KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 63 (3) PATENTNI INDUSTRISKE SVOJINE IZDAN 1. NOVEMBRA 1929. V* SPIS ST. 6488. Tatra-Werke, Automobil und Waggonbau A. G. Praha-Smichov, Č. S. Motorno Prijava z dne 11. junija 1928. Izum se nanaša na motorna vozila, ne oziraje se na to, da li vozijo po tračnicah ali se brez tračnic, ki so opremljeni z na strehi vozila razporejeno lopo za šoferja in obstaja v tem, da je šorferjeva lopa, ki je razporejena na strehi voza in ki je od spodnjega ogrodja voza ločena potom prostora voza za tovor odn. osebe, zvezana z med osmi veza razporejenim pogonskim motorjem potom jaška, ki proteka od tal voza do strehe voza in ki služi istočasno kot vstopni jašek k šoferjevi lopi. Na ta način more nad motorjem sedeči šofer voza kontrolirali motor in dospeti do slednjega, ne da bi moral prestopiti prostor voza za tovor odn. potnike. V risbi je predočen izvedbeni primer motornega vozila glasom izuma. Sl. 1 kaže vozilo v stranske pogledu z delnim prerezom skozi srednji del slednjega, sl. 2 kaže vozilo v tiočrtu in v vodoravnem prerezu skozi šoferjevo lopo in sl. 3 vozilo v čelnem pogledu in ravnotako v prerezu skozi srednji del. Pri motornem vozilu glasom izuma leži motor a v sredini voza in za slednjega potrebni opaž b je podaljšan navzgor do strehe voza m nad streho voza se na slednjega priključuje šoferjeva lopa c. Tako tvorjeni zračni jašek b se uporablja istočasno kot vstop k šoferjevi lopi. Preostali prostor h voza služi kot prostor za potnike odn. (pri tovornih vozovih) kot prostor za tovor. V šoferjevi lopi c se nahaja stranski sedež f, iz katerega more vodnik udobno gledati v obeh voznih smereh. R. vozilo. Velja od 1. junija 1929. Vzvodi za obsluženje za vozilo se lahko vodijo brez težkoč na primeren način neposredno od motorja skozi zračni jašek d k šoferjevi lopi in radi jasnosti v risbi niso vrisani. Hladilniki e za povratno hlajenje vode se nahajajo ravno tako ob vozni strehi poleg šoferjeve lope c. Zrak se vsesava s pomočjo na motorju a razporejenega ventilatorja g skozi hladilnike e kakor tudi iz prostora h za potnike skozi regulirao klopko i ali kakršnekoli v opažu b izpuščene male odprtine in iz zračnega jaška d in s tem istočasno tudi iz šoferjeve lope, ter se izpihava spodaj ven na prosto. Vrisana smer puščice kaže pot hladilnega zraka. U to razporedbo se aoseže istočasno dobro zračenje prostora za potnike. V izvedbenem primeru podana oblika hladilnikov omogoča, da se pri vožnji nastali zračni prepih izrablja za povratno hlajenje vode, dasiravno so hladilniki razporejeni v prečni smeri vozila, ker more vsled vožnje povzročeni veter prehajati v smeri puščice m skozi hladilna telesa Patentni zahtevi: 1.) Motorni voz za prevažanje oseb in tovora, z na strehi vozila razporejeno šoferjevo lopo, označen s tem, da je na strehi voza razporejena in od spodnjega ogrodja voza potoni prostora za tovor odn. osebe ločena šoferjeva lopa svezana z med osmi voza razporejenim pogonskim motorjem potom od tal voza do strehe voza vodečim Din 10- jaškom, ki služi istočasno kot vstopni jašek k štoferjevi lopi. 2.) Motorni voz po zahtevu 1.) z na strehi voza razporejenimi hladilniki, označen s tfem, da se sa ventilator (g) motorja zrak skozi hladilnik (e), kakor tudi iz notranjosti (h) voza preko šoferjevega jaška (d) in ga spodaj izpihava na prosto. Adoatentbroj 6488. I I ' *f . . ■ v .