untitled

197 KNJIŽNICE ZA DJECU U SUVREMENOJ EUROPI: INTERKULTURALNI PRISTUP U MULTIKULTURALNOM OKRUŽENJU Ivanka Stričević Izvirni znanstveni članek UDK 027.625(4:497.5) Sažetak Delo mladinskih knjižnic v sodobni multikulturni informacijski družbi temelji na načelih zagotavljanja dostopa do informacij, pismenosti, učenja in kulture za vse. Ena izmed njihovih ključnih nalog je zadovoljiti pravice in potrebe otrok v kompleksnem družbenem kontekstu, ki ga opredeljuje potreba po medkulturnem razumevanju in dialogu. Koncept medkulturnosti ne postavlja v ospredje katere izmed kultur, manj- šinjske ali večinjske, temveč njuno sobivanje, razumevanje in izmenjavo. Mladinska knjižnica mora odražati, če hoče zadovoljite raznovrstne potrebe otrok ne glede na njihovo versko, nacionalno, jezikovno ali kulturno pripadnost, raznolikost skupnosti v kateri deluje. Biti mora vsem odprta in dostopna. Prispevek obravnava načine, na katere lahko mladinske knjižnice, upoštevajoč multikulturnost kot bogastvo, razvijajo medkulturni dialog. Predstavlja konkretne primere storitev in aktivnosti, s pomočjo katerih se razvija kulturna občutljivost in pravice manjšinjskih kultur do sobivanja v skupnosti. Opisano je stanje v Republiki Hrvaški, ki kaže na potrebo po permanent- nem razvoju knjižničnih storitev za sve kategorije prebivalstva, ki tvorijo multikulturno družbo in skupnost. Ključne besede: mladinska knjižnica, multikulturnost, multikulturna mladinska knjižnica Original scientific article UDC 027.625(4:497.5) Abstract In today’s global information and multicultural society children’s libraries focus on the basic principles of information access, literacy, learning and culture for all people. STRIČEVIĆ, Ivanka. Children’s libraries in contemporary Europe: intercultural ap- proach to multucultural environment. Knjižnica, Ljubljana, 53(2009)1-2, p. 197–208

RkJQdWJsaXNoZXIy