-strativnih posegov. V tem trenut-ku pa je za izvršni svet ostalo ne-do.rečeno vprašanje kako delavce, ki bodo ostali v racionalno orga-razirani občinski upravi, za opravljene naloge ustrezno nagra-jevati, sicer se bo pojavila nega-tivna kadrovska selekcija in s tem seveda tudi manj uspešno delo. Kako bomo uresničili tako za-stavljene cilje, bomo poročali de-legatom zborov obfrinske skupš-čine vsaj dvakrat letno in jih ob tej priložnosti seznanili tudi z do-datnimi ukrepi, ki jih bo izvršni svet izvajal v okviru razvojnih po-gojev in možnosti. Boris Platovšek